Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw gru 12, 2019 7:17 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 928 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw cze 27, 2019 12:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 86
pietras404 pisze:
Oddział z przyłączonym dowódcą zostaje w pierwszej rundzie walki wybity do nogi. Co się dzieje z dowódcą? (zakładam, że nie było 0 w rzucie na Odporność)


Rzuca się jego wyszkolenie, jeżeli zdaje to pojawia się w zasięgu ruchu od miejsca gdzie miałby zginąć. (str. 90 w PG) :)

Ja mam pytanie odnośnie strzału w szarży. Jednostka nie dochodzi w dodatkowym ruchu szarżującym, ale zdaje morale i szarżuje dalej. Ma w zasięgu pistoletów wroga na którego szarżowała i (czy?) strzela w szarży. II turze dochodzi do walki wręcz tych jednostek i czy wtedy normalnie następuje strzał w szarży ?

Pozdrawiam

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw cze 27, 2019 2:04 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 654
Strzelasz ale nie robisz juz dodarkowych ruchow ;)
Szarza bedzie kontunulowana w kolejnej turze.

Nie taka zadka zasada w polowaniu na tatarow ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw cze 27, 2019 4:57 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 2076
I w drugiej turze też możesz strzelić w szarży


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt cze 28, 2019 8:50 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2012 8:04 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Łódź
John Johnny pisze:

Rzuca się jego wyszkolenie, jeżeli zdaje to pojawia się w zasięgu ruchu od miejsca gdzie miałby zginąć. (str. 90 w PG) :)



Na rzeczonej stronie, jest tylko co zrobić, jak dowódca dostanie ranę, nie ma natomiast nic o dowódcy dołączonym do oddziału, który został wybity.

Są zasadniczo dwie opcje:

1. Zgodnie z zasadą ze str. 91 - "Jeżeli jednostka taka [uciekająca] ulegnie eliminacji podczas Ucieczki (zaatakowana z przeciwległych stron, wpadając na jednostki przeciwnika, uciekając o więcej niż 1,5-krotność swojego Ruchu etc.), to Dowódca musi wykonać test Wyszkolenia z modyfikatorem -2. Jeśli zostanie zdany, przesuń Dowódcę o zasięg Ruchu, mierząc od punktu gdzie znajdował się w momencie, kiedy ww. jednostka zaczynała Ucieczkę. Jeśli zostanie niezdany – ginie (z wszystkimi konsekwencjami)."

Jest tak jak piszesz, tylko z modyfikatorem -2, ale tutaj wyraźnie jest napisane, że dotyczy to uciekającej jednostki.

2. Zasada z tej samej strony - "Jeżeli Jednostka z Dołączonym Dowódcą jest zaatakowana w Walce Wręcz lub Ostrzelana, to Dowódca nie jest celem ataków. Wszystkie straty ponosi Jednostka – do czasu póki posiada przynajmniej 1 podstawkę oprócz Dowódcy."

Sugeruje, że dowódca dostaje rany (i co za tym idzie rzuca na Odporność i potem na Wyszkolenie) dopiero, gdy po eliminacji ostatniej podstawki zostaną jeszcze jakieś trafienia do rozdysponowania.


Stąd moje pytanie, która opcja jest prawdziwa?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt cze 28, 2019 10:38 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1215
Lokalizacja: Lublin
pietras404 pisze:
John Johnny pisze:

Rzuca się jego wyszkolenie, jeżeli zdaje to pojawia się w zasięgu ruchu od miejsca gdzie miałby zginąć. (str. 90 w PG) :)



Na rzeczonej stronie, jest tylko co zrobić, jak dowódca dostanie ranę, nie ma natomiast nic o dowódcy dołączonym do oddziału, który został wybity.

Są zasadniczo dwie opcje:

1. Zgodnie z zasadą ze str. 91 - "Jeżeli jednostka taka [uciekająca] ulegnie eliminacji podczas Ucieczki (zaatakowana z przeciwległych stron, wpadając na jednostki przeciwnika, uciekając o więcej niż 1,5-krotność swojego Ruchu etc.), to Dowódca musi wykonać test Wyszkolenia z modyfikatorem -2. Jeśli zostanie zdany, przesuń Dowódcę o zasięg Ruchu, mierząc od punktu gdzie znajdował się w momencie, kiedy ww. jednostka zaczynała Ucieczkę. Jeśli zostanie niezdany – ginie (z wszystkimi konsekwencjami)."

Jest tak jak piszesz, tylko z modyfikatorem -2, ale tutaj wyraźnie jest napisane, że dotyczy to uciekającej jednostki.

2. Zasada z tej samej strony - "Jeżeli Jednostka z Dołączonym Dowódcą jest zaatakowana w Walce Wręcz lub Ostrzelana, to Dowódca nie jest celem ataków. Wszystkie straty ponosi Jednostka – do czasu póki posiada przynajmniej 1 podstawkę oprócz Dowódcy."

Sugeruje, że dowódca dostaje rany (i co za tym idzie rzuca na Odporność i potem na Wyszkolenie) dopiero, gdy po eliminacji ostatniej podstawki zostaną jeszcze jakieś trafienia do rozdysponowania.


Stąd moje pytanie, która opcja jest prawdziwa?




rzucasz pancerz jednostki, a to co wejdzie jako nadwyżka leci w dowódcę i nie zdajesz pancerza już 2 raz, tylko rzucasz wyszkolenie dowódcy.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt lip 05, 2019 5:49 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 86
Taka sytuacja:

Rajtaria karakoluje i staje się celem szarży. Wygrywa walkę i powstrzymuje się od pościgu, czyli zachowuje rozkaz obrona.

I teraz pytanie:

Czy kontynuuje karakol na zadeklarowany wcześniej cel ?

Pozdrawiam

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt lip 05, 2019 7:48 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1749
Nie, bo jednostki, które walczyły nie strzelają w etapie ostrzał po ruchu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt lip 05, 2019 8:13 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 86
Duderson pisze:
Nie, bo jednostki, które walczyły nie strzelają w etapie ostrzał po ruchu.


Wiedziałem że mi taka mała rzecz uciekła. Dzięki za przypomnienie ;)

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob lip 06, 2019 1:22 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 654
Wszystko jest opisane w karakolu.
Str 83.
Nie ma karakolu, a ostrzał jest tylko w obronie ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: wt lip 23, 2019 2:19 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Siema.

Pytanie dotyczące Azabów. Ich zasada Hołota mówi, że nie mogą mieć w pierwszym szeregu więcej podstawek niż szeregów. Czy mogę ustawić 10 podstawkową watahę tak:

A A A A A
A
A
A
A
A

Pozdro.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 928 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 93  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group