Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pt lip 20, 2018 8:37 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: sob gru 09, 2017 12:33 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1046
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
Zgadzam się wszystkie te ohy i ahy a porpostu brawa dla wprowadzonych zmian i nowości należą się iconWG jak mało komu, serio serio. Tylko zwróćmy uwagę na to że są to kroki w głównej mierze nastawione na nowego gracza...
A co z nami może nie koniecznie weteranami ale graczami którzy są wierni jednak systemowi od dłuższego już czasu? Ciągle jednak nie możemy się doczekać realnych zmian i uproszczeń w jak dla mnie najważniejszym poziomie gry jaką jest DYWIZJA
Już nie wspominając o kolejnych wyższych poziomach które przecież zostały u zarania gry obiecane.
Przykro poprostu że iconWG całkowicie poddał się w kwestii rozwijania tego poziomu gry który de facto jest istotą jak mi się wydaje właśnie czystej frajdy ze spędzania czasu z OiMem. Zgrupowanie to level pośredni nie rozwiązujący zasadniczego problemu! Uproszczenie zasad Dywizyjnych tak aby skrócić czas rozgrywki. Rzecz jest tym bardziej nie zrozumiała dla nas 'starszych' graczy bo przecież rozwój wyższego poziomu powinien być w waszym interesie. Jak dla mnie wzmacnianie jednego poziomu nie musi odbywać się kosztem pozostałych. Tyle, dzięki za uwagę


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: czw gru 14, 2017 8:15 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2016 7:55 am
Posty: 246
Kaduceusz - Twój komentarz pokazuje, że istnieją różne grupy graczy w OiM, o różnych potrzebach. Sam raczej zaliczam się do początkujących (rok z hakiem aktywnego grania) i nie doszedłem do poziomu dywizji, oraz związanych z nią frustracji. Nie wiem nawet czy dojdę, reguły OiM słabo sprawdzają się w wielkich starciach (zbyt czasochłonne, zbyt wiele szczegółów do ogarnięcia). Niemniej jednak fajnie by było, by i głosy takie jak Twój zostały wzięte pod uwagę przy rozwoju systemu.

dziś zaś kontynuuję temat "Pierwszej wojny światowej"

http://bitewniakowepogranicza.blogspot. ... ionow.html


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: czw gru 14, 2017 9:05 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1046
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
Ja swoją pierwszą dywizję rozegrałem mniej więcej właśnie po nie całym nawet roku gry... ale to wiadomo rzecz gustu , czasu no i chęci.
Wychodzę tu z prostego założenia jeszcze z dzieciństwa - więcej figsów więcej zabawy - proste. Tylko właśnie nie jest dobrze jak sami autorzy gry składają broń aby ulepszyć ten konkretny wyższy poziom no i realizować kolejne... wiadomo samo się nie zrobi ale od dobrych chęci wszystko się zaczyna a nawet tych tu nie widać 8-| Ale jeszcze wierzę że kiedyś los się odwróci i wszyscy spojrzą łaskawiej na Dywizję i pozostałe wyższe poziomy naszej gry 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: czw gru 14, 2017 10:32 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 500
Lokalizacja: Wa-wa
A mi się właśnie podoba, że teraz jest rozwijany format podjazdu i zgrupowania. Między podjazdem a dywizją istniała za duza przepaść którą trzeba było jakoś zakopać. Powiedzmy sobie szczerze - ile osób zbierało figurki na podjazd a ile na dywizję? Sam robię niewielką dywizję i widzę ile to malowania.

