Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr lip 18, 2018 6:18 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2743 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 16, 2018 8:04 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1548
Lokalizacja: Płock
Alek zasada Dragoni daje Tobie -1 tylko do Walki Wręcz, a nie do Wyniku Walki.
Szyk Rozproszony i Lekka Jazda łącznie -2 do Wyniku Walki.

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 16, 2018 8:19 pm 
Offline
Namiestnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 17, 2010 10:02 pm
Posty: 691
Lokalizacja: Starosta Pruszkowski
Zasada dragoni daje -1 do wyszkolenia , ale oddział jest traktowany jakby miał zasadę słaba dyscyplina taktyczna, czyli -1 do wyniku walki. Mam wątpliwość , czy kilka słabych dyscypli może się sumować. W samej dyscyplinie jest napisane, że oddział zdezorganizowany ma słabą , która nie sumuje się z innymi. Natomiast czy dragoni sumują się z szykiem rozproszonym, tego nie wiem.

_________________
Trzeba tu nie po hiszpańsku lub niderlandzku, ale po szwedzku i polsku bić się
Popisane:2ch.husarskie, 15ch.kozackich, 4ch.wolontarskie, 2ch.wołoskie, 2ch.tatarskie, 7ch.pancernych, 2ch.piechoty łanowej, ch.janczarów, 28k.rajtarów, 17k.piechoty, 9k.dragonów,2 j.nadwornej,13 dział, dowódcy i tabory


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 16, 2018 9:22 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1548
Lokalizacja: Płock
Hmm... Alek ciekawa sytuacja.
Przejrzałem MP. Zasady Dragoni, Słaba Dyscyplina, Lekka Jazda. I cholera w/g mnie to -3 do Wyniku Walki.
Nie kumulują się tylko Modyfikatory za osłonę z Modyfikatorami za Szyk Rozproszony i to w odniesieniu do Wyszkolenia, a nie do Wyniku Walki.
Tak więc:
Słaba Dyscyplina - 1 (wynikająca z zasady Dragoni)
Szyk Rozproszony -1 (wynikający z Lekkiej Jazdy)
Lekka Jazda -1 (po zmianach zasad)
co niestety łącznie daje nam -3 :( Ale! w MP w dziale "Rozstrzygnięcie wszystkich walk" (str48) prawa kolumna, pierwszy akapit, jest napisane "-1 oddział z zasadą Słaba Dyscyplina Taktyczna (w Szyku Rozproszonym, zdezorganizowany, itd)" z którego wynika, że Słaba Dyscyplina i Szyk Rozproszony nie kumulują się.
Co w/g mnie ostatecznie daje -2 :D

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 16, 2018 11:29 pm 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 453
Dezorganizacja daję zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Dragoni walczący konno są traktowani jakby mieli zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Szyk Rozproszony (TYLKO) w terenie otwartym i na polach ma zasadę Słabą Dyscyplinę Taktyczną,
A Zasada Słaba Dyscyplina Taktyczna daje... Słabą Dyscyplinę Taktyczną, czyli -1 do Wyniku Walki :D

Nie ma znaczenia ile zasad czy zdolności specjalnych daje Ci SDT, kara -1 do Wyniku Walki jest (i zawsze była :D) liczona raz. To jest zero-jedynkowe, masz SDT lub nie masz. Inne modyfikatory (lekka jazda, przewaga, szarża na bok) to oczywiście osobna sprawa.

Mam inne pytanie - rajtarzy SWE wykonują karakol, jednak w jego trakcie zostają zaszarżowani, dochodzi do kontaktu. W tym momencie posiadają jednocześnie zasady Słaba Dyscyplina Taktyczna oraz Doskonała Dyscyplina Taktyczna?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 16, 2018 11:33 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2640
Tak
Wysoka dyscyplinę masz zawsze

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt kwie 17, 2018 5:47 am 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1548
Lokalizacja: Płock
W przedstawionej przez Alka sytuacji -2.
Podał, że Walka w Terenie Czystym. Szyk Rozproszony -1 i ta nieszczęsna nowa zasada Lekka Jazda -1. Łącznie do Wyniku Walki -2 :D

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 19, 2018 12:39 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1095
Lokalizacja: Lublin
strona 65 podręcznika gracza. Czyli jak ucieknie pułk to Deli ciągle stoją na stole i nie dostają żadnych ran zgodnie z zapisem tego pkt i zasadami specjalnymi? :p


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: czw kwie 19, 2018 2:57 pm 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 453
Wg mnie tak. Sami Deli nie zdają, żadnego testu więc skąd mieliby dostawać rany ;) dzielnie stoją i hasają dalej.

Ja mam inne pytanie - co się dzieje w sytuacji jak dowodca (np. tchórzliy, porywczy, ostrożny itd) wydaje jakieś rozkazy drożej i dany gracz zapomni o tym, a przy odsłanianiu rozkazow się okazuje ze dany rozkaz jest... tak jakby nielegalny. Niby przy dywizji można dopłacać przy blefowaniu, ale jednak nie gramy w dywizje...

Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w podr, więc chciałem wiedzieć panowie "Jak wy gracie".

Wg mnie rozkaz powinien byc ściągany niezależnie, czy dowódcy zostały jakies pkt rozkazów czy nie.

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: wt lip 03, 2018 11:23 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 110
Sytuacja 1: Tatarzy płyną przez rzekę (10cm), znaleźli się przy jej drugim brzegu. Nagle widzą jak szarżuje na nich od frontu chorągiew pancernych. Wykonują odskok. Czy mogą? Co wtedy z szarżą?

My rozwiązaliśmy to tak:
1) Tatarzy robią odskok (10cm, bo trudny teren - rzeka) na pozycję skąd zaczęli płynąć.
2) Pancerni dojeżdżają do przeszkody terenowej. Tam kończą swój dodatkowy ruch szarżujących i dostają rozkaz ruch.

Sytuacja 2: Szarża kozaków (K) przez most (M), na którego końcu stoją trzy torhaki (A, B, C), literka oznacza podstawkę:

Rysunek poglądowy
Kod:
.AA.CC
BBBCC
^^M^^
^^M^^
..KKK


Kozacy deklarują cel B, który odskakuje. Kozacy formują po kolei kolumnę i dojeżdżają do "tatarskiego" wylotu mostu (szarża przez most), ale tam nie ma już B. Zgodnie z zasadą mogą wybrać nowy cel szarży, przy czym do wyboru jest A lub C, przy czym C jest 1cm od wylotu mostu. Kozacy deklarują więc jako cel A (tu nie wiem, czy dobrze zrobiliśmy), jednak i ci odskakują. Co teraz? My założyliśmy, że skoro są bliżej niż 2cm od kazindżi (C) to po prostu wchodzą z nimi do walki przez kontakt incydentalny.

Czy coś zrobiliśmy bardzo źle? :P

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: śr lip 04, 2018 12:11 am 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1394
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Hej,
w sprawie nr 2 potrzebowałbym więcej trochę bardziej dokładnych rysunków.
Co do sprawy nr 1 - od kiedy możliwa jest Szarża na cel, który stoi w Terenie Niedostępnym dla jednostki szarżującej (pomijam budynek) ??? Poza tym: odskok możliwy w jakiejś, podobnej sytuacji mógłby być tylko o 5cm, bo już wykonali swój Ruch (czyli później test na części podstawek).


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2743 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group