Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz wrz 23, 2018 8:50 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: czw mar 08, 2018 9:25 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2015 9:44 pm
Posty: 260
Obecnie obsadzanie budynków wygląda tak.
Piechota musi być w 10 cm od budynku i mieć rozkaz obrona. Oficer w 20cm musi wydać punkt rozkazu i wskakują.

Pytanie- czy oficer dołączony do innego oddziału też może ten punkt wydać? Sprawdzaliśmy w podręczniku. Jest wymieniona litania rzeczy, których ten oficer zrobić nie może, a wydania punktu na zajmowanie budynku w tej litanii nie ma. Logika wskazywałaby, że nie może, ale przepisy tego nie stwierdzają.

Proszę o wyjaśnienia


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: czw mar 08, 2018 9:39 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1038
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co pamiętam to jest gdzieś zapis że dowódca dołączony do oddziału może wydawać rozkazy tylko w zakresie tego oddziału. Prosiłbym o sprawdzenie bo nie mam teraz dostępu do podręcznika.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: czw mar 08, 2018 1:26 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 470
@Wasil no właśnie nie ;)

Czym innym jest "Wydanie Rozkazu" a czym innym "Wydanie Punktu Rozkazu"

Jest napisane co może robić, czego nie. Jest napsiane ze nie może wydawac rozkazow innym oddziałom czy modyfikować ich testow. Ale nie ma nic o tym ze nie może wydawać pkt rozkqzów jeśli inny oddział chce wejść do domku. Ten fragment tego nie zabrania.

Podobnie Opóźnienie Ostrzału...

Ale opóźnienie ostrzalu to dopiero hit - nigdzie nie jest zapisane, że sie to robi w zasięgu dowodzenia Dowódcy. Więc... Wystarczy, że dany dowódca jest na planszy ;)

Bo np. przy Pościgu jest napisane, że jednostka ktora chce się powstrzymać od Pościgu musi miec Dowódcę w zasięgu jego dowodzenia (i oczywiście musi on wydac Punkt Rozkazu)

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt mar 16, 2018 9:48 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2015 9:44 pm
Posty: 260
No to kolejny problem.
Jednostka szarżowała sobie beztrosko, a przeciwnik się dał radę wycofać.
Jednostka utrzymała rozkaz szarży- zdała odpowiedni test.

Tura kolejna. Przeciwnik wygrał inicjatywę. Próbuje drugą jednostką zaszarżować z flanki. Dojdzie w pierwszym ruchu.

Pytanie brzmi.
Czy mogę go kontrszarżować, pomimo, że jestem w szarży? Mam dowódcę w zasięgu i punkt na przekierowanie.
Oprócz tego mam zasadę DOBOROWA KAWALERIA, ale to chyba nic tu nie zmienia

Zastanawiałem się nad tym turę wcześniej.
Bo mogłem zmienić tej jednostce rozkaz z szarży na szarżę na początku tury :)
Wtedy kontrszarżowanie jest w pełni legalne


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: sob mar 17, 2018 11:59 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 193
Postaram się zobrazować cała sytuacje która opisał Pułkownik dokładniej. Mieliśmy troche więcej smaczków.

Plik z grafiką w zalaczniku.

Legenda:
Niebiescy siedmiogród
Czerowni Korona
Wszystkie odziały to kawaleria z zasadą doborowa kwaleria.

1. Rozpoczyna sie nowa tura. Kawaleria siedmiogrodu której w poprzedniej turze nie udalo sie dojść do odziału A Korony podtrzymuje rozkaz szarży.
Gracz Korony wydaje rozkaz szarzy na oddział B zostawiajc ruch na oddziale A (chce uniknąć frontalnego starcia z kopiami).

Ponieważ korona wygrala incjatywę wykonuje szarze i w pierwszym jej kroku (ponizej 20 cm) ma dopaść wroga,

Plan niby doskonały ale....

Gracz siedmiogrodu wykorzystujac ze oddział B jest w jego polu widzenia (180 stopni) deklaruje kontrszarżę
I teraz pytania:
a) czy to legalne skoro mial podtrzymany rozkaz szarży na odział A. Ew jeśli nie to czy za punkt rozkazu może zmienić reakcję na oddział B?
b) jeśli to legalne to czy dobrze to zrobiliśmy.
Tzn modele siedmiogrodu obróciły się o 180 stopni (przodem by nie wykręciły podstawki) następnie zrobiły zwrot ustawiaac się jakby podstawka po podstawce w kolumne i w takiej formacji skontr szarzowaly (idac na wprost nie mogac zachaczyć oddzialu A). Ale ponieważ to doborowa Kawaleria to w drugim ruchu rozwineli w pelni szyk poszerzajac max front.

Słowem z szarży na bok wyszlo frontalne starcie (mega gięta sprawa).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pn mar 19, 2018 8:45 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1916
Nie rozumiem obrazka, ale z opisu wygląda ma gruby wał.

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pn mar 19, 2018 9:46 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 535
Lokalizacja: Wa-wa
Widzieć widziała, kontrszarżować mogła. Zastanawia mnie natomiast, czy mogła tak rozwinąć szyk, i czy zasięg ruchu owej kontrszarżującej jednostki uwzględniał, że tylna podstawka nie może przekroczyć ruchu podstawowego. Bo wtedy mogłyby się nie spotkać, pozostały ruch w doszarży znów dzielą na pół, i nagle może wyjść że oddział B jednak ma impet ;)

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pn mar 19, 2018 10:45 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1916
Jeśli niebieski jechał w czerwony oddział A, to nie mógł kontrszarżować na inny oddział

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pn mar 19, 2018 10:45 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: sob sty 17, 2015 9:33 pm
Posty: 84
miszczu pisze:
Postaram się zobrazować cała sytuacje która opisał Pułkownik dokładniej. Mieliśmy troche więcej smaczków.

1. Rozpoczyna sie nowa tura. Kawaleria siedmiogrodu której w poprzedniej turze nie udalo sie dojść do odziału A Korony podtrzymuje rozkaz szarży.
Gracz Korony wydaje rozkaz szarzy na oddział B zostawiajc ruch na oddziale A (chce uniknąć frontalnego starcia z kopiami).

Ponieważ korona wygrala incjatywę wykonuje szarze i w pierwszym jej kroku (ponizej 20 cm) ma dopaść wroga,

Plan niby doskonały ale....

Gracz siedmiogrodu wykorzystujac ze oddział B jest w jego polu widzenia (180 stopni) deklaruje kontrszarżę


1. Kawaleria siedmiogrodu ma już cel szarży z poprzedniej tury i nie można jej zmieniać celu za punkt rozkazu z dowódcy, ani tym bardziej kontrszarżować chyba że wyda się nowy rozkaz szarży na początku tury.
2. Pomijając 1 punkt to nie jesteś w stanie oddziałem siedmiogrodu kontrszarżować tak aby nie wpaść na oddział A korony, ponieważ musisz utrzymać szyk w jakim jest ustawiony oddział na początku szarży


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pn mar 19, 2018 10:52 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 535
Lokalizacja: Wa-wa
piotroslav pisze:
Jeśli niebieski jechał w czerwony oddział A, to nie mógł kontrszarżować na inny oddział

Masz rację, nie zauważyłem tego faktu. Jeśli miał szarżę z poprzedniej tury to nie mógł zmienić celu.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group