Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz lut 25, 2018 11:39 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2708 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 267, 268, 269, 270, 271
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt sty 23, 2018 1:55 am 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1353
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Duderson pisze:
Ok. Jak rozumiem, uciekające się nie liczą, a zdezorganizowane liczą się normalnie?
W żadnym scenariuszu podstawki uciekające nie liczą się do kontroli celów scenariusza, więc tak bym przyjął. Zdezorganizowane liczyłbym normalnie, skoro nie ma innego zapisu.

Duderson pisze:
EDIT: Pytanie dodatkowe. Strona 113 w dalszym ciągu nie wyjaśnia kto ma kontrolę nad obozem. Gracz, który ma więcej podstawek w obozie? Czy też ten, który ma 2 razy więcej podstawek?
Chodzi o posiadanie w obozie 2 razy więcej podstawek niż ma przeciwnik - z taką intencją został przyjęty ten przepis, i po to aby bardziej mobilny przeciwnik (gracz Silniejszy) po prostu nie porzucił obozu bez walki.


Ze względu na wyjątkową obszerność zasad tego scenariusza staraliśmy się to możliwie kompaktowo zapisać - w tym przypadku chyba za bardzo... :blush:


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt sty 23, 2018 5:56 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 401
Obrazek

Szybkie pytanie do Obrony Przeprawy. Ogległość "30cm" widoczna na mapce to odległość pomiędzy strefą rozstawienia silniejszego gracza i:

A) Początkiem mostu
B) Środkiem mostu

Jak dla mnie A, ale wolę sprawdzić jak się gra gdzie indziej ;)

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt sty 23, 2018 6:42 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2595
Początkiem, odległość ma być 30 cm od rzeki

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw sty 25, 2018 4:01 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 401
Bonusy do wyników walki

Aby dostać bonus to wszystkie podstawki muszą spełniać dany warunek. Wszystkie walczące (stykajace sie z wrogiem lub 2cm) czy wszystkie z danej jednostki?

Przykład:
Czerwona piechota z rozkazem Obrona, została zaszarżowana przez niebieską kawalerię. Kawaleria oczywiście ma -2 do Wyszkolenia, ale czy piechota dostaje +2 do Wyniku Walki?

Obrazek

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Ostatnio zmieniony czw sty 25, 2018 10:46 pm przez Bombel, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw sty 25, 2018 6:14 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: śr lis 27, 2013 2:23 pm
Posty: 988
Lokalizacja: Bydgoszcz, a w zasadzie Rotterdam
Mam pytanie:
Jednostka przeciwnika (piechota z obroną we wiosce) zaatakowana przez moją piechotę i kawalerię (od przodu) jaki ma bonus do starcia +2 czy +1?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw sty 25, 2018 8:14 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2119
+1, natomiast kawaleria ma w dalszym ciągu -2 do testu WW

_________________
На нас глядят в бинокли, в трубы сотни глаз
И видят нас от дыма злых и серых,
Но никогда им не увидеть нас
Прикованными к веслам на галерах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw sty 25, 2018 10:50 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2595
Bombel pisze:
Bonusy do wyników walki

Aby dostać bonus to wszystkie podstawki muszą spełniać dany warunek. Wszystkie walczące (stykajace sie z wrogiem lub 2cm) czy wszystkie z danej jednostki?

Przykład:
Czerwona piechota z rozkazem Obrona, została zaszarżowana przez niebieską kawalerię. Kawaleria oczywiście ma -2 do Wyszkolenia, ale czy piechota dostaje +2 do Wyniku Walki?

Obrazek

Wszystkie walczące
Podobnie masz opisane szyk rozproszony, gdy jesteś na dwóch innych terenach

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pt sty 26, 2018 8:05 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 401
Nie napisałem, że walka odbywa sie w Terenie Zabudowanym, ale widzę że sie domysliles ;)

Tak... Przy SR jest to jednoznacznie zaznaczone, ze chodzi o podstawki walczące. Tutaj no nie, więc sie zastanawiałem.

Dzięki za odp ;)

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2708 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 267, 268, 269, 270, 271

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group