Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz sie 25, 2019 4:52 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 992 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 9:24 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2842
NetCop pisze:
@Olbracht
My byśmy to zagrali tak, że BBB automatycznie ucieka (nie mogąc się wycofać do 2cm od wroga). Te podstawki które wpadają na CCC giną reszta wieje w kierunku od AAA.

Potwierdzam, taką sytuacje miałem na Polach Chwały, gdzie straciłem podstawkę rotmistrza, reszta oddziału uciekła. :(

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 9:37 am 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5797
Lokalizacja: W-wa
zk1944 pisze:
NetCop pisze:
@Olbracht
My byśmy to zagrali tak, że BBB automatycznie ucieka (nie mogąc się wycofać do 2cm od wroga). Te podstawki które wpadają na CCC giną reszta wieje w kierunku od AAA.

Potwierdzam, taką sytuacje miałem na Polach Chwały, gdzie straciłem podstawkę rotmistrza, reszta oddziału uciekła. :(



Jeśli tak się ucieka, to chyba źle straciłeś. Podstawka dowódcy jest zdejmowana jako ostatnia. Dowódca nie jest w fizycznym miejscu, w którym znajduje się jego podstawka. Należało po prostu zamienić podstawki i rotmistrzem uciec.

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 35 R: 8 P: 6.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 9:40 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Olbracht pisze:
zk1944 pisze:
NetCop pisze:
@Olbracht
My byśmy to zagrali tak, że BBB automatycznie ucieka (nie mogąc się wycofać do 2cm od wroga). Te podstawki które wpadają na CCC giną reszta wieje w kierunku od AAA.

Potwierdzam, taką sytuacje miałem na Polach Chwały, gdzie straciłem podstawkę rotmistrza, reszta oddziału uciekła. :(



Jeśli tak się ucieka, to chyba źle straciłeś. Podstawka dowódcy jest zdejmowana jako ostatnia. Dowódca nie jest w fizycznym miejscu, w którym znajduje się jego podstawka. Należało po prostu zamienić podstawki i rotmistrzem uciec.


Też mu tak tłumaczyłem, że ktoś zrobił wałek ]:(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 12:15 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3646
NetCop pisze:
Jeszcze co do zabudować, jeśli jednostka atakuje drugą znajdującą się w terenie zabudowanym to szarżując musi przejść w szyk rozproszony (za darmo) czy wykonuje atak w zwartym? Ma to znaczenie dla rajtarów którzy straciliby w ten sposób dobrą dyscyplinę taktyczną dostając w zamian słabą.


Nowy temat rozprawki - wyrżnięcie całej jednostki z powodu niemożności wycofania/ucieczki od wroga

W sytuacji gdy jednostka zostanie zaszarżowana jednocześnie od przodu i tyłu i przegra walkę to zostaje wyrżnięta do nogi czy też ucieka "kominem" pomiędzy jednostkami? Chyba nie ma tu znaczenia czy zda test morale po przegranej czy nie bo i tak nie ma się jak wycofać, a więc przejdzie w stan ucieczki i w konsekwencji cała zginie.
Obrazek: AAA i CCC należą do tego samego gracza

AAA|AAA
BBB|BBB
CCC|CCC

Sytuacja druga, szarża od frontu, a z tyłu 2cm za wrogiem dojeżdża nasza druga jednostka. Wróg przegrywa walkę wręcz i powinien się wycofać ale nie ma gdzie więc automatycznie ucieka i teraz ucieka na naszą jednostkę stojącą 2cm za jego tyłem i ginie czy też ucieka w bok
Obrazek: AAA i CCC należą do tego samego gracza

AAA|AAA
BBB|BBB
2cm
CCC|CCC

Sytuacja identyczna jak w powyżej (AAA i BBB zwierają się w szarży) ale tym razem CCC ostrzeliwuje BBB w obronie, zdejmuje podstawkę, wywołuje test morale. BBB to kawaleria, nie zdaje więc się dezorganizuje i powinna się wycofać od CCC tylko znów nie ma gdzie się wycofać. Automatycznie ucieka, a że uciekłaby na AAA to ginie w całości czy też ucieka "bokiem"?

Moim zdaniem wszystkie trzy przypadki kwalifikują się do totalnej wyrzynki ale, że ostatnio mieliśmy głosy wątpliwości to rzucam temat do konsultacji czy dobrze to rozgrywamy.


