Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr paź 28, 2020 6:55 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 996 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 100  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz lut 22, 2015 3:55 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5809
Lokalizacja: W-wa
A wolontarze w podjeździe jako szare, dodatkowe jednostki ile dają rabusiów? Tyle ich chorągwi (w przeciwieństwie do kazindzi każda chorągiew może działać samodzielnie), czy jednego (tak jak dają 1 pkt do zwiadu za harcowników niezależnie od liczby chorągwi)?

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 35 R: 8 P: 6.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz lut 22, 2015 4:16 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10471
Lokalizacja: Edinburgh
Tyle ile chorągwi.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 1:15 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2012 6:02 pm
Posty: 1527
Tak się zastanawiam, jeśli zeskwadronowałem 3 ordyńców z dzidami z trójką bez dzid to całość liczona jest jak bez dzid, ale co w przypadku gdy stracę 3 podstawki i to dokładnie te z łukami? Czy wtedy pozostała trójka liczona jest jak z dzidami? Bo w odwrotnym przypadku, jeśli stracił bym 3 podstawki z dzidami to przy efekcie "nieoczekiwane posiłki" wracam trójkę z dzidami.

_________________
Lubelska Kampania Z:5 R:0 P:1
Link do kampanii http://oim.in4.pl/

LISTA WYDARZEŃ W KAMPANII


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 2:12 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:22 am
Posty: 1013
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Nie mogę tego znaleźć, ale to nie jest tak, że straty przydziela się równomiernie jednostkom w skwadronie?

_________________
Maciej Różalski
MALUJĘ FIGURKI: Cennik, galeria, zasady
Wykonuję i sprzedaję makiety terenów.Szczegóły na blogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 2:27 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2012 6:02 pm
Posty: 1527
johnkelly pisze:
Nie mogę tego znaleźć, ale to nie jest tak, że straty przydziela się równomiernie jednostkom w skwadronie?

Kiedyś wpływało to na liczenie strat i zwartości więc zdejmowało się najpierw jeden torhak/chorągiew. Teraz już to nie obowiązuje a w wyniku ostrzału mogę zdejmować dowolne podstawki, w WW te najdalsze od walki. Inaczej to wygląda ze spiśnikami i mołojcami, tam dokładnie zaznaczono że trzeba podstawki zdejmować równomiernie.

_________________
Lubelska Kampania Z:5 R:0 P:1
Link do kampanii http://oim.in4.pl/

LISTA WYDARZEŃ W KAMPANII


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 2:53 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Ryo Tsurugi pisze:
Tak się zastanawiam, jeśli zeskwadronowałem 3 ordyńców z dzidami z trójką bez dzid to całość liczona jest jak bez dzid, ale co w przypadku gdy stracę 3 podstawki i to dokładnie te z łukami? Czy wtedy pozostała trójka liczona jest jak z dzidami? Bo w odwrotnym przypadku, jeśli stracił bym 3 podstawki z dzidami to przy efekcie "nieoczekiwane posiłki" wracam trójkę z dzidami.


Na początku gry po prostu zmienia się ich profil i wszyscy są ordyńcami bez dzid. WYSIWYG się nie zmienia w trakcie gry na wskutek strat w skwadronie. Nawet jak zdejmiesz wszystkie modele z łukami to te z dzidami w skali gry ich dalej nie mają. Takie cudowne "odzidowienie" może nastąpić tylko wskutek nieoczekiwanych posiłków. Jest to dokładnie opisane w podręczniku głównym w rozdziale poświęconemu skwadronom.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 9:02 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kadrinazi pisze:
Watahy.

Mógłbyś proszę podać źródło? Zazwyczaj, np. przy liczeniu zwiadu, rozpatruje się Jednostki, a nie Skwadrony. Czy to oznacza, że jazda siedmiogrodzka liczy się jako jedna jednostka rabusiów za każde 4 podstawki, ponieważ też musi się skwadronować?

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 9:10 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 2088
przecież w podręczniku stoi 'jednostki', a że traktuje to o Podjeździe/Pułku, to chodzi o rozpiskę, a w rozpisce nie ma tworzenia watach, czy skwadronów, więc liczy się za torhak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: śr lut 25, 2015 9:28 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10471
Lokalizacja: Edinburgh
Orris pisze:
Kadrinazi pisze:
Watahy.

Mógłbyś proszę podać źródło? Zazwyczaj, np. przy liczeniu zwiadu, rozpatruje się Jednostki, a nie Skwadrony. Czy to oznacza, że jazda siedmiogrodzka liczy się jako jedna jednostka rabusiów za każde 4 podstawki, ponieważ też musi się skwadronować?


Faktycznie, moja interpretacja byla bledna, nalezy Rabusiow rozpatrywac pod katem choragwi, kompanii, torhakow, etc, a nie Skwadronow czy im podobnych watah. Pytanie z prawidlowa odpowiedzia :) idzie do FAQa.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pt lut 27, 2015 12:47 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 651
1) Szarżuję na skwadron wroga od frontu 3 swoimi jednostkami, wszystkie mają zasięg, ale ostatnia nie dochodzi z braku miejsca w przedniej strefie (tam się znajdowały wszystkie moje jednostki).

Co w takiej sytuacji?

Traktujemy to jako Nieudaną Szarżę?

2) Czy można w Szarży zwężać front w celu uniknięcia takiego terenu jak np. Zagajnik? Bo TRZEBA to robic w celu uniknięcia terenu nieprzekraczalnego lub własnych jednostek. Co z terenem "przekraczalnym" ?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 996 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 100  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group