Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn lis 30, 2020 1:15 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sie 17, 2020 9:29 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1301
Lokalizacja: Warszawa
2 umocnienia za 1 ps chyba że zasady podjazdu pozwalają na więcej


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn sie 17, 2020 9:33 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1945
Wasil pisze:
2 umocnienia za 1 ps chyba że zasady podjazdu pozwalają na więcej

Gdzie to jest zapisane?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz sie 30, 2020 1:07 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1945
Deklaruję atak na jednostkę dwoma oddziałami jeden jest z przodu, drugi na flance. Atakowany oddział deklaruje kontrszarżę i teraz jeden oddział jest na jego przodzie a drugi z tyłu. Czy to oznacza, że palę szarżę, bo na początku fazy znajdowałem się na flance a nie tyle?
Duderson pisze:
Wasil pisze:
2 umocnienia za 1 ps chyba że zasady podjazdu pozwalają na więcej

Gdzie to jest zapisane?

Aktualne


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz sie 30, 2020 1:58 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 3118
Duderson pisze:
Deklaruję atak na jednostkę dwoma oddziałami jeden jest z przodu, drugi na flance. Atakowany oddział deklaruje kontrszarżę i teraz jeden oddział jest na jego przodzie a drugi z tyłu. Czy to oznacza, że palę szarżę, bo na początku fazy znajdowałem się na flance a nie tyle?
nie palisz, jedziesz zgodnie z nowym ustawieniem

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz sie 30, 2020 1:34 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Duderson pisze:
Deklaruję atak na jednostkę dwoma oddziałami jeden jest z przodu, drugi na flance. Atakowany oddział deklaruje kontrszarżę i teraz jeden oddział jest na jego przodzie a drugi z tyłu. Czy to oznacza, że palę szarżę, bo na początku fazy znajdowałem się na flance a nie tyle?
Duderson pisze:
Wasil pisze:
2 umocnienia za 1 ps chyba że zasady podjazdu pozwalają na więcej

Gdzie to jest zapisane?

Aktualne



Mały Podręcznik strona 115 podpunkt E


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz sie 30, 2020 1:41 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1945
@Cybi @ Lubelak
Dzięki za odpowiedzi!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: sob wrz 05, 2020 9:23 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn maja 18, 2015 7:57 am
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk/Łódź
Czołem mości Panowie.

Uczciwie przyznam sie ze przed zadaniem tego pytania spedzilem przepisowa godzine w tym temacie posxukujac odpowiedzi... niestety poleglem, zatem kierujac sie do wyzszej instancji prosze o pomoc.

Opis sytuacyjny:
1. Jednostka A deklaruje szarze na oddzial B.
2. Jednostka A widzi oddzial B
3.Zgodnie z moim rozumieniem zasad na poczatku swojej fazy ruchu
jednostka A muis zrobic obrot tak aby szarzowac na jednostke B
4. Jednostka A ma swoj front oddzialu o szerokosci jednej podstawki
5. Po obrocie jednostki A i wykonaniu czesci pierwszej fazy ruchu
w polowie przejechanej odleglosci znajduje sie fragment budynku na ktory szarzujacy oddzia A wjezdza polowa podstawki......

Pytanie:
Co w takiej sytuacji dalej?

a) czy oddzial A konczswoja szarze po zetknieciu sie z budynkiem ?
b) czy wobec powyzszej sytuacji oddzial A w ogole nie mogl zadeklarowac oddzialu B jako cel szarzy?
c) czy oddzial A moze kosztem manewru specjalnego ominac "jakos" naroznik budynku?
d) jeszcze inne rozwiazanie tutaj mamy....

Jezeli potrzebny bedzie rysunek to chetnie dostarcze gdy dotre tylko do kompa.

Dziekuje z gory za pomoc lub naprowadzenie na podobne tematycznie posty lub tematy .

Pozdrawiam

_________________
blog: https://ciapaniepyzy.wordpress.com/
instagram: https://www.instagram.com/przemqqq/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: sob wrz 05, 2020 11:28 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź
pyza pisze:
Czołem mości Panowie.

Uczciwie przyznam sie ze przed zadaniem tego pytania spedzilem przepisowa godzine w tym temacie posxukujac odpowiedzi... niestety poleglem, zatem kierujac sie do wyzszej instancji prosze o pomoc.

Opis sytuacyjny:
1. Jednostka A deklaruje szarze na oddzial B.
2. Jednostka A widzi oddzial B
3.Zgodnie z moim rozumieniem zasad na poczatku swojej fazy ruchu
jednostka A muis zrobic obrot tak aby szarzowac na jednostke B
4. Jednostka A ma swoj front oddzialu o szerokosci jednej podstawki
5. Po obrocie jednostki A i wykonaniu czesci pierwszej fazy ruchu
w polowie przejechanej odleglosci znajduje sie fragment budynku na ktory szarzujacy oddzia A wjezdza polowa podstawki......

Pytanie:
Co w takiej sytuacji dalej?

a) czy oddzial A konczswoja szarze po zetknieciu sie z budynkiem ?
b) czy wobec powyzszej sytuacji oddzial A w ogole nie mogl zadeklarowac oddzialu B jako cel szarzy?
c) czy oddzial A moze kosztem manewru specjalnego ominac "jakos" naroznik budynku?
d) jeszcze inne rozwiazanie tutaj mamy....

Jezeli potrzebny bedzie rysunek to chetnie dostarcze gdy dotre tylko do kompa.

Dziekuje z gory za pomoc lub naprowadzenie na podobne tematycznie posty lub tematy .

Pozdrawiam


Jest to jeden z dwóch przypadków kiedy możesz zwinąć oddział w szarży, kosztem manweru w ruchu (dla kawalerii 5 cm) zwijasz się o jedną szerokość podstawki, żeby uniknąc budynku i dalej szarżujesz normalnie

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: ndz wrz 06, 2020 12:55 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 556
Ale A już jest szerokości 1 podstawki.

Według mnie od początku powinna szarża być prowadzona tak aby ominąć budynek. Jeśli nie da się jej przeprowadzić w ten sposób, to zgodnie z zasadami można legalnie wybrać inny cel szarży (ostatni podpunkt-strzałka przedostatniej kropki w celu szarży na str. 32). Jeśli jednak nie ma innego celu szarży, a ten jest widoczny, to trzeba szarżować. Szarżujący musi się tak ustawić obrotem, aby ominąć domek. Jeśli wjedzie w domek, to niestety zgodnie z zasadą nieudanej szarży musi testować wyszkolenie. Dokładnie tak samo działa szarża na jednostki za rzeką (czasem gracze wydają taki rozkaz, żeby odeprzeć ewentualną szarże przez most w 1 turze - jeśli przeciwnik się nie da sprowokować, to zostaje nam tylko zasłonięcie się własną jednostką i otrzymanie ruchu albo dojechanie do rzeki i test wyszkolenia).

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (część VII)
Post: pn wrz 07, 2020 7:25 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn maja 18, 2015 7:57 am
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk/Łódź
Dziękuje Panowie!

_________________
blog: https://ciapaniepyzy.wordpress.com/
instagram: https://www.instagram.com/przemqqq/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group