Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob wrz 21, 2019 1:48 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 765 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 07, 2019 9:10 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 10, 2018 3:27 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Słubice/Lubuskie
Dzięki bardzo za wyjaśnienie ;)

I wiem że mogłem tego uniknąć ale zależało mi na zrobieniu wielkiej burdy żeby wypchnąć kozaków z moskiewskiej wioski;)
A co do dokręcania kolega się sugerował tym że oddział weteranów też miał rozkaz szarży tylko nie zadeklarował kontr szarży .


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 07, 2019 9:12 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 11:30 am
Posty: 26
W tym przypadku akurat wszyscy mieli szarżę - karczemne mordobicie :D i moje spieszone kozaki i doborowi i moskiewscy służebni + jeszcze dragoni pogranicza. Kwestia była sporna bo przy obrocie służebnych w stronę linii kontrszarży moje podstawki doborowych mogły wpaść na flanke - co w efekcie nic by nie zmieniło bo walkę przegrałem ale multiszarża w rozproszonym jest nieco skomplikowana. Dzięki za odpowiedź :D


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 07, 2019 2:38 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 576
To jest tak.
Szarza idzie w odzial B. Oddział nie zaragował.

Gracz decyduje sie poruszyc pierwsza podstawke do oddzialu B (w tym momencie oddział B traci rozkaz szarzy - zostal zaszarzowany zanim go wykorzystal)

Kolejne podstawki ida w szarzy, jedna z nich zawadza o oddział A. Odział A deklaruje kontrszarze. W tym momencie wyznaczami linie miedzy najblizszymi podstawkami. Kontrszarzujacy stara sie w pierwszym ruchu ustawic podstawakami na tej lini, reszta w dalszych rzędach.

Oddział ktory szarzował kontynuluje swoje szarże ale celujac w pierwotny cel- oddział A (oczywiscie jedna podstawka incedyntalnie spotyka sie z odziałem B)
Oczywiście jesli tym celowaniem moze wpaść w kolejne podstawki A to nie ma problemu.

I teraz jest drugi ruch kontrszarzujacego. Jesli legalnie dostawi podstawki to rownie i na tył moze wpaść.

I dalej drugi ruch szarzujacy oddziału ktory ropoczął zabawe.

Teoretycznie wszyscy moga sie poszarzować nawet o tyłu w tym gąszczu zdarzeń

Wszystko zależy od sprytu obu graczy ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 07, 2019 5:10 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2858
Dokładnie
Dodam jeszcze, że podstawki muszą iść w pierwotny cel szarży i dodatkowy obrót przysługuje im żeby wyrównać.
Ciekawe mordobicie

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 14, 2019 11:42 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2018 10:28 am
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
tak aby się upewnić:
czy odrodzenie strzału z armaty z "strzał w obronie" na "ogień w reakcji" spowoduje zrezygnowanie z szybkiego ładowania i w konsekwencji brak możliwości "strzał po ruchu" ?

_________________
"Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach" H.P.Lovecraft.

Zapraszam do mojej galerii prac.
https://www.facebook.com/Krzywypedzel/

Galeria Modeli specjalnych.
viewtopic.php?f=17&t=8224&p=155428#p155428


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr sie 14, 2019 5:09 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1703
elt pisze:
tak aby się upewnić:
czy odrodzenie strzału z armaty z "strzał w obronie" na "ogień w reakcji" spowoduje zrezygnowanie z szybkiego ładowania i w konsekwencji brak możliwości "strzał po ruchu" ?

Tak


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw sie 15, 2019 10:50 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2392
Lokalizacja: Kraków
Czy korzystając z taktyki Pozoranci można przestawić jednostkę Straży Przedniej?
Wydaje mi się, że tak. Nie może ona wykonać np. Forsownego Marszu, co jest wyraźnie zapisane.

Pozwoli to np. wycofać zagrożoną jednostkę do swojej strefy rozstawienia.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw sie 15, 2019 3:07 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: czw lip 16, 2015 11:26 am
Posty: 397
Lokalizacja: Warszawa
swawolnik pisze:
Czy korzystając z taktyki Pozoranci można przestawić jednostkę Straży Przedniej?
Wydaje mi się, że tak. Nie może ona wykonać np. Forsownego Marszu, co jest wyraźnie zapisane.

Pozwoli to np. wycofać zagrożoną jednostkę do swojej strefy rozstawienia.

Nie można. Ściągnij Erratę i wklej w podręcznik.
JohnKely nie wiedziałem tego ostatnio.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: czw sie 15, 2019 4:28 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2392
Lokalizacja: Kraków
Wklejone. :D
Pozoranci - Dotyczy tylko oddziałów wystawianych w kroku J.

Dziękuję.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: sob sie 24, 2019 10:34 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 09, 2014 1:23 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

Obrazek

Pytanie zadane już w grupie na fb ale jednoznacznej odpowiedzi nie mam więc pytam tu.
Tatarzy z lewej wykonywali szarżę na moich doborowych pancernych. Jak widać pierwsza podstawka dała radę dojechać tak jak na obrazku poniżej. Pytanie czy pozostałe podstawki wykonały manewr zgodnie z zasadami? Przeciwnik zadeklarował, że każda z podstawek szarżuje w moją dolną podstawkę z tego oddziału a linię prostą wyznaczył tak, że wypadała ona w miejscu gdzie już stoi pierwsza tatarska podstawka. Tym sposobem nie dojechał do walki żadną z pozostałych podstawek, choć przy wyznaczonej za cel szarży podstawce oddziału jest wystarczająco miejsca by się dostawić jeszcze jedną jego bazą.

Pytanie jest dla mnie o tyle ważne, że już kilka razy spotkałem się z poprowadzeniem szarży np. dwóch 6 podstawkowych oddziałów na mój ustawiony w szeregu. Jeden oddział atakował w jeden kraniec tegoż skwadronu, drugi w przeciwny. W efekcie przeciwnik mając aż 12 podstawek, z których część miała możliwość dojechać do mojego oddziału i dostawić się do walki, ustawiał swoje skwadrony w wężyk. Efekt był taki, że walczyły łącznie moje dwie i jego dwie podstawki.

_________________
Moje malowanie (RON, SWE, TAT) Malowanie Avallara


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 765 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group