Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz maja 26, 2019 7:05 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 280, 281, 282, 283, 284  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn mar 04, 2019 11:27 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1664
robson pisze:
Podręcznik tez wspomina w kilku miejscach, aby się ze sobą dogadac przed bitwą oraz, żeby używać zdrowego rozsądku tam gdzie to potrzbne :D

Chodzi mi o inną rzecz. Uznanie szczytu wzgórza za teren normalny ma właściwie tylko jedną konsekwencję: kasuje SDT lekkiej jeździe. Impet "w dół wzgórza" i tak obowiązuje. SDT może być skasowana przez przebywanie w terenie (wyjątek: pola), a wzgórze lub jego szczyt nie figuruje w katalogu terenów.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt mar 05, 2019 12:14 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2012 8:04 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Łódź
Duderson pisze:
Chodzi mi o inną rzecz. Uznanie szczytu wzgórza za teren normalny ma właściwie tylko jedną konsekwencję: kasuje SDT lekkiej jeździe. Impet "w dół wzgórza" i tak obowiązuje. SDT może być skasowana przez przebywanie w terenie (wyjątek: pola), a wzgórze lub jego szczyt nie figuruje w katalogu terenów.


Dodatkowo uznanie szczytu za teren normalny mogłoby spowodować w niektórych sytuacjach brak impetu dla kawalerii startującej z tego szczytu (np. gdy zaszarżowany oddział znajduje się 10cm w dół wzgórza od szarżującego - szarżujący nie przejechałby wtedy wymaganych 10cm w terenie czystym).


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt mar 05, 2019 12:25 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1664
pietras404 pisze:
Duderson pisze:
Chodzi mi o inną rzecz. Uznanie szczytu wzgórza za teren normalny ma właściwie tylko jedną konsekwencję: kasuje SDT lekkiej jeździe. Impet "w dół wzgórza" i tak obowiązuje. SDT może być skasowana przez przebywanie w terenie (wyjątek: pola), a wzgórze lub jego szczyt nie figuruje w katalogu terenów.


Dodatkowo uznanie szczytu za teren normalny mogłoby spowodować w niektórych sytuacjach brak impetu dla kawalerii startującej z tego szczytu (np. gdy zaszarżowany oddział znajduje się 10cm w dół wzgórza od szarżującego - szarżujący nie przejechałby wtedy wymaganych 10cm w terenie czystym).

No właśnie jest wyjątek wymieniony wprost - jazda w dół wzgórza daje impet niezależnie od tego, czy uznasz je za teren czy nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt mar 05, 2019 7:44 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2012 8:04 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Łódź
Duderson pisze:
No właśnie jest wyjątek wymieniony wprost - jazda w dół wzgórza daje impet niezależnie od tego, czy uznasz je za teren czy nie.


Zgadza się, ale ja nie piszę o stoku, tylko o szczycie wzgórza, które jest płaskie i nie jest stokiem. Jeżeli taki szczyt byłby terenem normalnym, to ruch przez ten szczyt nie dawałby impetu. 10cm potrzebne do impetu liczyłoby się wtedy dopiero od momentu w którym podstawki wjechałyby na stok. Dlatego raczej będę grał, że ten szczyt jest terenem czystym - wydaje się to dla mnie bardziej naturalne.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 7:01 am 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 30, 2015 2:27 pm
Posty: 102
Witam. Co jest pierwsze?
Wystawienie terenu z efektu dodatkowego, czy przesuwanie go z zasady Kozaków?
Czytam zapisy w podręczniku i nie jestem w stanie tego uszeregować.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 2:06 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 10, 2018 3:27 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Słubice/Lubuskie
Alek pisze:
Witam. Co jest pierwsze?
Wystawienie terenu z efektu dodatkowego, czy przesuwanie go z zasady Kozaków?
Czytam zapisy w podręczniku i nie jestem w stanie tego uszeregować.

Kwestia dogadania tudzież "kto wykula wiecej wybiera" ale niech ktoś jeszcze się wypowie .

