Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw wrz 20, 2018 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 996 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz lut 28, 2016 11:28 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2711
pnzr pisze:
Zasada harcownicy stoi nad zasada holota czy odwrotnie?

Ciekawi cie czy holota może maszerowac?

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz lut 28, 2016 11:53 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3825
To jedno. Druga sprawa to te szyki wynikające z holoty. No, tak mi jakos do głowy nagle wpadlo, odkąd pojawilo się kilka jednostek nowych które maja obydwie zasady.

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pn lut 29, 2016 12:52 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 2789
Hołota w szyku rozproszonym może maszerować.
Zapis o nie maszerowaniu dotyczy jednostek w szyku zwartym.
Pytałem swojego czasu o to odnośnie kazindżi i taka jest oficjalna wykładnia.

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-17; Warszawa-9
; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-4; Wilanów-3; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pn mar 07, 2016 7:51 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 22, 2013 12:25 pm
Posty: 1045
Poprawiony Besz-Basz:
Cytuj:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?

Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pn mar 07, 2016 8:22 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 23, 2014 1:44 pm
Posty: 184
Blak pisze:
Poprawiony Besz-Basz:
Cytuj:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?


Otóż jest :) trzeba sobie go zrobić przez powiększenie i dokupienie dodatkowych 3 podstawek.

Blak pisze:
Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?


Tak jak jazda doborowa- ustawiasz ją jak w zwartym szyku ale jeździ jak w luźnym

Możesz jeszcze zobaczyć tutaj: viewtopic.php?f=21&t=5943 i tutaj viewtopic.php?f=21&t=5477&p=112653&hilit=doborowa#p112653 i wielu innych miejscach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: wt mar 08, 2016 2:44 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Najprościej tak - jeździmy i szarżujemy zgodnie z zasadami JD, a dodatkowo mamy 360 stopni widzenie oraz możemy deklarować odskok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pt mar 11, 2016 3:20 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 22, 2014 9:56 am
Posty: 87
Lokalizacja: Kielce
Nurtuje mnie pytanie dotyczące możliwości wystawiania jednostek z wyposażeniem "dodatkowym" (np. arkebuzy, zbroje, rohatyny), w sytuacji w której dana rozpiska nie definiuje w ogóle tego tematu.

Dla przykładu - rajtaria w pułku jazdy Bogusia Radziwiłła, czy jeśli nie jest wspomniane że można ją wyposażyć w arkebuzy albo zbroje: powinna być wystawiona bez wyposażenia...Wydawało mi się to dość klarowne, ale potem wątpliwości wprowadziły zapisy w innych np. podjazdach RON, gdzie zwłaszcza w przypadku jazdy kozackiej jest wyraźnie określone: "nie może mieć rohatyn", co zdaje się sugerować nieco, że jeśli nie byłoby tego zapisu w ogóle to ktoś mógłby wystawić z rohatynami...

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: pt mar 11, 2016 3:24 pm 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Rejestracja: czw lut 25, 2010 12:55 am
Posty: 4302
Ogólnie masz rację - jeśli nie ma zapisu, że można, to nie ma takiej możliwości (wyjątek: zasada "z bandoletem i szablą", ona reguluje możliwość wyposażenia w rohatyny odgórnie). Niestety to nie wystarczało, bo zarówno na forum jak pm padało mnóstwo pytań czy jednostka x może mieć y... stad też zaczęliśmy wprowadzać takie zapisy w "Armiach".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz mar 13, 2016 8:10 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 22, 2013 12:25 pm
Posty: 1045
Graliśmy dziś z Kadeceuszem i mieliśmy sytuację, której nie był pewien. Pytam więc na forum, by rozwiać Jego wątpliwości.

Wygrałem walkę wręcz moimi kirasjerami z jego muszkieterami, którymi bronił się w budynku. Była to 2-3 kolejna walka, więc nie było go już dużo - budynek został oczyszczony. Jest zapis przy Budynku, że jeśli wygram i jest pusty, to nie muszę się wycofywać. Nie wycofałem się. Kadeceusz w kolejnej turze chciał na nowo obsadzić budynek, ale powiedziałem, że nie może, bo moja jazda go blokuje - stykała się z budynkiem. Nie można w takiej sytuacji obsadzić budynku, bo nie można podejść do przeciwnika bliżej niż 2cm nie szarżując - szarżować nie mógł, bo mnie nie widział (stał z drugiej strony budynku). Zgadza się?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
Post: ndz mar 13, 2016 8:14 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Tak. Jednostka stojąca bliżej niż 2cm od budynku blokuje jego obsadzenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 996 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group