Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=27&t=212
Strona 272 z 279

Autor:  Cichy [ pn kwie 16, 2018 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Alek zasada Dragoni daje Tobie -1 tylko do Walki Wręcz, a nie do Wyniku Walki.
Szyk Rozproszony i Lekka Jazda łącznie -2 do Wyniku Walki.

Autor:  Alexandros [ pn kwie 16, 2018 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Zasada dragoni daje -1 do wyszkolenia , ale oddział jest traktowany jakby miał zasadę słaba dyscyplina taktyczna, czyli -1 do wyniku walki. Mam wątpliwość , czy kilka słabych dyscypli może się sumować. W samej dyscyplinie jest napisane, że oddział zdezorganizowany ma słabą , która nie sumuje się z innymi. Natomiast czy dragoni sumują się z szykiem rozproszonym, tego nie wiem.

Autor:  Cichy [ pn kwie 16, 2018 9:22 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Hmm... Alek ciekawa sytuacja.
Przejrzałem MP. Zasady Dragoni, Słaba Dyscyplina, Lekka Jazda. I cholera w/g mnie to -3 do Wyniku Walki.
Nie kumulują się tylko Modyfikatory za osłonę z Modyfikatorami za Szyk Rozproszony i to w odniesieniu do Wyszkolenia, a nie do Wyniku Walki.
Tak więc:
Słaba Dyscyplina - 1 (wynikająca z zasady Dragoni)
Szyk Rozproszony -1 (wynikający z Lekkiej Jazdy)
Lekka Jazda -1 (po zmianach zasad)
co niestety łącznie daje nam -3 :( Ale! w MP w dziale "Rozstrzygnięcie wszystkich walk" (str48) prawa kolumna, pierwszy akapit, jest napisane "-1 oddział z zasadą Słaba Dyscyplina Taktyczna (w Szyku Rozproszonym, zdezorganizowany, itd)" z którego wynika, że Słaba Dyscyplina i Szyk Rozproszony nie kumulują się.
Co w/g mnie ostatecznie daje -2 :D

Autor:  Bombel [ pn kwie 16, 2018 11:29 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Dezorganizacja daję zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Dragoni walczący konno są traktowani jakby mieli zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Szyk Rozproszony (TYLKO) w terenie otwartym i na polach ma zasadę Słabą Dyscyplinę Taktyczną,
A Zasada Słaba Dyscyplina Taktyczna daje... Słabą Dyscyplinę Taktyczną, czyli -1 do Wyniku Walki :D

Nie ma znaczenia ile zasad czy zdolności specjalnych daje Ci SDT, kara -1 do Wyniku Walki jest (i zawsze była :D) liczona raz. To jest zero-jedynkowe, masz SDT lub nie masz. Inne modyfikatory (lekka jazda, przewaga, szarża na bok) to oczywiście osobna sprawa.

Mam inne pytanie - rajtarzy SWE wykonują karakol, jednak w jego trakcie zostają zaszarżowani, dochodzi do kontaktu. W tym momencie posiadają jednocześnie zasady Słaba Dyscyplina Taktyczna oraz Doskonała Dyscyplina Taktyczna?

Autor:  zk1944 [ pn kwie 16, 2018 11:33 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Tak
Wysoka dyscyplinę masz zawsze

Autor:  Cichy [ wt kwie 17, 2018 5:47 am ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

W przedstawionej przez Alka sytuacji -2.
Podał, że Walka w Terenie Czystym. Szyk Rozproszony -1 i ta nieszczęsna nowa zasada Lekka Jazda -1. Łącznie do Wyniku Walki -2 :D

Autor:  Enma_ [ czw kwie 19, 2018 12:39 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

strona 65 podręcznika gracza. Czyli jak ucieknie pułk to Deli ciągle stoją na stole i nie dostają żadnych ran zgodnie z zapisem tego pkt i zasadami specjalnymi? :p

Autor:  Bombel [ czw kwie 19, 2018 2:57 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Wg mnie tak. Sami Deli nie zdają, żadnego testu więc skąd mieliby dostawać rany ;) dzielnie stoją i hasają dalej.

Ja mam inne pytanie - co się dzieje w sytuacji jak dowodca (np. tchórzliy, porywczy, ostrożny itd) wydaje jakieś rozkazy drożej i dany gracz zapomni o tym, a przy odsłanianiu rozkazow się okazuje ze dany rozkaz jest... tak jakby nielegalny. Niby przy dywizji można dopłacać przy blefowaniu, ale jednak nie gramy w dywizje...

Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w podr, więc chciałem wiedzieć panowie "Jak wy gracie".

Wg mnie rozkaz powinien byc ściągany niezależnie, czy dowódcy zostały jakies pkt rozkazów czy nie.

Autor:  robson [ wt lip 03, 2018 11:23 pm ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Sytuacja 1: Tatarzy płyną przez rzekę (10cm), znaleźli się przy jej drugim brzegu. Nagle widzą jak szarżuje na nich od frontu chorągiew pancernych. Wykonują odskok. Czy mogą? Co wtedy z szarżą?

My rozwiązaliśmy to tak:
1) Tatarzy robią odskok (10cm, bo trudny teren - rzeka) na pozycję skąd zaczęli płynąć.
2) Pancerni dojeżdżają do przeszkody terenowej. Tam kończą swój dodatkowy ruch szarżujących i dostają rozkaz ruch.

Sytuacja 2: Szarża kozaków (K) przez most (M), na którego końcu stoją trzy torhaki (A, B, C), literka oznacza podstawkę:

Rysunek poglądowy
Kod:
.AA.CC
BBBCC
^^M^^
^^M^^
..KKK


Kozacy deklarują cel B, który odskakuje. Kozacy formują po kolei kolumnę i dojeżdżają do "tatarskiego" wylotu mostu (szarża przez most), ale tam nie ma już B. Zgodnie z zasadą mogą wybrać nowy cel szarży, przy czym do wyboru jest A lub C, przy czym C jest 1cm od wylotu mostu. Kozacy deklarują więc jako cel A (tu nie wiem, czy dobrze zrobiliśmy), jednak i ci odskakują. Co teraz? My założyliśmy, że skoro są bliżej niż 2cm od kazindżi (C) to po prostu wchodzą z nimi do walki przez kontakt incydentalny.

Czy coś zrobiliśmy bardzo źle? :P

Autor:  Witold Janik [ śr lip 04, 2018 12:11 am ]
Tytuł:  Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.

Hej,
w sprawie nr 2 potrzebowałbym więcej trochę bardziej dokładnych rysunków.
Co do sprawy nr 1 - od kiedy możliwa jest Szarża na cel, który stoi w Terenie Niedostępnym dla jednostki szarżującej (pomijam budynek) ??? Poza tym: odskok możliwy w jakiejś, podobnej sytuacji mógłby być tylko o 5cm, bo już wykonali swój Ruch (czyli później test na części podstawek).

Strona 272 z 279 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/