Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw gru 13, 2018 3:30 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 8:47 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 274
Kadeceusz Cichy Cezar,
Zupełnie rozumiem waszą niechęć do interpretacji i tworzenia dodatkowych zapisów.

Z drugiej strony ja jako nowy wolałbym uniknąć sytuacji z która walczyłem całe lata:
Grania na zasadzie:
"Bo tata marcina powiedział", "tak się zawsze grało" etc.
Po to jest podręcznik wydany przez Twórcę by uniknąć róznych interpretacji i podziału na tych którzy grają np w Lublinie, Warszwie czy w Poznaniu :P

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 8:55 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 571
Lokalizacja: Wa-wa
@Cichy: dzięki, staram się :)

@Bombel: masz całkowitą rację, twój przykład też jest dobry. Ale w sytuacji gdy zawodzą zasady (nie wiadomo co autor miał na myśli) to jedynie logika ratuje.

@miszczu: na co dzień siedzę wystarczająco dużo w interpretacjach, więc w grze mam ich po dziurki w uszach :)

A może po prostu wokół tematu zrobiła się zbędna gównoburza? Owszem, zdarzało mi się nieraz wyprowadzać Tatarów na tyły przeciwnika aby zniszczyć go w walce wręcz. Ale sytuacja gdy jednostki muszą uciekać przez przeciwnika, jeszcze mi się nie zdarzyła. Może to nie jest takie częste? :)

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 10:43 am 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1565
Lokalizacja: Płock
@miszczu kręcisz z gówna bat!

Graj, baw się :D

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 12:04 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 274
Cichy Cezar, zamierzam doskonale się bawić.
Ale poznając zasady chciałbym wiedzieć jak grać :)

Pytanie padło po doświadczeniu z stołu. Absolutne zero spiny :) Po prostu doświadczeni gracze jak i zielone ludki jak ja rozłożyli ręce i nie doszliśmy do niczego. Zagraliśmy tak jak nam się podobało.

Ale chyba nie o to chodzi by grać tak jak każdemu się podoba.. bo wszystko jest piękne jak siedzimy przy piwku i się dobrze bawimy. Natomiast w przypadku rywalizacji turniejowej nie wyobrażam sobie rozwiązania na zasadzie "u nas się tak gra.. podręcznik nie ma znaczenia".

Ogólnie mam wrażenie że na zadane pytanie nie zależnie od tematu pada odpowiedz:
"Wszystko jest w podręczniku"
a teraz jak nie ma
"to baw się dobrze"

Dlatego zawsze byłem przeciwny spolszczaniu podręczników do innych systemów bo zamiast rozjaśnienia zaczynały się tylko schody.

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 3:58 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1565
Lokalizacja: Płock
@miszczu nie wiem, jak grałeś i z kim. Czy z doświadczonym graczem, czy z nowicjuszem, tak jak Ty? Kolejna kwestia, czy nie pomyliliście Ucieczki bezpośrednio po przegranej Walce, czy Ostrzale z Ucieczką w Fazie Ruchu.
Ja gram OiM już kilka ładnych lat i nigdy nie zetknąłem się z taką sytuacją, jaką przedstawiłeś. A skoro stoi tak w zasadach, jak stoi, to tak należy grać.

Graj, jeżdzij na turnieje, sprawdzaj Swoje umiejętności grając z innymi graczami z Polski. Zdobywaj doświadczenie. Bo, jak na razie to widzę, że tylko głosujesz na forum.

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 4:10 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 274
Cichy.
Jak domaluje modele pewnie się gdzieś pojawię i zagram z szerszym forum. Choć nie ukrywam że moje lata turniejów się skonczyly

Podczas pierwszych gier natrafiłem na problem z zasadami. Spytałem się lokalnych graczy a teraz szerszego forum.
W obu przypadkach zamiast konkretnej odpowiedzi rozpoczęła się poelmika. I finalnie brak konkretów.

Sprawa tyczy się całości ruchu uciekajacego oddziału.
Dziwi mnie że nie natrafiłes na sytuację.


Skonkretyzuje pytanie. Uciekający odział mija jednostki czy nie. A jeśli mija to na jakich warunkach?
Wyprzedzając odpowiedź na poziomie: wszystko jest w podreczniku - w podręczniku nie ma jasnego zapisu.

