Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz paź 21, 2018 4:45 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2784 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 275, 276, 277, 278, 279  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sie 18, 2018 9:52 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2735
Pływanie opisane jest w potopie
Możesz poczytać to w kreatorze przy podjazdachz zasada pływanie
Pamiętaj, że w przypadku przegranej wycofujesz do terenu nieprzekraczalnego
Jeżeli jest bliżej niż 2 cm z jednostką z którą walczyła to ucieka i wtedy ginie
Masz to opisane wszystko w rozdziale 18 (mój ulubiony) :P

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sie 18, 2018 4:25 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 223
Zk1944.

To akurat doczytałem.
W przypadku dezo jest jak wół napisane że nie mogą dostać żadnego rozkazu - coś mnie zacmilo. Ale obaj pamiętaliśmy ten zapis tylko żaden nie mógł go znalezdz

W przypadku ucieczki od walki nie ma w podręczniku tego wyjaśnione. Wycofując się zatrzymuje są się na przeszkodzie. O ucieczce brak zapisu. Ale rozumiem że interpretujemy to na zasadzie - nie napisano że ginie to się zatrzymuje.

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sie 19, 2018 11:56 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2735
Hmm muszę to sprawdzić, nie mam przy sobie podręcznika. Wydawało mi się że wszystko jest opisane w tym rozdziale

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sie 19, 2018 12:38 pm 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1421
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Miszczu - 2. akapit ze str. 61 i 2. z 62 w zasadzie wyjaśniają sprawę. Zatrzymujesz się na przeszkodzie (o ile nie zachodzi poniższy przypadek) i sprawdzasz czy jakaś podstawka jest w 2 cm od przeciwnika.
Natomiast warto dodać, że mniej oczywistą implikacją ww. zapisu dla "pierwszej" Ucieczki (tej od walki na przykład) jest to, że jeśli Twój oddział jest szerszy niż - dajmy na to - budynek i 4 podstawki go ominą, a wpadną tylko 2 i po wykonaniu Ucieczki pomiędzy tymi grupami podstawek będzie więcej niż 2 cm (Szyk Rozproszony), to jedną z nich musisz eliminować.

Moim osobistym zdaniem to drugi najczęstszy przypadek wśród graczy zabijania sobie oddziałów/podstawek na skutek walki - walka tyłem do przeszkody. Pierwszy to zbyt gęste uszykowanie swoich oddziałów i niemożność "przeskoczenia" ich w Ucieczce - bolesne szczególnie, gdy gra się armią pieszą, czego lekcję miałem niedawno, gdy pierwszy raz zagrałem Kozakami.

_________________
Oscar Wilde: Sarkazm to najniższa forma dowcipu, za to najwyższa forma inteligencji.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sie 19, 2018 2:53 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 223
Przyznaję rację. W nawiasie jest (.. z uwzględnieniem terenu)

Idziemy za Ciosem. Doszło do multi walki. Dwa oddziały szwedzkich rajtarow szarżują wspólnie odział pancernych.. w kontrze jeden z oddziałów jest szarzowany przez rajtarow polskich (przod) i kozaków (bok)
Dochodzi do wielkiej multi walki, który przegrywają rajtarzy i oba oddziały uciekają...

I jak to teraz legalnie zrobić?

Według podręcznika kolejność ucieczki wybiera przegrany. Czy oznacza to że może zacząć od rajtarow szarzowanych od frontu. Później ruszają się Ci którzy ucieczkę mają pod kątem (walka z dwuch stron). Na skutek tego wpadjaj już w ruszonych rajtarow i się chowają za ich plecami)

W efekcie końcowym pancerni niby mogą wybrać cel (walczyli z oboma ale dostają incydentalny w tych bliższych. Rajtarzy nie dojeżdżają bo mają za daleko (dodatkowy 10 - a na skutek roszad przeciwnik zwiał dalej..) zaś znów kozacy maja problem z ruchem bo zasłonili im rajtarzy którzy próbowali się ruszyć (wybrałem kolejność by nie za dużo oddziałów poszło za przeciwnikiem)

I do tej pory obaj kombinując chyba zagraliśmy dobrze.

Pytanie co rajtarami i kozakami. Zostają przy rozkazie szarzy (widoczność wedle zasad jest zawsze nawet jak jej brakuje do celu). Czy może muszą testować jego podtrzymanie..A jeśli tak to czy w następnej turze muszą ją kontynuować na pierwotny cel czy poprostu startują z rozkazem szarza?

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sie 19, 2018 5:27 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2735
Po walce zabierasz rozkaz szarża wszystkim oddziałom ktore walczyły, więc nie ma zostawiania na następną turę. Jedyny przypadek to gdy oddział nie walczył I zdał test wyszkolenia. Wtedy masz zostawiony rozkaz szarża

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr wrz 05, 2018 1:04 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 174
Dywizja litewska - pułki jazdy.

W oryginalnym podręczniku w opisach pułków wcześniejszych (do 1672 roku) jest napisane: "W armii z tego okresu możesz mieć maksymalnie 2 chorągwie petyhorskie, obie mogą mieć kopie".

W "Potopie" jest zasada: "Chorągwie wyborowe": "w pułkach zwykłych i doborowych można zamienić chorągwie kozackie doborowe na zwykłe pancerne lub doborowe petyhorskie na doborowe pancerne, nie mogą mieć rohatyn".

Pytanie: w pułku doborowym mogę wybrać dwie chorągwie petyhorskie doborowe (jedną zamiast kozaków w podstawie a drugą gdzies na poziomach). Zamieniam je na pancerne doborowe zgodnie z zasadą "Chorągwie doborowe". W związku z tym nie mam już chorągwi petyhorskich. W takim razie w drugim, zwykłym pułku jazdy wybieram sobie dwie chorągwie zwykłych petyhorców. Czy taka "akcja" jest legalna? Czy ci pancerni liczą się jako petyhorcy? ;)

PS. jeszcze sprawdziłem daty: wygląda na to, że sytuacja ta dotyczy lat 1662-1672 (i tych dywizji), gdyż wcześniejsze ("Potop") maja zapis, że nie wolno wystawiać petyhorców.

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt paź 16, 2018 11:38 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1927
Czy jak w rozpisce zgrupowania przy jednostce jest symbol takich czy innych umocnień polowych, to jednostka ma ich z automatu tyle co podstawek?

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt paź 16, 2018 11:40 am 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Rejestracja: czw lut 25, 2010 12:55 am
Posty: 4319
Nie, tylko te jednostki mogą je zakupić.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt paź 16, 2018 2:38 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 1008
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
To i ja jeszcze dopytam dla pewności: czy jeśli wystawiam przyczółek za rzeką i chcę wystawić darmowe przeszkody, czy muszę wcześniej mieć je zaznaczone w rozpisce? Gram, że nie.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2784 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 275, 276, 277, 278, 279  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group