Na dywizję przyjdzie czas, bo jej zasady są do poprawy. Ale gra musi mieć podstawy. Jesli ktoś zniechęci się na etapie podjazdu do gry, to tym bardziej nie złoży dywizji.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: czw gru 14, 2017 10:40 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1046
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
to też mówię Czarku przecież że zgrupowanie i dalszy rozwój podjazdu jest totalnym ukłonem w kierunku nowych i początkujących graczy- nie neguje tego. Krytykuje tylko to że niestety kolejne poziomy gry są przez to zepchnięte, zamrożone a nawet zapomniane celowo a wydaje mi się że jednak jedno drugiego nie powinno wykluczać. Owszem po paru latach od odpalenia tej gry dopiero wzięto się za konsolidację i poprawienie podstawowych zasad... także może poprostu jeszcze musimy poczekać. Oby nie za długo, tyle.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: czw gru 14, 2017 11:55 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1488
Ja tam malowałem figsy do dywizji, i malowałem.... i malowałem... aż w końcu uznałem, że nie warto w to inwestować, zwłaszcza że ten poziom rozgrywki odstraszał mnie swoim poziomem skomplikowania i rzeczy, co do których trzeba prowadzić buchalterię (5 różnych poziomów motywacji dla jednej dywizji...), a modyfikacje lubelskie jak dla mnie jeszcze bardziej zagmatwały sprawę. Koniec końców dobrze, że powstało zgrupowanie, przynajmniej mam co robić z nadmiarowymi figsami. Ale jak widzę, także i iconWG opuściło natchnienie co do możliwych do grania scenariuszy na tym poziomie, czego moim zdaniem dowodem jest niedawno ogłoszony konkurs. Jak dla mnie te dotychczas opublikowane nie były takie złe i dość mocno wbrew pozorom różniły się od tych z podjazdu - tym niemniej gra na poziomie zgrupowania polegała raczej na obniżeniu motywacji przeciwnika, żeby scenariusz wygrać niejako z automatu, co wcale nie jest złym rozwiązaniem, przy założeniu, że gra ma się zmieścić w trzech godzinach.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: pt gru 15, 2017 1:34 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:22 am
Posty: 903
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Tylko wiecie - dywizja, a zwłaszcza wyższe poziomy, np taka wyprawa walna, to są bardzo medialne poziomy. Fajne do grania w domu, względnie w większej lokalizacji.

_________________
Maciej Różalski
MALUJĘ FIGURKI: Cennik, galeria, zasady
Wykonuję i sprzedaję makiety terenów.Szczegóły na blogu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: pt gru 15, 2017 1:57 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 942
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dokładnie - w skali OiM poziomy wyższe niż dywizja chyba nie nadają się do gier turniejowych. Do spotkań towarzyskich, jak najbardziej, co zresztą sam co jakiś czas uskuteczniam (i za tę możliwość chyba cenię OiM najbrzydziej) - najbliższa taka bitwa odbędzie się w lutym w muzeum w Czeladzi.
Kiedyś gdzieś słyszałem, że te wyższe poziomy mogłyby wyglądać np tak, że jedna podstawka symbolizowałaby całą chorągiew. Jak dla mnie znacznie zburzyło by to dotychczasowy klimat, a nawet stworzyło niemal nową grę. Mimo wszystkich mankamentów Podjazdy i Zgrupowania wydają się najbardziej turniejowymi formatami. Coś więcej to już jednak truskawka (hm, wisienka ;) ) na torcie.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: pt gru 15, 2017 4:56 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2642
Podjazdy, zgrupowania są faktycznie turniejowe. Dywizja jednak pokazuje klasę armii, które są liczne np. 120 -150 podstawek na jedną stronę stanowi piękno tej gry.
Jednakże jest czasochłonne, zwłaszcza gdy spotyka się ktoś kto ogarnia słabo zasady lub zna je za dobrze :D

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitewniakowe pogranicza - blog modowy i lifestyle'owy
Post: pt gru 15, 2017 5:51 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
zk1944 pisze:
Podjazdy, zgrupowania są faktycznie turniejowe. Dywizja jednak pokazuje klasę armii, które są liczne np. 120 -150 podstawek na jedną stronę stanowi piękno tej gry.


Zgadzam się :D


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group