Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn lis 30, 2020 1:01 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: sob paź 17, 2020 1:40 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Siema.

Mamelucy; ...oraz jej Odporność w Walce Wręcz rośnie do 4 (sumuje się z kałkanami).
Czy to oznacza, że z kałkanami mają Odporność 5 (4 za zasadę + 1 za kałkan), czy też 4 (niezależnie czy mają kałkan czy nie)?

Pozdro


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: sob paź 17, 2020 1:52 pm 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Rejestracja: czw lut 25, 2010 12:55 am
Posty: 4703
Z kałkanami mają 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: sob paź 17, 2020 4:41 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Glorfindel pisze:
Z kałkanami mają 5.


Dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz paź 18, 2020 10:15 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź
Cybi pisze:
Glorfindel pisze:
Z kałkanami mają 5.


Dzięki

Jest w nich moc. Trzeba ich będzie muszkietami odganiać i wystrzeliwać.

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt paź 20, 2020 1:20 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 651
Bez przesady, piu-piu-piu z pistoletów czy łuk/bandolet i mogą się obesrać na miętowo :/

Moc mają, ale raczej bez demonizacja.

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt paź 20, 2020 2:30 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź
Czy kozakom dońskim w szarży spisa daje normalnie 1 skuteczności czy nie? W kreatorze jest opisane że spisa ma skuteczność 0
A druga rzeczy, to czy spisa daje cokolwiek spieszonym kozakom, bo chyba przez to że są w szyku rozproszonym zabieranie impetu nie działa?


Pozdrawiam

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: wt paź 20, 2020 3:02 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 27, 2017 12:00 pm
Posty: 149
Lokalizacja: Wroclaw
John Johnny pisze:
Czy kozakom dońskim w szarży spisa daje normalnie 1 skuteczności czy nie? W kreatorze jest opisane że spisa ma skuteczność 0
A druga rzeczy, to czy spisa daje cokolwiek spieszonym kozakom, bo chyba przez to że są w szyku rozproszonym zabieranie impetu nie działa?

Pozdrawiam


W szarży konnej wersji powinno być 1 skuteczności - w kreatorze jest błąd, powinno być jak u kozaków słuzebnych.
Piechocie w szyku rozproszonym spisy kompletnie nic nie dają.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn paź 26, 2020 2:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Mam taki niby błahy problem. Oddziały A i B mają rozkaz szarża (obrazek pierwszy pokazuje pozycje przed ruchem dodatkowym). Złóżmy że oddział B posiada inicjatywę i rusza się jako pierwszy i nie dochodzi w szarży do celu. Zgodnie z zapisem Podręcznik Gracza str. 36 "Jednostka, której nie udało się zetknąć z wrogiem podczas Szarży musi zdać test Wyszkolenia na końcu Dodatkowego Ruchu Szarżujących". I tutaj oddział A wykonuje ruch dodatkowy w szarży i zwiera się z oddziałem B. Pytanie 1: Czy oddział B powinien zdać test wyszkolenia z powodu nieudanej szarży?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn paź 26, 2020 3:43 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1260
Lokalizacja: Lublin
zależy czy była kontrszarża czy nie


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn paź 26, 2020 4:07 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 27, 2017 12:00 pm
Posty: 149
Lokalizacja: Wroclaw
"Jednostka, której nie udało się zetknąć z wrogiem podczas Szarży musi zdać test Wyszkolenia na końcu Dodatkowego Ruchu Szarżujących"

"Dodatkowy Ruch Szarżujących" jest nazwą etapu więc dopiero jeśli po wszystkich ruchach dodatkowych nie ma kontaktu to potrzebny jest test. Gdyby nie chodziło o etap a o ruch pojedynczej jednostki to "Dodatkowy Ruch Szarżujących" nie byłby pisany z dużych liter.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group