Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt paź 17, 2017 4:14 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 1:20 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 30, 2012 8:06 pm
Posty: 737
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
johnkelly pisze:
f3nsir pisze:
Maćku tu chodzi o scenariusz opóźnienie, albo zajęcie pozycji. Robisz las z zagajnikiem i wygonienie stamtąd piechoty to święto narodowe.


Las z zagajnikiem? Chyba albo las, albo zagajnik? To i tak pikuś - co by to było gdyby się okopali w jeziorze porośniętym lasem :P (BTW - lasy namorzynowe). Może nie twórzmy potworków nie spotykanych na naszych szerokościach i nie występujących w przyrodzie, co? Poza tym - to jest gra bitewna, zawsze może się trafić sytuacja premiująca przeciwnika. Powinna być możliwość zrównoważenia tego, ale nie może być sytuacji, w której równoważenie polega na nie występowaniu. No sory, mieszkam blisko Kampinosu - bagno porośnięte lasem to norma, wedle zasad nie istniejąca.

Dostrzegam błąd w rozumowaniu nie nie istnieją a nie walczono na takich terenach

_________________
Necessitas in loco, spes in virtute, salus in victoria
https://picasaweb.google.com/104530186517955728265
http://stelkerowyblog.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 1:38 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:22 am
Posty: 816
Lokalizacja: Ożarów Maz.
stelker pisze:
johnkelly pisze:
f3nsir pisze:
Maćku tu chodzi o scenariusz opóźnienie, albo zajęcie pozycji. Robisz las z zagajnikiem i wygonienie stamtąd piechoty to święto narodowe.


Las z zagajnikiem? Chyba albo las, albo zagajnik? To i tak pikuś - co by to było gdyby się okopali w jeziorze porośniętym lasem :P (BTW - lasy namorzynowe). Może nie twórzmy potworków nie spotykanych na naszych szerokościach i nie występujących w przyrodzie, co? Poza tym - to jest gra bitewna, zawsze może się trafić sytuacja premiująca przeciwnika. Powinna być możliwość zrównoważenia tego, ale nie może być sytuacji, w której równoważenie polega na nie występowaniu. No sory, mieszkam blisko Kampinosu - bagno porośnięte lasem to norma, wedle zasad nie istniejąca.

Dostrzegam błąd w rozumowaniu nie nie istnieją a nie walczono na takich terenach


Czasem walczono - gdzie był finisz Beresteczka, jeśli nie w bagnie?

_________________
Maciej Różalski
MALUJĘ FIGURKI: Cennik, galeria, zasady
Wykonuję i sprzedaję makiety terenów.Szczegóły na blogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 2:30 pm 
Offline
Prowiantmagister Cekhauz Wilcza
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 05, 2010 3:47 am
Posty: 969
Lokalizacja: Warszawa
Najmilsi

1. Rozumiem, że bardzo trudno jest wymyślić zasady dla terenu, który jest nieprzekraczalny i blokuje pole widzenia, także przygotowałem Wam takie:
Teren blokuje Pole Widzenia i jest nieprzekraczalny dla Jednostek.
Mam nadzieję, że będzie to pomocne.


2. Rozróżniajmy proszę tereny, które występują w przyrodzie od tych na których działy się walki. Na bagnach i owszem się bito. Maruderzy i chłopscy partyzanci walczący po mokradłach to fajny scenariusz. Nacieranie pułkami pancernych i husarzy na Kozaków siedzących w bagnach porośniętych lasem - już mniej (choćby dlatego, że nikt by nie wydał takiego rozkazu do ataku).

3. Co do monolitu. Czy wszyscy zdają sobie sprawę ze skali terenu użytej w grze? Skały wskazane palcem na zdjęciu są wielkości wioski. Co to miałoby przedstawiać?! Górkę Szczęśliwicką? Kopiec Kościuszki? Albo toczymy grę w górach i wtedy cały stół jest upstrzony jarami, wzgórzami i skałami, albo zostawiamy bitwy na otwartym polu, gdzie tego typu pojedyncze rzeczy nie występują.


4. Oficjalne zasady dla historycznych scenariuszy? Wydaje mi się, że rozgrywając tego typu scenariusz, jesteś na tyle zorientowany, że jesteś w stanie sam przedstawić teren, armie, dowódców, stan jednostek i efekty w ramach zasad, a także nagiąć je by lepiej przedstawiały starcie. Rozumiałbym wątpliwości przy porywaniu się na odgrywanie oblężeń, bo zmian byłoby dużo. Ale wprowadzenie nowego terenu, którego zasady da się przedstawić w samym jego opisie?

