Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt sie 14, 2018 10:52 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 377 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt kwie 17, 2018 9:33 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1501
A co powiecie na jeszcze weselszy wariant manewru MSZa: Zaczynamy atak z odległości 5cm, celujemy na flankę (bo np. przód atakowanej jednostki jest już zablokowany przez nasze podstawki). W ruchu podstawowym grzecznie zatrzymujemy się 2 cm od przeciwnika, bo nie możemy zaszarżować flanki, jeśli byliśmy w przedniej strefie, ale w ruchu dodatkowym już jesteśmy na flance i atakujemy ją. Jak wam się podoba?
@Bombel - legal


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 12:13 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 122
Msz, Duderson

Podręcznik str 59 czwarty akapit (pierwszy po kropkach) ;)
I wszystko jasne ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 8:05 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 27, 2017 12:00 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Wroclaw
Jak rozumiem chodzi o ten ?

"W sytuacji, gdy w Fazie Ruchu tylko część szarżujących
Podstawek zetknęła się z celem szarży, pozostałe mogą
kontynuować szarżę w Dodatkowym Ruchu Szarżują-
cych. Przed ich poruszeniem wyznacz na nowo krawędzie, do których mogą się dostawić wg. procedury
opisanej wyżej."

Przyznam, że dla mnie rozwiązanie sytuacji dalej nie jest jasne :)

Fakt, że jeżeli przed ruchem dodatkowym znajdujemy się na flance to możemy wtedy w nią atakować (nawet jeśli w ruchu podstawowym byliśmy na przodzie) nie budzi moich wątpliwości. Jest to dosyć częsta sytuacja jeśli przeciwnik się poruszy we własnej turze.

Problematyczne jest moim zdaniem to, czy możemy się tak poruszyć atakując przód żeby znaleźć się na flance jeśli przeciwnik stoi nieruchomo. Podczas moich ostatnich gier na Tatarów i Siedmiogród ciężko nam było ustalić z przeciwnikami jak mogą się poruszyć żeby to było legalne - stąd to pytanie.

Z poprzednich komentarzy (o ile dobrze zrozumiałem - nie jestem pewien :) ) sytuacja którą opisałem z linią ruchu przecinającą flankę jest nielegalna ale jest "inny" sposób żeby zaatakować flankę.

To co Duderson napisał wydaje mi się również "nielegalne":

"Jeżeli Jednostka zaszarżuje, a któraś z jej podstawek
nie może poruszyć się po prostej w kierunku wroga,
np. z uwagi na teren, to podstawka taka może zostać
poruszona w kierunku celu po łuku, tak by utrzymać
kontakt z pozostałymi podstawkami Jednostki. Podstawka taka nie może zetknąć się z żadną podstawką
przeciwnika, ani zbliżyć do niej na 2 cm, zarówno
w Ruchu Podstawowym, jak i Dodatkowym – chyba,
że sama zostanie zaszarżowana." (również strona 59)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 3:45 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1501
Ale ja się nie poruszam po krzywej - grzecznie prosto jadę w kierunku przeciwnika (jego flanki, tak jak na rysunku MSZ), zatrzymuję się w ruchu podstawowym 2cm od przeciwnika, a w dodatkowym już mogę szarżować na flankę


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 5:45 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 122
Poruszasz się tak by zaangażować max ilość podstawek z wrogiem. Jeśli natomiast okazuje się że któraś z podstawek nie jesteś w stanie dostawić do wroga a podstawka po pierwszym ruchu jest na flance to w drugim ruchu może wejść na flankę ;)

Natomiast wydaje mi się że sztucznie dostawianie podstawek tak by jakąś się nie zmescila pachnie już wałem. Mówię wydaje mi się bo opieram to na podręczniku a nie doświadczeni.


Natomiast po wryzieniu się w obrazek stronę dalej i podpis pod nim zapis wydaje się jeszcze na co innego wskazywać.

Jeśli podstawka w pierwszym ruchu miała zasięg do przeciwnika ale nie było miejsca na jej dostawienie to nie będzie brała udziału w walce u jest jakby z tyłu.

Szansa na dostawienie podstawki od flanki następuje wtedy gdy podstawka w pierwszym ruchu nie jest w tych np 20cm

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2018 5:56 pm przez miszczu, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 5:47 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1501
miszczu pisze:
Poruszasz się tak by zaangażować max ilość podstawek z wrogiem. Jeśli natomiast okazuje się że któraś z podstawek nie jesteś w stanie dostawić do wroga a podstawka po pierwszym ruchu jest na flance to w drugim ruchu może wejść na flankę ;)

Natomiast wydaje mi się że sztucznie dostawianie podstawek tak by jakąś się nie zmescila pachnie już wałem. Mówię wydaje mi się bo opieram to na podręczniku a nie doświadczeniu.

A w której części podręcznika znalazłeś obowiązek maksymalizacji ilości podstawek przy szarży?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 6:36 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 122
Chodziło raczej o to że szarżując w szyku rozproszonym wykonujesz szarżę jakby każda podstawka była osobna jednostka. Przez co dostawiana jedna za drugą.

Także nie ma maksymalizacji (tutaj racja) ale jak kolejną podstawka ma szansę dosjc to dochodzi a nie np jedzie w bok by wejść na strefę boczna w drugim ruchu ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 6:42 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1501
miszczu pisze:
Także nie ma maksymalizacji (tutaj racja) ale jak kolejną podstawka ma szansę dosjc to dochodzi a nie np jedzie w bok by wejść na strefę boczna w drugim ruchu ;)

No to jak z tą maksymalizacją, jest czy nie ma? Bo przeczysz sam sobie


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 8:57 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 122
Duderson nie ma maksymalizacji.. ale też jeśli podstawka była w 20 cm (czyli w zasięgu szarży) ale nie ma miejsca by ją dostawić na odpowiednim froncie to laduje z tyłu... Tak jak to pokazuje diagram w podręczniku ;)

A nie jedzie bokiem by sobie grzecznie matematycznie zająć miejsce na flance ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr kwie 18, 2018 9:28 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1501
Podręcznik, z uwagi na swoją drukowaną formę nie pokazuje wszystkich sytuacji, które mogą się wydarzyć w grach. Powiem tak, jeśli chodzi o tzw poczucie smaku i niechęci do powergamerstwa podzielam twoją opinię, ale uzasadnienia dla takiego stanowiska w zasadach nie ma żadnego.
Dobrze, że nie wiesz co Bombel wykombinował, ale to tajemnica do Wilanowa :D


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 377 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group