A ja mam pytanie odnośnie szarży mianowicie czy jeśli moje jednostki są ustawione w ten sposób:
A C
B
To czy jeśli wróg deklaruje szarże na jednostke B a jednostka A i C mają (zasłoniety) rozkaz szarży to czy muszą kątrszarżować czy mogę "poczekać" aż wróg zaszarżuje B i potem go oskrzydlić jednostkami A i C?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 2:21 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2012 8:04 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Łódź
Kniaz Debran pisze:
A ja mam pytanie odnośnie szarży mianowicie czy jeśli moje jednostki są ustawione w ten sposób:
A C
B
To czy jeśli wróg deklaruje szarże na jednostke B a jednostka A i C mają (zasłoniety) rozkaz szarży to czy muszą kątrszarżować czy mogę "poczekać" aż wróg zaszarżuje B i potem go oskrzydlić jednostkami A i C?


Kontrszarża nie jest obowiązkowa.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 4:40 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 636
Lokalizacja: Wa-wa
Alek pisze:
Witam. Co jest pierwsze?
Wystawienie terenu z efektu dodatkowego, czy przesuwanie go z zasady Kozaków?
Czytam zapisy w podręczniku i nie jestem w stanie tego uszeregować.

Wybór terenu - "Po rozłożeniu pola bitwy i wybraniu stron"
Efekt "kozacki" - "na etapie sprawdzania wyników zwiadu"

Ponieważ procedura zwiadu jest po rozstawieniu terenu, zasugerowałbym ostrożne stwierdzenie, że Wybór Terenu z efektów następuje po rozłożeniu pola bitwy ale przed Zwiadem, natomiast efekt z zasady Kozaków dopiero w trakcie zwiadu, czyli później.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 6:15 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 2954
Cezar pisze:
Alek pisze:
Witam. Co jest pierwsze?
Wystawienie terenu z efektu dodatkowego, czy przesuwanie go z zasady Kozaków?
Czytam zapisy w podręczniku i nie jestem w stanie tego uszeregować.

Wybór terenu - "Po rozłożeniu pola bitwy i wybraniu stron"
Efekt "kozacki" - "na etapie sprawdzania wyników zwiadu"

Ponieważ procedura zwiadu jest po rozstawieniu terenu, zasugerowałbym ostrożne stwierdzenie, że Wybór Terenu z efektów następuje po rozłożeniu pola bitwy ale przed Zwiadem, natomiast efekt z zasady Kozaków dopiero w trakcie zwiadu, czyli później.
+1

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 11, 2019 6:24 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 307
Kniaz Debran pisze:
Alek pisze:
Witam. Co jest pierwsze?
Wystawienie terenu z efektu dodatkowego, czy przesuwanie go z zasady Kozaków?
Czytam zapisy w podręczniku i nie jestem w stanie tego uszeregować.

Kwestia dogadania tudzież "kto wykula wiecej wybiera" ale niech ktoś jeszcze się wypowie .

A ja mam pytanie odnośnie szarży mianowicie czy jeśli moje jednostki są ustawione w ten sposób:
A C
B
To czy jeśli wróg deklaruje szarże na jednostke B a jednostka A i C mają (zasłoniety) rozkaz szarży to czy muszą kątrszarżować czy mogę "poczekać" aż wróg zaszarżuje B i potem go oskrzydlić jednostkami A i C?


Za podręcznikiem: Jednostka może (ale nie musi) deklarować kontr-szarżę jeśli zadeklarowana droga szarży przechodzi przez nią (doszłoby do kontaktu incydentalnego). Nalezy pamiętać, że jednostka, która zetknęła się z szarżującym wrogiem (tylko w I fazie ruchu tak naprawdę) a miała zasłonięty rozkaz szarża, to go traci.

Rozważając kontrszarże należy mieć powyższe pod rozwagą: to czy zrobimy kontrszarże czy ruszymy się potem własną szarżą może mieć znaczenie m.in. dla impetów, określania legalnych celów szarży czy tak jak słusznie zauważyłeś, dla flankowania.

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 280, 281, 282, 283, 284  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group