Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt paź 16, 2018 12:26 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr lip 18, 2018 5:00 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
miszczu pisze:
Pozorowana ucieczka dosyć jasno opisuje sytuacje.
Odział z tą zasadą otrzymuje możliwość (o ile nie strzelał w fazie strzał w obronie) ostrzału w reakcji w kroku walki wręcz z modyfikatorami jak strzał w szarży (czyli 1 kość z -1 do trafienia o ile doszło do kontaktu z wrogiem.

Informacja na temat modyfikatorów jak w przypadku strzału w szarzy jest tu nie bez powodu. Gdyby tego nie było można by strzelać tak jak w normalnej reakcji na szarże (tak jak w wypadku ostrzału opóźnionego w obronie).

Podsumowując max 1 kostka i -1 jeśli dojdzie do kontaktu :)


A no właśnie niekoniecznie, bo czy modyfikatorem jest też "-1 kość"? Czy tylko modyfikatory wyniku rzutu?

miszczu pisze:
smutne ale prawdziwe.


Wszystko i tak się rozbija o osoby, którą muszą zaakceptować dany projekt (choćby sam WG miał gotowych setki projektów). A które często robią bardzo inne rzeczy.

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr lip 18, 2018 6:09 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 216
Leszczyc dla mnie jasne.
Gdyby było inaczej wystarczyłoby opisać to jako poprostu strzał w reakcji (czyli akapit wczesniej) a jest ewidentnie wskazanie że z modyfikatorami jak w przypadku strzału w szarży.
Czyli zarówno modyfikator max 1 kostka jak i ewntulane -1 jeśli doszło już do kontaktu.


Ważne jest też to że jednostka może tak strzelić ale nie musi. Dlaczego ważne bo jeśli ma np obronę to może strzelić wcześniej z 2 kości. Jak wróg nie dochodzi do szarży to może strzelić po ruchu.

Natomiast strzal w reakcji ma też swoje mimo 1 kosci ma zalety. Choćby w przypku kiedy przeciwnik do nas dojedzie lub w obronie jest na dalekim a po ruchu dodatkowym juz łapie się na bliski.

Oczywiście idealna sytuacja to złamanie przeciwnika który na nas zaszarżował i zlamanie go. I nagle ofiarą staje się łowca ;)

Słowem "złapał kozak Tatarzy a a Tatarzy za łeb trzyma ;)"

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr lip 18, 2018 6:41 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
Ale wiesz, że strzał w szarży i strzał w reakcji to dwie różne fazy, nie? :)

Zakładasz, że zmniejszenie liczby kości to modyfikator - a dlaczego? To naprawdę ciekawe, że gracze grający od lat się nad tym głowią, a Ty już wszystko wiesz :)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr lip 18, 2018 9:48 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 216
Nie fazy tylko kroki ;)
I tak zupełnie nie ofensywnie:
Myślę że dla mnie jest to oczywiste głównie dla tego, że znam jedynie mały podręcznik, nie będąc obciążony sybdrem tzw "kiedyś te zasady brzmiały inaczej"

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob lip 21, 2018 3:17 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
miszczu pisze:
Nie fazy tylko kroki ;)


W dalszym ciągu dwa różne, nawet jak je nazwiesz partycjami ;)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt sie 03, 2018 11:01 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 470
Strona 40 bety (wybaczcie ale nie mam dostępu do MP)

Chyba tam macie odpowiedz ;)

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sie 04, 2018 2:30 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
O, i tu jest konkret - czyli 1 kość za podstawkę. Czyli jednak - choć absolutnie bez złej woli Czarka - dałem się mu zwałować ;)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt sie 21, 2018 8:13 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2016 7:55 am
Posty: 271
Sytuacja z dzisiejszej bitwy:
Oddział rajtarów poniósł duże straty, wynik starcia modyfikuje jego morale do poziomu -1 (słownie: minus jeden).

I teraz nasze wątpliwości:
a) czy można w takiej sytuacji podnieść dowódcą morale do poziomu 0?
b) czy wykonuje się rzut sprawdzający czy oddział zostanie zdezorganizowany czy ucieknie? Czy też ucieka automatycznie?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt sie 21, 2018 8:21 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1123
Lokalizacja: Lublin
jak podniesiesz na 0 to i tak jest ucieczka. Musi być minimum 1 :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt sie 21, 2018 11:37 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
Ok Łukaszu - też tak powiedziałem Karolowi. Ale pokaż mi to w tekście. Bo argument "zawsze się tak grało" jest bezsensowny, jakkolwiek prawdziwy.

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 45  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group