Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Pytania początkującego (cz. VI)
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=21&t=7293
Strona 93 z 97

Autor:  Slawek Porebski [ śr gru 04, 2019 6:42 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

A jaki lex specialis powoduje że DJ może maszerować nie będąc w kolumnie?
Wiem że tak się to interpretuje, ale nadal nie mogę zrozumieć dlaczego.
DJ jest w zwartym ale porusza się jak w rozproszonym. Tyle że jednostki w zawartym mogą maszerować tylko w kolumnie...

Autor:  TomekW [ śr gru 04, 2019 7:00 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

Slawek Porebski pisze:
A jaki lex specialis powoduje że DJ może maszerować nie będąc w kolumnie?
Wiem że tak się to interpretuje, ale nadal nie mogę zrozumieć dlaczego.
DJ jest w zwartym ale porusza się jak w rozproszonym. Tyle że jednostki w zawartym mogą maszerować tylko w kolumnie...


Ten sam dokładnie. Każdy element ruchu doborowych jest regulowany zasadami SR. Nie ma w efekcie mowy o żadnej kolumnie, bo takowej po prostu rozproszeni nie mogą utworzyć.

Autor:  John Johnny [ śr gru 04, 2019 11:07 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

OOOOOOOOOO :O :O :O :O :O :O :O :O
To teraz wiem że można robić takie myki jak robią Tatarzy z reakcją na szarżę :) Z pewnością to wykorzystam

Autor:  robson [ czw gru 05, 2019 12:52 am ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

John Johnny pisze:
OOOOOOOOOO :O :O :O :O :O :O :O :O
To teraz wiem że można robić takie myki jak robią Tatarzy z reakcją na szarżę :) Z pewnością to wykorzystam


W sensie że wyjechac sobie z szarżą zza swoich wołochów / tatarów?

Autor:  John Johnny [ czw gru 05, 2019 10:32 am ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

robson pisze:
John Johnny pisze:
OOOOOOOOOO :O :O :O :O :O :O :O :O
To teraz wiem że można robić takie myki jak robią Tatarzy z reakcją na szarżę :) Z pewnością to wykorzystam


W sensie że wyjechac sobie z szarżą zza swoich wołochów / tatarów?


Dokładnie :)
Daje to ciekawe noew opcje taktyczne

Autor:  elt [ czw gru 12, 2019 1:30 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

Pytanie.

Major był w odziale 1 podstawkowym, odział w 1 turze został wyrznięty do nogi. (nie było 0 na pancerzu).
Rozumiem ze wtedy Major staje się odziałem, liczymy rezultat po 1 turze, w sposób klasyczny rozpatrujemy pozostała cześć starcia.

Autor:  TomekW [ czw gru 12, 2019 3:20 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

elt pisze:
Pytanie.

Major był w odziale 1 podstawkowym, odział w 1 turze został wyrznięty do nogi. (nie było 0 na pancerzu).
Rozumiem ze wtedy Major staje się odziałem, liczymy rezultat po 1 turze, w sposób klasyczny rozpatrujemy pozostała cześć starcia.

Nie ma walki wręcz z majorem, bo nie było go na stole więc nie mógł być celem. Sensowne wydaje się odpowiednie stosowanie zasad dotyczących zniszczenia jednostki w ucieczce. Skoro zdał test, to wystawia się w zasięgu ruchu z powrotem na stół.

Autor:  robson [ czw gru 12, 2019 3:32 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

elt pisze:
Pytanie.

Major był w odziale 1 podstawkowym, odział w 1 turze został wyrznięty do nogi. (nie było 0 na pancerzu).
Rozumiem ze wtedy Major staje się odziałem, liczymy rezultat po 1 turze, w sposób klasyczny rozpatrujemy pozostała cześć starcia.


Imho to powinno wygladac tak: jest jedna podstawka + dowódca i dostała 6 trafień. Rzucasz pancerz na oddziale tyloma kostkami ile ran zostało i sciągasz niewybronione z tej jednaj podstawki. procedurę powtarzasz, dopóki zostaja jakieś rany na podstawce. Gdy ta spada pancerz testuje dowódca. Ile nie wytestował, to tyle rzuca testów wyszkolenia.

Przyład:
Podstawka rajtarów + dowódca
dostaje 9 trafień.

rzucam 3 pancerze: 8,4,3. Wybroniłem dwie. Dostaje ranę.
rzucam 2 pancerze (bo tyle ran mi zostało na oddziale): 8,9 - pech, spada podstawka
rzucam pozostałe 4 pancerze na wartosci pancerza dowódcy (5): 7, 6, 3, 1: dwie rany = dwa testy wyszkolenia. Jak nie zdam któregoś to dowódca ginie. Jesli zda oba to przesuwa się zgodnie z zasada o podstawowy ruch i kontynuujemy wykonywanie fazy walki (np. jednostka wybiła wroga do nogi: musi zadeklarować nowy cel szarży, np. wspomnianego dowódcę).
W sumie rzuciłem 3 + 2 + 4 = 9 testy pancerza.

inny scenariusz:
rzucam 3 pancerze: 4,3,1. Wybroniłem wszystko
rzucam 3 pancerze: 7,2,2. Wybroniłem dwie
rzucam 2 pancerze: 8, 6 - dwie dodatkowe rany. Jednostka ginie, dowódca "wypada" i liczymy rezultat starcia.

Taka jest moja interpretacja zasady ze strony 91: "Wszystkie straty ponosi jednostka tak długo jak posiada co najmniej jedną podstawkę oprócz dowódcy. "

Autor:  Cybi [ ndz gru 29, 2019 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

Siema.

Zgrupowanie Koronne z Czarnieckim - zasada Trudy Kampanii.
Czy znaczniki strat przyznaje się po jednym na oddział, czy też można przy ich więcej na jeden.

Pozdro.

Autor:  swawolnik [ ndz gru 29, 2019 2:37 pm ]
Tytuł:  Re: Pytania początkującego (cz. VI)

Cybi pisze:
Siema.

Zgrupowanie Koronne z Czarnieckim - zasada Trudy Kampanii.
Czy znaczniki strat przyznaje się po jednym na oddział, czy też można przy ich więcej na jeden.

Pozdro.


Z zapisu wynika, że połowa oddziałów (zaokrąglając w górę) zaczyna ze znacznikiem strat. Jeżeli przyzna się więcej niż dwa znaczniki jednemu oddziałowi, to warunek tej zasady nie będzie spełniony (mniej niż połowa oddziałów zacznie ze znacznikiem).
Można było to zapisać prościej, ale biorąc pod uwagę oszałamiające tempo wydawania nowych zasad przez iconWG można przymknąć oko na drobne niedopatrzenia. :-D

Strona 93 z 97 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/