Dobrze wiedzieć jak jest z modyfikatorami za strzał. Ostatnio strzelałem kartaczem w rozproszony za płotem z -2...

Sytuacja 1 - wypadkowa dla ucieczki od oddziałów A i B jest równoległa do obu, więc teoretycznie uciekają ale nie mają się jak obrócić. Dlatego te, które w prostej linii nie darzą rady wykonać np zwrotu, są niszczone. Jakby walka wyglądała jak w trzecim przykładzie, gdzie C walczyłby np z jedną bazą w 2/3cim szeregu, wtedy B uciekałby w bok, bo mógłby się odwrócić.

Sytuacja 3 - Oddział ginie. Nie ma jak uciec. A na pewno nie ucieka równolegle, bo wycofanie jest w tył a nie w bok.

Jak rozumiem, pierwszy ruch ucieczki jest zawsze w prostej linii od wroga. Co wpadnie na przeciwnika lub nie ma jak uciec, ginie. W kolejnych turach ucieczka jest już bardziej składna i można omijać np. teren.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 12:49 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Wycofanie (czy to zwykłe, zdezorganizowane czy ucieczka) wywołane przegraną WW lub ostrzałem musi się odbyć w linii prostej od atakującego lub w wypadkowej przy walce z dwóch stron. Nie wiem jak zakwalifikować sytuacje w której ucieczka jest wynikiem tego, że oddział nie może się wycofać (czy to po zdanym teście morale czy to po dezorganizacji) tak jak w podanych przykładach. Czy ona też musi się odbyć zgodnie z zasadami wymienionymi wyżej czy też jest to już taki rodzaj ucieczki jak po ruchu z omijaniem jednostek. Jeśli ten drugi przypadek to i tak w podanych przykładach nie ma miejsca na obrót. Dopiero gdyby oddział BBB miał 2/3 szeregi wtedy jeden szereg mógłby zginąć zostawiając miejsce pozostałym 2 na ucieczkę ale pod warunkiem, że ta ucieczka mogłaby pójść w bok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 1:17 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2842
NetCop pisze:
Też mu tak tłumaczyłem, że ktoś zrobił wałek ]:(

Ten ktoś to Aldin, czy on tak słabo zna zasady?
Po drugie, zapis zdejmowania podstawek obejmuje zapisy do walki wręcz i strzelania. Nie może być tak, że podstawka, która właśnie natknęła się przy ucieczce ta przeżyje a ginie inna.
Upieram się przy takim rozwiązaniu.

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2012 1:18 pm przez zk1944, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 1:17 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Pyt. Nr 8 w FAQ

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 1:37 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Odpowiedź z FAQ wyczerpuje kwestie sytuacji #1 ale czy podciąga się pod to sytuację Olbrachta, gdzie tylko 1 podstawka atakuje tył?
Co z #2 i #3? Tam nie ma ataku z dwóch stron, a jest kwestia niemożności wycofania się co wywołuje ucieczkę. Tylko czy ta ucieczka ma się odbywać tak jak wycofanie po linii prostej (czyli de facto jednostka zostanie zniszczona) czy też ucieknie w bok?


@zk1944
Podstawka dołączonego dowódcy staje się normalną podstawką jednostki do której dołączyła, a przy zdejmowaniu strat jest określone, że dowódca ginie ostatni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 2:51 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5797
Lokalizacja: W-wa
Net, wydaje mi się ,że ucieczka odbywa się po linii prostej. Giną te podstawki, które nie są w stanie znaleźć sobie miejscao 2 cm od jednostki atakującej i 2 cm od jednostki blokujacej tył .

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 35 R: 8 P: 6.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania poczatkujacego
Post: wt lis 20, 2012 4:50 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
Przy okazji szarży i kontrszarży:
W erracie jest napisane, że jeśli jednostka nie kontrszarżowała, a wróg się z nią zetknął to traci Szarżę i dostaje Ruch. I tu pada pytanie: wróg który miał być celem kontrszarży, czy dowolny wróg?
Np. Jednostki przeciwnika, A i B mają inicjatywę i rozkazy szarży. Moja jednostka C ma również szarżę i deklaruje kontrszarżę na A. Wtedy B rusza się pierwsza i łapie C od przodu. Czy tracę Szarżę?

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 992 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group