_________________
Na żołdzie: Sandżakbej, Aga, 2 torhaki ordyńców, chorągiew Lipków, dżemat beszli, 2 ale sipahów
Rozesłane wici: 2 torhaki ordyńców, 3 dżematy beszli/gonullu, 4 ale sipahów, 1 chorągiew zdradzieckich Lipków, 2 dżematy janczarów


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 2:39 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Już dopisałem, że chodziło mi o zagajnik na wzgórzu. Tak się kończy pisanie o 3 w nocy postów na forum ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 3:21 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:22 am
Posty: 816
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kadzik pisze:
Najmilsi

1. [...]

2. Rozróżniajmy proszę tereny, które występują w przyrodzie od tych na których działy się walki. Na bagnach i owszem się bito. Maruderzy i chłopscy partyzanci walczący po mokradłach to fajny scenariusz. Nacieranie pułkami pancernych i husarzy na Kozaków siedzących w bagnach porośniętych lasem - już mniej (choćby dlatego, że nikt by nie wydał takiego rozkazu do ataku).


Tyle, że bagna występują nie tylko w przyrodzie, ale i w zasadach. Więc co - wywalić bagna? Poza tym towarzyszami rzek były zwykle lasy łęgowe.

Kadzik pisze:
3. Co do monolitu. Czy wszyscy zdają sobie sprawę ze skali terenu użytej w grze? Skały wskazane palcem na zdjęciu są wielkości wioski. Co to miałoby przedstawiać?! Górkę Szczęśliwicką? Kopiec Kościuszki? Albo toczymy grę w górach i wtedy cały stół jest upstrzony jarami, wzgórzami i skałami, albo zostawiamy bitwy na otwartym polu, gdzie tego typu pojedyncze rzeczy nie występują.


Wszystko zgoda, ale jest jedno ale - dlaczego przez inne dyskusje przewija się domek, który sam jeden, de facto, jest wielkości małej wioski. Jeśli można postawić nieprzekraczalny domek, to dlaczego nie można postawić nieprzekraczalnej skały? To ta sama skala terenu.

Kadzik pisze:
4. Oficjalne zasady dla historycznych scenariuszy? Wydaje mi się, że rozgrywając tego typu scenariusz, jesteś na tyle zorientowany, że jesteś w stanie sam przedstawić teren, armie, dowódców, stan jednostek i efekty w ramach zasad, a także nagiąć je by lepiej przedstawiały starcie. Rozumiałbym wątpliwości przy porywaniu się na odgrywanie oblężeń, bo zmian byłoby dużo. Ale wprowadzenie nowego terenu, którego zasady da się przedstawić w samym jego opisie?


Wszystko się da, tylko, że jedną z pierwszych wypowiedzi w wątku było "zasady nie przewidują". Poza tym, jeślibym się pokusił o scenariusz historyczny, to jednak wolałbym pisać sam scenariusz a nie przy okazji jeszcze książkę zasad do niego - to może być pewnym wyjaśnieniem dlaczego nikt do tej pory nie pokusił się o takowy scenariusz.

_________________
Maciej Różalski
MALUJĘ FIGURKI: Cennik, galeria, zasady
Wykonuję i sprzedaję makiety terenów.Szczegóły na blogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 3:30 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1808
Piekny trolling.
Berserk jak zwykle dzieli wlos na czworo. Z jednej strony pisze o tym, że uproszczenia są konieczne, z drugiej 'pamiętajcie o lasach łęgowych'.
To ja proponuję, żeby w ogóle w ramach terenu drzewiastego (las/zagajnik) losować przed grą gęstość zalesienia, która nie będzie jednakowo modyfikowała ruchu, ale kazdy las/zagajnik będzie miał indywidualne statystyki.
Do tego co 10cm rzeki losujmy, czy na brzegi występują tereny typu 'las łęgowy', skarpa, mokradło.
Oczywiście można wprowadzić też teren starorzecza. Ten w przypadku, gdy już wprowadzimy losowanie pogody, mógłby stawać się terenem trudnym w trakcie ulewy.
Moznaby wprowadzić jeszcze takie tereny jak las z polaną, sad, teren piasczysty...

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Obeliski w OiM
Post: czw lut 05, 2015 3:53 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10328
Lokalizacja: Edinburgh
Nie mam zdrowia do dalszego monitorowania tej dyskusji, która - znając życie - zaowocowałaby starciem tego i owego i zapewne jakimś tygodniowym odpoczynkiem od forum dla niektórych. Profilaktycznie więc: kłódeczka.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group