Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw cze 21, 2018 2:07 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob mar 25, 2017 10:59 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1466
Tak


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz mar 26, 2017 2:09 am 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 03, 2012 10:14 am
Posty: 201
Lokalizacja: Wrocław
Duderson pisze:
Tak


:)
od razu poznać że swój człowiek
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 03, 2017 8:26 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1900
Czytam sobie zasady dowódców... A tam stoi, że nie można się już tym oddziałem więcej poruszyć.
Kiedy można się nim poruszyć? - Podręcznik nic nie mówi o tym, że zasada dotyczy tylko danej tury.
Co się dzieje jak dołączę dowódcę do jednostki, a ona dalej, w tej samej turze walczy? Czy jeśli wygrywam, albo remisuję, to stoję w miejscu? Co jeśli przegram?
Co jeśli stracę podstawkę w wyniku ostrzału?

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn kwie 03, 2017 11:08 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1466
Nie możesz dołączać dowódcy do oddziału szarżującego, jeśli będzie ona wykonywać ruch dodatkowy. W pozostałych opisanych przez ciebie przypadkach dowódca nie blokuje ruchu - faq. To, że nie może się ruszyć tylko w tej turze to oczywista oczywistość - nie czepiajmy się szczegółów.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pt cze 09, 2017 9:47 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1001
Lokalizacja: Warszawa
Jako że zbliża się okres turniejów dywizyjnych zacząłem sobie przeglądać możliwe pułki sojusznicze i nie zauważyłem żeby gdziekolwiek w zasadach było napisane że pułk sojuszniczy musi być wystawiony jako pułk dodatkowy. Czy oznacza to że można sojuszników z listy armii POTOP wystawić w podstawie dywizji?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob cze 10, 2017 8:37 am 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10380
Lokalizacja: Edinburgh
Nie, nie można - podstawa dywizji jest każdorazowo jasno określona.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: sob cze 10, 2017 8:42 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2123
Lokalizacja: Kraków
W Podręczniku Głównym na stronie 176 w opisie Karty Dywizji znajduje się informacja jakie pułki mogą być wystawione w podstawie dywizji (tylko te, które są wymienione w karcie dywizji w jej podstawie). Mogą to być pułki sojusznicze, ale muszą być tam wymienione. Taką możliwość mamy w kilku dywizjach z Armii OiM tom 1.
W trzecim akapicie PG str 176 jest natomiast informacja, że niektóre dodatkowe pułki mogą mieć zasadę Sojusznicy.

PS. Podoba mi się jak kombinujesz :D . Niestety zasady są jasne w tej kwestii, a wypowiedź Rzecznika Poprawności Historycznej kończy dyskusję. :(

_________________
Przypominam, że swawole z pocztą to ohydna dewiacja, karana wygnaniem.
https://swawolnik.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sty 14, 2018 11:06 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 450
Mam pytanie, czy poniższe strefy Furażu są legalne.

Otóż, wg Małego Podręcznika "Każdą że stref muszą otaczać 3-4 budynki lub niskie przeszkody (co najmniej po 1 na każdym z boków [...]).

Jak widać, pierwsza to 4 budynki - z prawej strony nie można nawet wjechać do strefy, po prostu podstawka się tam nie mieści na szerokość. Druga zaś to trzy niskie płotki.


Obrazek


Obrazek

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: ndz sty 14, 2018 11:11 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 04, 2013 12:10 am
Posty: 1091
Lokalizacja: Lublin
to jest standard...


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
Post: pn sty 15, 2018 12:04 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2637
O kurze już dawno takiej fortecy nie widziałem
Tak na marginesie jeżeli strefy furazu nie ogranicza z końcem stołu to jest to nieprawidłowe gdyż brakuje osłony (budynek lub płot)

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group