Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt gru 01, 2020 11:27 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: pt lis 20, 2020 5:24 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź
Czołem!

Przymierzam się powoli do tego sławetnego podjazdu jakim są Wojska Prywatne Jerzego Lubomirskiego, modele zebrane przede mną pierwsze gry. Analizuję sobie powoli co i jak z tym podjazdem rozgrywać, bo naprawdę jest czym. Macie jakieś porady odnośnie grania tym podjazdem? Jak wykorzystywać jednostki, których nie można skwadronować: Kozacką i wołochów? Choć są to weterani to jednak ich mała liczebność trochę straszy. Flankowanie i wspomaganie przecinaka-pohusarzonej czy jakieś inne koncepcje?

Pozdrawiam

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: pt lis 20, 2020 8:50 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1301
Lokalizacja: Warszawa
oooo temat rzeka :D -pozdro dla kumatych ;)

podjazd bierzesz na max bez dodatkowych dragonów, 4 wystarczy.

Generalnie co tu dużo doradzać, opancerzeni rajtarzy z dołączonym Kielichem i rajtarzy bez pancerzy robią większość roboty. Wolontarze w zależności od potrzeby można wysyłać na misje samobójcze np do łamania kopii - zwłaszcza na Turcję i Siedmiogród dobre. Wołosi na jedną flankę kozacy na drugą, dragoni w jakieś strategiczne miejsce a pohusarzeni do rozbrajania pancerzy.
Lubomira vel jelenia trzeba trzymać blisko rajtarów żeby dawał bonusy za swoje zasady.

Jeżeli chodzi o te jednostki po 3 podstawki to raczej jednostki pomocnicze dla rajtarów i łapania co szybszych jednostek przeciwnika.

Ot i cała filozofia


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: sob lis 21, 2020 9:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź
Wasil pisze:
oooo temat rzeka :D -pozdro dla kumatych ;)

podjazd bierzesz na max bez dodatkowych dragonów, 4 wystarczy.

Generalnie co tu dużo doradzać, opancerzeni rajtarzy z dołączonym Kielichem i rajtarzy bez pancerzy robią większość roboty. Wolontarze w zależności od potrzeby można wysyłać na misje samobójcze np do łamania kopii - zwłaszcza na Turcję i Siedmiogród dobre. Wołosi na jedną flankę kozacy na drugą, dragoni w jakieś strategiczne miejsce a pohusarzeni do rozbrajania pancerzy.
Lubomira vel jelenia trzeba trzymać blisko rajtarów żeby dawał bonusy za swoje zasady.

Jeżeli chodzi o te jednostki po 3 podstawki to raczej jednostki pomocnicze dla rajtarów i łapania co szybszych jednostek przeciwnika.

Ot i cała filozofia



Dlaczego bez dodatkowych dragonów? Pytam bo specjalnie domalowałem dwójkę i nie chcę żeby się marnowała ;) W ogóle zastanawiam się ostatnio nad podjazdami koronnymi z silną siłą ognia w postaci 6 dragonów, którzy w takiej liczebności mogą nawet ustać w polu.
Dzięki za podpowiedzi

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: sob lis 21, 2020 9:55 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1301
Lokalizacja: Warszawa
teoretycznie przy tych PS jeden dodatkowy nie powinien robić różnicy ale jak do tej pory 4 dragonów starczała aż nadto, 2 kolejnych już nic nie zmienia. Poza tym ten podjazd i tak ma już bardzo dużą siłę ognia przez 2x6 rajtarów. Dragoni przeważnie w tym podjeździe dużo roboty nie mają, zajmują jakąś strategiczną pozycję i tyle z ich roli :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: pn lis 23, 2020 9:51 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 20, 2018 1:00 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Z perspektywy drugiej strony stołu mogę powiedzieć, że widziałem kilka razy jak Lubomirski obrywał jakimś scenariuszem w stylu Nocny atak albo Zasadzka. No i nie było mu wtedy do śmiechu...

_________________
"Jakiej wdzięczności doznało wojsko Zaporoskie za krew w obronie Rzeczypospolitej przelaną? Gdzie przywileje kozackie? Wolnych kozaków w chłopów chcą zmienić. Chcę wojny z nimi, nie z królem. Król to jest ojciec, a Rzeczpospolita – matka."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: pn lis 23, 2020 12:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 556
Poza tym, 4 dragonów to jakby idealana liczba, ze względu na koniowodnych (1 koniowodny + 3 podstawki piechoty po spieszeniu)

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozgrywanie Lubomirskiego
Post: pn lis 23, 2020 1:27 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1301
Lokalizacja: Warszawa
Krzysiek pisze:
Z perspektywy drugiej strony stołu mogę powiedzieć, że widziałem kilka razy jak Lubomirski obrywał jakimś scenariuszem w stylu Nocny atak albo Zasadzka. No i nie było mu wtedy do śmiechu...


To się nazywa ryzyko zawodowe :)
Chyba jedyny scenariusz który faktycznie go zaboli to nocny atak. Zasadzkę jeszcze idzie ugrać przez przewagę liczebna i ilość jednostek.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group