Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn wrz 16, 2019 4:13 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czas rozgrywki, bitwy, gry
Post: śr sie 21, 2019 1:45 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 08, 2019 12:37 pm
Posty: 44
Kaduceusz pisze:
ja dalej będę obstawał że zasady poprostu muszą być upraszczane nawet kosztem poprawności historycznej- inaczej są to właśnie szachy i 0 fanu z gry (przynajmniej jeśli idzie o wyższe poziomy dywizja itp)


Ale dlaczego ??? To jest właśnie cała specyfika OiMa, system w którym trzeba naprawdę myśleć strategicznie a losowość nie jest elementem który decyduje o wyniku bitwy (oczywiście jest to element nieodłączny, lecz nie decydujący o wyniku samej rozgrywki)
I jest to prawda że zasady są ciężkie i wymagają myślenia oraz perfekcyjnej ich znajomości, ale właśnie z tego płynie cała przyjemność - jest to gra strategiczna. Jeżeli ktoś chciałby zagrać w coś lżejszego to jest wiele innych systemów o prostszych i mniej złożonych zasadach :)

Pozdrawiam

_________________
Plany są niczym; planowanie jest wszystkim Dwight D. Eisenhower


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czas rozgrywki, bitwy, gry
Post: śr sie 21, 2019 10:02 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
wszelkie próby oceny za i przeciw są poprostu subiektywne i każdy musi sobie wybrać co mu bardziej leży... :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czas rozgrywki, bitwy, gry
Post: śr sie 21, 2019 10:28 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 574
John Johnny pisze:
Kaduceusz pisze:
ja dalej będę obstawał że zasady poprostu muszą być upraszczane nawet kosztem poprawności historycznej- inaczej są to właśnie szachy i 0 fanu z gry (przynajmniej jeśli idzie o wyższe poziomy dywizja itp)


Ale dlaczego ??? To jest właśnie cała specyfika OiMa, system w którym trzeba naprawdę myśleć strategicznie a losowość nie jest elementem który decyduje o wyniku bitwy (oczywiście jest to element nieodłączny, lecz nie decydujący o wyniku samej rozgrywki)
I jest to prawda że zasady są ciężkie i wymagają myślenia oraz perfekcyjnej ich znajomości, ale właśnie z tego płynie cała przyjemność - jest to gra strategiczna. Jeżeli ktoś chciałby zagrać w coś lżejszego to jest wiele innych systemów o prostszych i mniej złożonych zasadach :)

Pozdrawiam


Pelna zgoda ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group