Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob sty 23, 2021 2:59 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sty 11, 2021 9:46 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn cze 15, 2020 7:58 pm
Posty: 8
Cześć,
mam pytanie co do ostrzału w szarży: w przypadku gdy rajtarzy szarżując w ruchu dodatkowym zatrzymają się 3cm od wroga, zdadzą test na utrzymanie rozkazu szarży to wykonują ostrzał w szarży? Teoretycznie mają zasięg (z pistoletów to 5cm). Jeśli tak, to czy w następnej turze gdy już dotrą do wroga to czy wykonują ostrzał w szarży ponownie?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sty 11, 2021 10:47 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1957
Aleks pisze:
Cześć,
mam pytanie co do ostrzału w szarży: w przypadku gdy rajtarzy szarżując w ruchu dodatkowym zatrzymają się 3cm od wroga, zdadzą test na utrzymanie rozkazu szarży to wykonują ostrzał w szarży? Teoretycznie mają zasięg (z pistoletów to 5cm). Jeśli tak, to czy w następnej turze gdy już dotrą do wroga to czy wykonują ostrzał w szarży ponownie?

Tak i tak


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sty 11, 2021 11:48 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn cze 15, 2020 7:58 pm
Posty: 8
Jeszcze jedno pytanie:
po jednej stronie formacja muszkiet-piki, oba oddziały po rozstawione na szerokość 3 podstawek, po drugiej dwa oddziały jazdy też rozstawione na szerokość 3 podstawek. Jazda (ustawiona od frontu) deklaruje szarżę, jeden oddział na piki drugi na muszkieterów. Muszkieterzy w ramach formacji wycofują się za piki i oba oddziały jazdy muszą szarżować na pikinierów.

Jak należy prawidłowo dostawić jazdę? Tak żeby pikinierzy wypadli na łączeniu oddziałów? Co w momencie gdyby atakowały 3 oddziały jazdy?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sty 11, 2021 11:56 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1957
Nie wiem co to znaczy "na łączeniu oddziałów", ale oba oddziały jazdy szarżują i dostawiają się do pikinierów. Jeśli byłyby trzy oddziały jazdy to jest szansa, że przynajmniej jedna szarża by nie doszła i trzebaby zdawać test wyszkolenia na utrzymanie szarży.
Rakowa ta FMP trochę jak dla mnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt sty 12, 2021 12:00 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn cze 15, 2020 7:58 pm
Posty: 8
Duderson pisze:
Nie wiem co to znaczy "na łączeniu oddziałów", ale oba oddziały jazdy szarżują i dostawiają się do pikinierów. Jeśli byłyby trzy oddziały jazdy to jest szansa, że przynajmniej jedna szarża by nie doszła i trzebaby zdawać test wyszkolenia na utrzymanie szarży.
Rakowa ta FMP trochę jak dla mnie.


Tzn. że każdy z oddziałów dostawia się na 1,5 podstawki.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt sty 12, 2021 12:07 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1957
Może być. Może być też 2+1 lub jeszcze inaczej


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt sty 12, 2021 1:15 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 836
Nieprawda.
Przeczytajcie zasadę batalii dokładnie.

Procedura jest następująca. Dwie kawalerie maja rozkaz szarża. Pierwsza deklaruje szarżę na muszkieterów. Gracz piechoty reaguje i przestawia muszkieterów z pikinierami. Teraz kawaleria znow musi poprawić deklarację i za szarżowac obowiązkowo (on ile wszystko zostało dobrze wykonane) na pikinierów.

Teraz deklaracja szarży drugiej kawalerii.

Jeśli pikinierzy;
A) Już są związani walka
B) nie są widoczni po ruchu pierwszej kawalerii

To druga kawaleria o ile ma taką ochotę może lecieć już na muszkieterów.

W całej zabawie jest wiele zmiennych i dużo zależy od ruchu obu stron ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt sty 12, 2021 11:29 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 3011
miszczu pisze:
Nieprawda.
Przeczytajcie zasadę batalii dokładnie.

Procedura jest następująca. Dwie kawalerie maja rozkaz szarża. Pierwsza deklaruje szarżę na muszkieterów. Gracz piechoty reaguje i przestawia muszkieterów z pikinierami. Teraz kawaleria znow musi poprawić deklarację i za szarżowac obowiązkowo (on ile wszystko zostało dobrze wykonane) na pikinierów.

Teraz deklaracja szarży drugiej kawalerii.

Jeśli pikinierzy;
A) Już są związani walka
B) nie są widoczni po ruchu pierwszej kawalerii

To druga kawaleria o ile ma taką ochotę może lecieć już na muszkieterów.

W całej zabawie jest wiele zmiennych i dużo zależy od ruchu obu stron ;)

Dokładnie, może się okazać, że bliżej będą działa i wtedy nastąpi atak na działo itd.

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group