Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt gru 12, 2017 11:50 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn wrz 18, 2017 8:52 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 808
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dobrze interpretujesz, choć Dowódca magiem nie jest, nie ten system :) Pamiętaj że OiM to tylko gra a porządkowanie wynika stąd - i to nawet expressis verbis jest gdzieś napisane - że straty w OiM to nie są straty tylko i wyłącznie śmiertelne, obejmują także rannych i, być może, przestraszonych :)

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt paź 10, 2017 11:18 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 61
Lokalizacja: Gdynia
Strzał w Szarży (broń):
• Jednostka może strzelić z wymienionej przy tej zasadzie broni w czasie Szarży (np: Strzał w szarży – pistolet/łuk, etc). Należy pamiętać, że strzelanie w Szarży jest wykonywane z modyfikatorem – 1 do Wyszkolenia, jeśli doszło do kontaktu z przeciwnikiem, i rzuca się bazowo 1 kostką za podstawkę.

Pytanie, a co jeżeli nie doszło do zetknięcia z przeciwnikiem (odskoczył), ale jest w zasięgu strzału broni. Czy można wykonać Strzał w Szarży?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt paź 10, 2017 12:18 pm 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1025
Lokalizacja: Lublin
Cybi pisze:
Strzał w Szarży (broń):
• Jednostka może strzelić z wymienionej przy tej zasadzie broni w czasie Szarży (np: Strzał w szarży – pistolet/łuk, etc). Należy pamiętać, że strzelanie w Szarży jest wykonywane z modyfikatorem – 1 do Wyszkolenia, jeśli doszło do kontaktu z przeciwnikiem, i rzuca się bazowo 1 kostką za podstawkę.

Pytanie, a co jeżeli nie doszło do zetknięcia z przeciwnikiem (odskoczył), ale jest w zasięgu strzału broni. Czy można wykonać Strzał w Szarży?

możesz jak zdasz test na nieudaną szarżę.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn paź 23, 2017 12:25 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 362
Mam pytanie, jak wygląda sprawa z przodkami do dział?

W sensie, czy jest możliwość użycia tego w trakcie bitwy? Np. wystawiam działo razem z przodkiem (użyję tutaj np. wozu) i w trakcie bitwy za manewr je "odprzodkowuje" i mogę normalnie używać?

Tudzież, zostanie to może uregulowane / sprecyzowane w podręczniku BETA?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lis 06, 2017 9:13 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 362
Druga sprawa:

Uchwycenie / obrona przeprawy- jednostki w rzece (pływajace) tez zajmują most / bród?

Jednostka w rzece (pływajaca) zaczyna uciekać / wycofuje sie po skosie w stosunku do rzeki, w wyniku ostrzału. Czy moze spanikowac oddzial stojacy na moście / brodzie? Co jeżeli na moście / w brodzie jest wroga jednostka?

Czy jednostka pływajaca, może "wejść" do rzeki z mostu lub brodu?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lis 06, 2017 9:53 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1832
W obecnych zasadach tak, w MP już nie o ile pamiętam.

Przez rzekę poruszasz się zawsze po linii prostej do najbliższego punktu na któryms brzegu. Ruch w poprzek rzeki, czy po skosie nie jest dozwolony.
Jeśli uciekasz pod kątem i wyjeżdżasz w rzekę, to się obracasz każdą z podstawek i wjeżdżasz w rzekę "równolegle do mostu" na tyle na ile pozwala Ci ruch.

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lis 06, 2017 11:06 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:22 am
Posty: 854
Lokalizacja: Ożarów Maz.
piotroslav pisze:
[...] Ruch w poprzek rzeki, [...]


chyba wzdłuż rzeki?

_________________
Maciej Różalski
MALUJĘ FIGURKI: Cennik, galeria, zasady
Wykonuję i sprzedaję makiety terenów.Szczegóły na blogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lis 06, 2017 11:15 am 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1025
Lokalizacja: Lublin
johnkelly pisze:
piotroslav pisze:
[...] Ruch w poprzek rzeki, [...]


chyba wzdłuż rzeki?


zależy od pkt widzenia


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn lis 06, 2017 11:48 am 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Bombel pisze:
Uchwycenie / obrona przeprawy- jednostki w rzece (pływajace) tez zajmują most / bród?

Jednostka w rzece (pływajaca) zaczyna uciekać / wycofuje sie po skosie w stosunku do rzeki, w wyniku ostrzału. Czy moze spanikowac oddzial stojacy na moście / brodzie? Co jeżeli na moście / w brodzie jest wroga jednostka?

Czy jednostka pływajaca, może "wejść" do rzeki z mostu lub brodu?
Na pierwszy rzut oka mnie na chwilę zamurowało :D, ale na drugi - wszystko już jest w przepisach, popatrz:

1. Nie zajmują. MP, s. 112, zdanie na samym dole: Do kontroli celów scenariusza nie liczą się podstawki pływające.

2. Przepisy szczegółowe (tu: zasada specjalna armii "Pływanie") zawsze stoją nad ogólnymi (Ucieczka i Wycofanie), więc dla mnie sprawa jest prosta: Jednostka musi poruszać się w ten sposób aby jak najszybciej wydostać się z rzeki. Nie dozwolone jest zatem płynięcie np. wzdłuż rzeki. - czyli nie wycofujesz się / uciekasz bezpośrednio od strzelającego, tylko do najbliższego punktu na brzegu (ale w kierunku od strzelającego).

3. Jak dla mnie możesz: Jednostki kawalerii lub dragonów (...) z tą zasadą mogą przekraczać rzekę w dowolnym miejscu, o ile posiadają rozkaz Ruch przy pamiętaniu o warunku z poprzedniego punktu.

_________________
Ja tu tylko sprzątam.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt lis 07, 2017 10:03 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1832
Bardzo jestem ciekawy jak takie wejście z mostu do rzeki ma wyglądać.
Czy może zwrot manewrem, przekroczenie plotka (rozumiem, że trzeba przed grą, albo najlepiej w MP, ustalić czy most ma barierkę) a potem skok do wody?
Ja rozumiem, że nigdzie nie jest to opisane, a makiety reprezentujące most są 'drewniane', ale to przecież nie jest molo na poziomie tafli wody, tylko często jest to znaczna wysokość.

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group