Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2019 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 65  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn sty 14, 2019 10:58 am 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2018 10:28 am
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Strzelanie: (chce się upewnić ze dobrze robię)

Wszystkie strzały są Symultaniczne,
Czy deklaruje gdzie strzelam i wykonuje strzał jednostką, i dopiero później przechodzę do innej jednostki strzelającej. ?
Czy test morale spowodowany kartaczem/strata podstawki wykonuje w momencie wygenerowania potrzeby, czy na koniec tury.


Przykład.

Dwa działa(1 & 2) mają unit_1 w zasięgu kartacza, Potencjalne scenariusze:
1) Działo 1 strzela, zadaje ranę, trzeba wykonać test morale, jednostka nie zdaje, wycofuje się, i wychodzi z zasięgu kartacza dla działa 2. Działo_2 decyduje i strzela tam gdzie uznaje za stosowne.
2) Działo 1 i 2 deklaruj strzał do Unitu_1, Działo 1 strzela, zadaje ranę, trzeba wykonać test morale, jednostka nie zdaje, wycofuje się, i wychodzi z zasięgu kartacza dla działa 2. Działo_2 musi strzelać do unitu ale z kuli.
3) Działo 1 i 2 deklaruj strzał do Unitu_1, Osobne rzucanie kości za działo 1 & 2, po zakończeniu strzelania do tego unitu wykonanie testu morale.
4) Działo_1 deklaruje i strzela, zadaje ranę, Działo_2 deklaruje i strzela, zadaje ranę, Unit testuje morale jeśli już nic więcej w niego nie strzela.


Jestem przekonany że Przykład 1 jest prawidłowy, ale przykład 4 też ma dużo sensu,

_________________
"Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach" H.P.Lovecraft.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn sty 14, 2019 11:27 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1138
Lokalizacja: Warszawa
1. Tak, wszystkie strzały są symultaniczne (i to w zasadzie powinno wystarczyć za odpowiedź X| )
2. Poprawnie powinieneś najpierw zadeklarować wszystkimi jednostkami gdzie będziesz strzelał a następnie rozpoczynasz ostrzał
3. Testy morale jednostek wykonuje się po wszystkich strzałach Twoich i przeciwnika (na tym polega symultaniczność)


1) deklaracja strzału z obu dział i ewentualnie innych jednostek;
2) wykonanie ostrzału;
3) ostrzał jednostki przeciwnika jeżeli posiada rozkaz obrona i pozostał mu manewr do wykonania ostrzału;
4) testy morale spowodowane raną z kartacza i/lub stracone podstawki;
5) wycofanie się jednostek po niezdanych testach morale;


Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2019 11:41 am przez Wasil, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn sty 14, 2019 11:31 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2813
Odpowiedź 4
Najlepiej grać według poniższych zasad bo jest uczciwie
Deklarujesz wszystkie cele, na które decydujesz sie na przekierowanie. Strzelasz wszystkie możliwe sposoby, przeciwnik oddaje tez strzały. Dopiero wtedy następują testy morale i ich skutki.
Masz opisane również, że strata podstawki w strzelaniu nie wpływa na obecne strzelanie.
W przykładzie pierwszym mogło by dojść do sytuacji, że strzelanie z działa 1 spowoduje efekt domina

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn sty 14, 2019 2:48 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 543
1) Czy przy deklarowaniu szarży można zignorować dowódcę wroga jeżeli jest najbliżej? Wszak, zasady szarży mówią, że jeśli w ruchu podstawowym mamy kilka Jednostek to musimy szarżować na najbliższą. A dowódca Jednostką nie jest.

2) Czy przy poniższym ustawieniu, oddział zielony (ruch zaczyna poza mostem) może przeprowadzić szarżę na oddział czerwony? - znalazłem odp. Strona 59 - jeżeli żadna z podstawek nie może zostać poruszona po prostej do kontaktu z przeciwnikiem to nie może być on celem Szarży. Most ciągle nienaprawiony :D

Obrazek

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn sty 14, 2019 9:30 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 410
Wygląda na to że most rzeczywiście jest nieszarzowalny dla szyku rozproszonego ;) (bo to co cytuajesz jego się tyczy)

A tak naprawdę kolejny przykład że zamierzenie było dobre ale nie wyszło.

Bo intuicyjnie odział wjezdza na most zbliża się do wroga i później jest szarża z mostu i idzie już w maire gładko ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt sty 15, 2019 9:02 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 543
Dla zwartego w sumie tez...
Stoimy szeroko na 2 dwie podstawki, dojeżdżamy do mostu, zwężamy się aby móc wejść na most i... Już nie jedziemy do przeciwnika :D

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sty 19, 2019 12:07 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2317
Lokalizacja: Kraków
Zgrupowanie. Czy dodatkowa jednostka wysłana na zwiad z taktyki silny podjazd modyfikuje Punkty Zwiadu Zgrupowania tylko o punkty za posiadany rozkaz, wynik walki? Rozumiem, że nie doliczam punktów za podstawki i zasady (zwiadowcy, dragoni itp.) tej dodatkowej jednostki.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sty 19, 2019 11:26 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 622
Lokalizacja: Wa-wa
Nie tylko za rozkaz. Za chłopskiego informatora też.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sty 26, 2019 5:14 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: pt sty 22, 2016 4:45 pm
Posty: 10
Major/Pułkownik cesarski (ruch 20/10) dołącza do Chorwatów (20/20). Ile ruchu ma teraz jednostka?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sty 26, 2019 5:17 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1647
20/20. Dowódca w oddziale jest tylko znacznikiem


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 65  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group