Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt wrz 26, 2017 12:57 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob cze 10, 2017 11:13 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 06, 2016 4:42 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Krakow
Pytanie, czy dodatkowi dowodcy licza sie do zwartosci, nie moge tego znalesc w podreczniku. Jak tak to jako jedna podstawka czy jak glowno dowodzacy tyle ile ma rozkazow ?
Z gory dzieki za odpowiedz.

_________________
iconPRU - podjazd pomalowany
iconTRA - podjazd pomalowany
Galeria - https://drive.google.com/open?id=0BztZ7WY6KOZnNVpKRS1SbldSMjg


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob cze 10, 2017 1:12 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2010
Lokalizacja: Kraków
Kazjatar pisze:
Pytanie, czy dodatkowi dowodcy licza sie do zwartosci, nie moge tego znalesc w podreczniku. Jak tak to jako jedna podstawka czy jak glowno dowodzacy tyle ile ma rozkazow ?
Z gory dzieki za odpowiedz.

Nie liczą się do zwartości. Właśnie dlatego, że nie ma takiego zapisu w podręczniku. Rozkazy głównodowodzącego są doliczane do zwartości, tak jak to jest zapisane w zasadach.
Dowódcy są raz traktowani jak znacznik (nie liczą się jako podstawka), a raz jak jednostka/podstawka (np. na potrzeby ruchu), pewnie stąd trochę zamieszania.

_________________
SJP znaczenie słowa swawolnik: osoba lubiąca beztroską zabawę, robiąca innym dowcipy i posty; psotnik, figlarz, żartowniś


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob cze 10, 2017 1:52 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 06, 2016 4:42 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Krakow
Dzieki , pewnie dlatego nie moglem znalesc tego w zasadach :)

_________________
iconPRU - podjazd pomalowany
iconTRA - podjazd pomalowany
Galeria - https://drive.google.com/open?id=0BztZ7WY6KOZnNVpKRS1SbldSMjg


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: ndz lip 16, 2017 6:08 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2075
Pytanie - znów - o zasadę "a wzrok mają lepszy i bardziej przenikliwy...".

A1, A2 - jednostki gracza A - Tatara
B - jednostka gracza B

Sytuacja

........A2
A1


....B

Inicjatywę ma gracz B i wydaje - oczywiście zakryty - rozkaz szarży. Jednak w swojej turze Tatar (A) wydaje z zasady "a wzrok mają lepszy..." jednostce A2 szarżę, jednostka zdaje morale. I teraz - czy B musi szarżować na A1 (bo bliższa), czy może kontrszarżować na A2 (A2 nie ma innego celu szarży)?

_________________
На нас глядят в бинокли, в трубы сотни глаз
И видят нас от дыма злых и серых,
Но никогда им не увидеть нас
Прикованными к веслам на галерах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: ndz lip 16, 2017 9:42 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 886
Lokalizacja: Warszawa
Czegoś tu nie rozumiem, jeżeli inicjatywę ma gracz B to rozumiem że jego jednostka jest już po szarży na jednostkę A1. A2 możesz zaszarżować tylko w wypadku jeżeli jest najbliższą jednostką (tu nie jest) lub przez przekierowanie szarży. Fizycznie A2 jeszcze na B nie szarżuje (ma tylko odkryty rozkaz) więc nie może wykonać kontrszarży.
Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: ndz lip 16, 2017 9:58 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:11 pm
Posty: 762
Lokalizacja: Warszawa, czasem Świdnica
Tak, moi Ordyńcy mieli odkryty rozkaz szarży, ale jeszcze nie wykonali ruchu, inicjatywa była po stronie Konrada. Jego jednostka nie miała szans na przekierowanie szarży.

_________________
"Quam dulce et decorum est pro patria mori"
iconRON - podjazd pomalowany.
iconTAT - podjazd pomalowany.
iconTUR - podjazd w trakcie malowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lip 17, 2017 9:23 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1790
No ale skąd w ogóle wątpliwość?
Skoro A2 dostało szarżę ze swojej zasady to musiało być w 20cm od przeciwnika (zakładam że to właśnie B).
Obrazek sugeruje, że A1 jest bliżej, więc
a) masz inicjatywę
b) masz najbliższy oddział [rzeciwnika: A1 w 20cm
c) nie masz prawa deklarować kontrszarży na A2, skoro jeszcze żadna szarża nie została zadeklarowana

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lip 17, 2017 10:07 am 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:11 pm
Posty: 762
Lokalizacja: Warszawa, czasem Świdnica
Ja nie miałem wątpliwości. ;) Konrad pewnie się upewnia.

_________________
"Quam dulce et decorum est pro patria mori"
iconRON - podjazd pomalowany.
iconTAT - podjazd pomalowany.
iconTUR - podjazd w trakcie malowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lip 17, 2017 2:03 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2075
Nie tyle się upewniam, ile uważam, że przy tej zasadzie wychodzą czasem dziwne rzeczy :)

_________________
На нас глядят в бинокли, в трубы сотни глаз
И видят нас от дыма злых и серых,
Но никогда им не увидеть нас
Прикованными к веслам на галерах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lip 17, 2017 3:03 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1790
Dlaczego? Wyobraź sobie, że ten oddział utrzymał szarżę z poprzedniej tury. Dalej dziwne?

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group