Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pt sie 17, 2018 10:49 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 12:46 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: sob sty 17, 2015 9:33 pm
Posty: 84
Mam pytanie odnośnie przegiętości chłopskiego przewodnika. Obecnie w scenariuszu opóźnienie wystawienie przez atakującego modelu przewodnika na bliższym dla niego wzgórzu sprawia że obrońca właściwie już je stracił. Wynika to z tego że atakujący dzięki przewodnikowi szarżą dojeżdża na szczyt wzgórza już w 1 turze , jednostki obrońcy na wzgórzu nie mają za bardzo jak zareagować bo mają ruch ścięty o połowę, a reszta armii obrońcy jest z tyłu na linii wystawiania.
Nawet jak obrońca wygra walkę to w 2 turze sytuacja się powtarza, szarża atakującego z ruchem jak po terenie płaskim, a obrońca nie ma jak wjechać na wzgórze nowymi oddziałami bo ruch jest ścięty do 5 cm. Przewodnik dopiero w 3 turze może spaść.
Możliwość wystawiania przewodnika na terenach kluczowych dla scenariusza jest moim zdaniem zbyt mocna w porównaniu do efektów innych modeli specjalnych. Dodatkowo nie bardzo da się kupić model chłopskiego przewodnika co sprawia że część osób która go ma jest w uprzywilejowanej pozycji.
Rozwiązaniem było by:
-zakazanie wystawiania przewodnika na terenach kluczowych dla scenariusza
-udostępnienie go w ofercie w sklepie lub za dukaty
Czy są jakieś plany na zmianę tej sytuacji ?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zmiany w zasadach OiM 2017
Post: śr mar 22, 2017 8:59 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 27, 2009 6:25 pm
Posty: 157
A ja coraz bardziej jestem przeciwny wszystkim modelom specjalnym. Teraz pojawił się medyk, który jeszcze bardziej udziwni grę przez "majstrowanie" przy wynikach.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zmiany w zasadach OiM 2017
Post: śr mar 22, 2017 9:18 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1906
Medyk? medyk jest słabszy od efektu 'nieoczekiwane posiłki'...
Ale prawda, chłopski przewodnik to bzdurny model. Sprawia, że na przejazd przez bród trzeba minimum 4 tur. Czy właśnie, splaszcza góry...
Chociaż jakby dodać, że zasada działa tylko na właściciela i tylko z rozkazem Ruchu już taki przegiety nie jest.

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zmiany w zasadach OiM 2017
Post: śr mar 22, 2017 9:58 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 503
Lokalizacja: Wa-wa
@1Przemo1:
Chłopski przewodnik jest mocny, ale pamiętaj o jego ograniczeniach:
1. Jak stoisz na wzgórzu z wrogim przewodnikiem, zostaje na stole tylko po rzucie 1 lub 2. Czyli już w drugiej turze ma 80% szans na zejście.
2. Może i dla przeciwnika jest to teren płaski, ale impetu z szarży nie dostanie. A to może mocno zmienić wynik walki

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zmiany w zasadach OiM 2017
Post: śr mar 22, 2017 10:10 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: sob sty 17, 2015 9:33 pm
Posty: 84
Cezar pisze:
@1Przemo1:
Chłopski przewodnik jest mocny, ale pamiętaj o jego ograniczeniach:
1. Jak stoisz na wzgórzu z wrogim przewodnikiem, zostaje na stole tylko po rzucie 1 lub 2. Czyli już w drugiej turze ma 80% szans na zejście.
2. Może i dla przeciwnika jest to teren płaski, ale impetu z szarży nie dostanie. A to może mocno zmienić wynik walki


1. Chłopski przewodnik jest na stole przez conajmniej 2 tury.
2. Kompletnie się nie zgadzam. Impetu nie ma ale co z tego ? Obrońca nie broni sie w terenie dającym przewagę, a szarzują na niego np. dwa 6-podstawkowe skwadrony ( bo atakujący ma całą armie w 20 cm od "płaskiego" wzgórza )


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 3:40 pm 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1401
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Wydzieliłem temat, ponieważ nie dotyczy rzeczy związanych z tzw. "Małym Podręcznikiem".


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 4:55 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 503
Lokalizacja: Wa-wa
Tytuł: Chłopski przewodnik

1Przemo1 pisze:
Cezar pisze:
2. Może i dla przeciwnika jest to teren płaski, ale impetu z szarży nie dostanie. A to może mocno zmienić wynik walki

2. Kompletnie się nie zgadzam. Impetu nie ma ale co z tego ? Obrońca nie broni sie w terenie dającym przewagę, a szarzują na niego np. dwa 6-podstawkowe skwadrony ( bo atakujący ma całą armie w 20 cm od "płaskiego" wzgórza )

Tutaj dochodzimy do złego momentu każdej dyskusji - wchodzimy w kazuistykę :) ponieważ Kolega zakłada, że na wzgórzu stoi 1 (jeden) skwadron albo co gorsza - pojedyncza kompania/ala/torhak/chorągiew, a szarżują dwa pełne skwadrony. Takie starcie może się skończyć w oczywisty sposób :) a ja mogę założyć że na wzgórzu stoją dwa skwadrony ustawione tak, że ciężko będzie dojechać jeden i będzie trzeba "zahaczyć" drugi chociażby w drugiej rundzie walki. Albo minąć i narazić się na klepnięcie z boku/z tyłu w kolejnej rundzie, albo coś innego na co wpadnie obrońca. Do tego dochodzą ognie w obronie, brak impetu (+2 do wyszkolenia dla szarży w szyku zwartym ma jednak znaczenie). Ale możemy tak gdybać i gdybać, i do niczego to nie doprowadzi.

