Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob paź 20, 2018 1:03 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt mar 27, 2018 7:56 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1522
t_kalin pisze:
Dwa pytania:

1. Czy jednostka Zdezorganizowana może zostać (z inicjatywy gracza) wycofana? Czyli de facto można ją traktować jako jednostkę bez rozkazu?

2. Czy można Porządkować więcej niż jeden Punkt Siły?

1.Tak
2.Tak


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt kwie 06, 2018 12:10 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 28, 2018 4:18 pm
Posty: 10
Działo (szwedzka regimentówka) może strzelać po tym jak się poruszyło (z normalnym modyfikatorem -1 do rzutu) ?

_________________
ANTENOR
[...]
Radźmy, jako kogo bić; lepiej, niż go czekać!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt kwie 06, 2018 2:28 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1927
chyba każde może

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt kwie 06, 2018 4:51 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 17, 2015 8:54 pm
Posty: 110
Lokalizacja: Kanzas
Poruszyło się i ma rozkaz Ruch - wtedy jest modyfikator -1.

Poruszyło się manewrem posiadając rozkaz Obrona - modyfikatora chyba nie ma

zgadza się?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt kwie 06, 2018 7:25 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2259
Zgadza, o ile nie wykonało limitu manewrów.

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob kwie 07, 2018 10:32 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2201
Lokalizacja: Kraków
Efekt Straty Marszowe - została wylosowana jednostka z zasadą Niesubordynowani złożona z 2 podstawek (traci 2 podstawki). Czy liczy się ją do strat na koniec bitwy?

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob kwie 07, 2018 12:41 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1522
Moim zdaniem tak, bo została zniszczona


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn kwie 09, 2018 9:52 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: sob wrz 02, 2017 12:44 pm
Posty: 21
Mam dwa pytanka:

1. Moja jednostka wchodzi do gry z odwodów. Rzucam na wyszkolenie. Czy mogę ten rzut modyfikować rozkazami dowódcy czy nie ?

2.Grałem ostatnio z kolegą. Dochodzi do walki wręcz. W walce tracę jedną podstawkę ( miała już wcześniej dwie rany), ale mimo tego wygrywam walkę. Od razu rzucam na morale z racji utraty podstawki ? Jeżeli morale nie zdam to powstrzymuję się od pościgu i jestem zdezorganizowany ?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn kwie 09, 2018 10:05 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1522
1. Możesz
2. Test morale po utracie podstawki obowiązuje przy strzelaniu, nie WW


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn kwie 09, 2018 11:51 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: sob wrz 02, 2017 12:44 pm
Posty: 21
Dzięki
Jeszcze szybkie pytanko dotyczące rozstrzygania walki wręcz.

Gram iconSWE i moi rajtarzy walczą z kozakami iconRON

Ja mam skwadron z dwóch szeregów po trzy podstawki (razem 6 podstawek). Walczę z kozakami ( jeden szereg 3 podstawki)

Ja zadałem 1 punk obrażeń który nie został wybroniony przez iconRON . Ja natomiast dostałem 3 obrażenia ( tracę podstawkę)

Teraz podliczam walkę.
iconSWE 1 za ranę, 1 za przewagę liczebną, 1 za doskonałą dyscyplinę taktyczną

iconRON 3 za rany

Wychodzi 3:3. Rozumiem, że wszystko dobrze podliczam czy coś pominąłem ? Kolega ma wątpliwości, że on zadaje znacznie większe obrażenia a mimo to remisuje lub przegrywa starcia ? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 45  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group