Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn lip 22, 2019 3:54 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2851 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282 ... 286  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr paź 17, 2018 9:42 am 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Rejestracja: czw lut 25, 2010 12:55 am
Posty: 4520
Nie musisz, one są wyłącznie do użycia w tym scenariuszu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr paź 17, 2018 11:31 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 2071
Glorfindel pisze:
Nie, tylko te jednostki mogą je zakupić.

Ale w opisie rozpiski nigdzie nie ma informacji ile takie umocnienia kosztują


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr paź 17, 2018 11:38 am 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Rejestracja: czw lut 25, 2010 12:55 am
Posty: 4520
S. 12. kupowanie przenośnych przeszkód.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr paź 17, 2018 11:59 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 2071
Nie żebym się czepiał, ale skoro te przeszkody są do wykupienia, a koszty nie są podane bezpośrednio obok, to powinny być na szaro, tak jak wszystkie inne elementy do wykupienia.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sty 05, 2019 10:55 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 525
Oddział rajtari składający się z dwóch rzedow, gdzie pierwszy w całości wyjechał że strumienia a drugi jest jeszcze w nim otrzymuje szarżę od czoła innej kawaleria.

Pytanie jak rozstrzygnąć to starcie;
A)Czy rajtarzy mają -1 do trafienia za walkę z przeciwnikiem mającym przewagę?
B)Czy kawaleria ma +1 do wyniku za walkę z przewagą przeciw rajtari?

Mam swoją teorię po przewertowaniu podręcznika ale ciekaw jestem co mają do powiedzenia mądrzejsze głowy odemnie ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sty 05, 2019 11:30 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2373
Lokalizacja: Kraków
Dla mnie kluczem do odpowiedzi jest opis terenu strumień. Żeby jednostka miała przewagę musi być na brzegu. W sytuacji, gdy rajtaria przekroczyła linię brzegu, to już jej przeciwnik nie ma przewagi.

Dlatego uważam, że rzeka i strumień powinny mieć prostą linię brzegową i mieć szerokość równo 10cm. Nawet jak rzeka i strumień zakręcają i mają brzeg w kształcie łuku, to powinny być na "podstawce" głębokości 10cm. Ma to duże znaczenie dla pływania, ostrzału przez rzekę >10cm zasięgu i takich sytuacji jak opisałeś. Czyli równe, liniowe brzegi w odległości 10cm. Między nimi można zrobić rzekę/ strumień, która kręci się i zawija co na pewno daje przyjemny efekt wizualny, ale prowadzi do spornych sytuacji w grze.

Przykładowa sytuacja z gry. Rzeka miała na pewnym odcinku 7cm. Jazda w linii w jednej turze przepłynęła rzekę i skończyła ruch już na drugim brzegu. 7cm rzeki+ 3cm podstawki. Nawet nie trzeba było wykonywać testu za pływanie, bo jednostka nie zakończyła ruchu w rzece. W kolejnej turze mogła już szarżować.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sty 05, 2019 11:47 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 525
Dla mnie zawsze jak jesteś nie w strumieniu to jesteś na brzegu. Nie ma czegoś takiego jak jakaś wirtualna linia na której jak sie ustawisz to jesteś na brzegu.

Dalej jeśli podstawka jest czesciowo w dwóch terenach to trzeba ją traktować tak jakby była w terenie mniej dla siebie korzystnym (zarówno ze względu na ruch jak i walkę wręcz.

Dlatego dla mnie jeśli wszystkie podstawki rajtari choc trochę zawadzają o strumień (przykład krętej rzeki) to są traktowane jakby były w strumieniu.
I atak na nie jest z brzagu.

I w takiej sytuacji przeciwnik dostaje pełna przewagę.

W opisanej sytuacji jednostka rajtari ani nie jest w pełni w strumieniu ani podstawki walczące nie otrzymują minusów do trafien (wedle podręcznika dostają te podstawki które mają minusy).


Sprawa się komplikuje jak część podstawek jest a część nie w strumieniu (i tutaj nawet proste rzeki nie pomogą bo walka zawsze może odbywać się po skosie).

I tutaj jest możliwe kilka interpretacj.

Dla mnie jednak jeśli cała jednostka nie jest w terenie to nie przysługuje przewagą w walce. Nie mamy +1 do walki. Natomiast jeśli chodzi o modyfikator do walki dla Rajtarow za podstawki walczące będące w strumieniu.. sprawa wydaje się być trudna do rozstrzygnięcia.

Rozpatrywanym zgodnie z podręcznikiem indywidualnie

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob sty 05, 2019 12:54 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2373
Lokalizacja: Kraków
Nie do końca odpowiadałem na Twoje pytanie, tylko wylewałem swoje żale.

Jest jak napisałeś, co wynika jasno z zapisów na stronach 47 i 48 MP. Aby otrzymać dodatni modyfikator do rozstrzygnięcia walki WSZYSTKIE podstawki jednostki muszą walczyć z podstawkami znajdującymi się w strumieniu. Wystarczy, że jedna będzie poza strumieniem, to nie ma modyfikatora (str. 48). Natomiast ujemny modyfikator do trafienia dostają te podstawki, które nie wyszły ze strumienia (tu rozpatruje się każdą podstawkę osobno str.47). Zgadzam się też, że nie ma co kombinować z rzeką. Jak choć część podstawki znajduje się w terenie to ma minusowe modyfikatory i traci dodatnie. Chyba, że zasady traktują inaczej. ;)

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sty 06, 2019 12:15 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 550
Wracając do Opóźnienia / Obrony przeprawy - jeśli wykupuję Przenośne Przeszkody zamiast Umocnień, to zaczynają one grę na stole, czy moje jednostki je "niosą" ?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sty 06, 2019 2:48 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1679
Z tego co widzę w instrukcji obsługi to tylko kozły hiszpańskie można rozstawić przed bitwą (mają zapis "mogą być niesione lub rozstawione". Pamiętajmy o tym, że można je niszczyć dowolnym manewrem, jeżeli nie stykają się z przeciwnikiem.
Dodatkowo, zapis o ułatwionym niszczeniu umocnień polowych obowiązuje moim zdaniem tylko na zgrupowaniu, przynajmniej nie spotkałem się nigdzie z zapisem, że jest inaczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2851 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282 ... 286  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group