Innymi słowy - z mojej strony EOT.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 5:03 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 09, 2014 1:23 pm
Posty: 391
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie model jest bardzo mocny. Znacząco narusza balans gry i piszę to jako użytkownik takowego. Jest bardzo użyteczny, schodzi najwcześniej dopiero na koniec 2 tury gry, nie ma negatywnych efektów jak niektóre z dostępnych modeli.

Sposobów na jego osłabienie jest multum, od takiego jak napisał piotroslav, skrócenie czasu działania (czyli rzut w 1 fazie reorganizacji), dodać mu wrażliwość na chłopskiego informatora (efekty obu znoszą się jeżeli są wystawieni w tym samym terenie), dodanie negatywnego efektu (na początku każdej tury w której stoi musisz rzucić kostką, wynik negatywny oznacza, że wyprowadził na manowce i teren rośnie dla właściciela na jedną turę a dla przeciwnika jest bez zmian).

Ja osobiście nie domagam się jego zmiany, tak jak nie domagałem się zanim sam zacząłem używać. Modele specjalne są fajne, dają smaczku zabawie. Jedyne o co bym postulował, to jeżeli nawet nie można dostać jakiegoś modelu za dukaty to może udostępnić taką możliwość np. w konkursach (np. malarskim, na rozpiski, opowiadania itd.), za jakieś specjalne zasługi w promowaniu gry, za specjalne osiągnięcia na dużych oficjalnych turniejach (pokonanie Jaremy? :P).

_________________
Moje malowanie (RON, SWE, TAT) Malowanie Avallara


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 5:05 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 09, 2014 1:23 pm
Posty: 391
Lokalizacja: Warszawa
Cezar pisze:
Tytuł: Chłopski przewodnik

1Przemo1 pisze:
Cezar pisze:
2. Może i dla przeciwnika jest to teren płaski, ale impetu z szarży nie dostanie. A to może mocno zmienić wynik walki

2. Kompletnie się nie zgadzam. Impetu nie ma ale co z tego ? Obrońca nie broni sie w terenie dającym przewagę, a szarzują na niego np. dwa 6-podstawkowe skwadrony ( bo atakujący ma całą armie w 20 cm od "płaskiego" wzgórza )

Tutaj dochodzimy do złego momentu każdej dyskusji - wchodzimy w kazuistykę :) ponieważ Kolega zakłada, że na wzgórzu stoi 1 (jeden) skwadron albo co gorsza - pojedyncza kompania/ala/torhak/chorągiew, a szarżują dwa pełne skwadrony. Takie starcie może się skończyć w oczywisty sposób :) a ja mogę założyć że na wzgórzu stoją dwa skwadrony ustawione tak, że ciężko będzie dojechać jeden i będzie trzeba "zahaczyć" drugi chociażby w drugiej rundzie walki. Albo minąć i narazić się na klepnięcie z boku/z tyłu w kolejnej rundzie, albo coś innego na co wpadnie obrońca. Do tego dochodzą ognie w obronie, brak impetu (+2 do wyszkolenia dla szarży w szyku zwartym ma jednak znaczenie). Ale możemy tak gdybać i gdybać, i do niczego to nie doprowadzi.

Innymi słowy - z mojej strony EOT.

W sumie świeży przykład z moich gier (Wilanów), mimo przewodnika doborowi Pancerni nie zdobyli wzgórza, gdzie broniła się piechota za umocnieniami polowymi (mój błąd bo zapomniałem, że obrona rośnie do 6 a nie 4), tak więc przewodnik to nie autowin.

_________________
Moje malowanie (RON, SWE, TAT) Malowanie Avallara


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Chłopski przewodnik
Post: śr mar 22, 2017 5:24 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: sob sty 17, 2015 9:33 pm
Posty: 84
Cezar pisze:
Tytuł: Chłopski przewodnik

1Przemo1 pisze:
Cezar pisze:
2. Może i dla przeciwnika jest to teren płaski, ale impetu z szarży nie dostanie. A to może mocno zmienić wynik walki

2. Kompletnie się nie zgadzam. Impetu nie ma ale co z tego ? Obrońca nie broni sie w terenie dającym przewagę, a szarzują na niego np. dwa 6-podstawkowe skwadrony ( bo atakujący ma całą armie w 20 cm od "płaskiego" wzgórza )

Tutaj dochodzimy do złego momentu każdej dyskusji - wchodzimy w kazuistykę :) ponieważ Kolega zakłada, że na wzgórzu stoi 1 (jeden) skwadron albo co gorsza - pojedyncza kompania/ala/torhak/chorągiew, a szarżują dwa pełne skwadrony. Takie starcie może się skończyć w oczywisty sposób :) a ja mogę założyć że na wzgórzu stoją dwa skwadrony ustawione tak, że ciężko będzie dojechać jeden i będzie trzeba "zahaczyć" drugi chociażby w drugiej rundzie walki. Albo minąć i narazić się na klepnięcie z boku/z tyłu w kolejnej rundzie, albo coś innego na co wpadnie obrońca. Do tego dochodzą ognie w obronie, brak impetu (+2 do wyszkolenia dla szarży w szyku zwartym ma jednak znaczenie). Ale możemy tak gdybać i gdybać, i do niczego to nie doprowadzi.

Innymi słowy - z mojej strony EOT.


Nic nie zakładam, opisalem sytuacje z bitwy w której broniłem wzgórz :) . Natomias mogę załozyć po tym co kolega pisze na temat ustawiania się na wzgórzu że nie bronil wzgórza na którym przeciwnik postawił taki model ( obrońca ma ruch ścięty o połowę ).

A tak serio to chcialem po prostu zwrócić uwage na problem jakim są zasady chłopskiego przewodnika w scenariuszu opóźnienie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group