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 4:37 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 482
Cichy pisze:
A skoro stoi tak w zasadach, jak stoi, to tak należy grać.


No właśnie problem jest taki że obecnie NIE STOI to w zasadach, a interpetacje graczy opieraja sie o wcześniejsze przyzwyczajenia.

Ten fragment został zmieniony w małym podreczniku, dlaczego jest to ignorowane?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 7:15 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 13, 2012 9:04 pm
Posty: 1565
Lokalizacja: Płock
@miszczu no to dziw się dalej.

Panowie @miszczu, @bombel dla mnie w Podręczniku wszystko jest jasne i klarowne.

Bo tylko Rozkaz Szarża pozwala wejść w kontakt z wrogą jednostką oraz Uciekając bezpośrednio po przegranej Walce lub Ostrzale. I dlatego w Ucieczce w Fazie Ruch możesz omijać wrogie jednostki.

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: pt kwie 13, 2018 7:21 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 571
Lokalizacja: Wa-wa
Bombel pisze:
@Lubelak, po Twoim poście siedziałem dobry kwadrans nad jednym zdaniem z podręcznika (a to znaczy, że pomimo swojej cudowności, podręcznik wciąż wymaga dopracowania) i uważam, że obecność lub brak przecinka NIC nie zmienia. Bo niby dlaczego?

Dla mnie zapis "inne, przyjazne jednostki" oznacza jedną grupą (przyjazną, sojuszniczą, itd.) i tyle. Gdzie tutaj, wplatać jednostki wrogie?

Przytoczony przeze mnie fragment opisuje przypadek, w którym jednostka ucieka do swojej krawędzi i na jej najkrótszej drodze stoi inna, SOJUSZNICZA jednostka (inna sojusznicza jednostka to jak dla mnie znaczy "jednostka z tej samej armii, z której jest jednostka uciekająca ale nie jest ona tą jednostka która właśnie ucieka) w takim wypadku może ją ominąć CHYBA ŻE ominięciem miałaby "wpaść" na oddział wroga lub Teren Niedostępny. W takim wypadku MUSI "przejść" przez jednostkę sojuszniczą powodując u niej test morale, i to jest ten jeden przypadek w którym może ominąć jednostki przeciwnika podczas ucieczki.

Na prawdę, byłbym w ciężkim szoku jakby podmiot miał na myśli jednostki:
a) inne
b) sojusznicze.
Choćby dlatego, że takie rozróżnianie nie było nigdzie wcześniej używane.

"W innych przypadkach nie można podczas ucieczki omijać jednostek własnych oraz przeciwnika" - ten zapis, mówi (wg mnie) nam wprost, że jest pewna liczba przypadków w których możemy omijać jednostki swoje oraz przeciwnika, a także że te konkretne przypadki zostały już wcześniej wymienione i opisane w zasadach. Jako, że (wg mnie), został wymieniony tylko jeden, konkretny przypadek (czyli ucieczka przez swoich z wywołaniem testu morale aby nie zginąć na wrogu lub terenie niedostępnym), to w KAŻDYM INNYM PRZYPADKU nie możemy ominąć jednostek. Swoich, oraz przeciwnika.

Bo po co, w takim ( ;) ) przypadku byłoby to zdanie "W innych przypadkach..." ?


Z rana, niewyspany źle kojarzę. Skoro jest taki problem to siadłem teraz do zapisów, kilka minut i wszystko jest jasne. Jednak jest gównoburza. Sprawa wygląda prosto.

Bombel w zacytowanym poście trafił w sedno.

Przecinek nie ma znaczenia, fałszywy trop diaboła z Lublina :D Jedynie uzupełniłbym wypowiedź Bombla o drobne szczegóły, bo może coś jest nieczytelne:
1. Przez jednostki przeciwnika w fazie ruchu nie można przechodzić (droga do krawędzi jest zablokowana przez jednostki przeciwnika lub Teren Niedostępny). Są traktowane jak teren niedostępny, zostały zrównane w tym nawiasie.
2. "Innymi przypadkami" jest ucieczka wywołana przegraną walką albo niezdanym testem morale po ostrzale. W tych sytuacjach podręcznik klarownie wskazuje w jakim kierunku jednostka ucieka. Jeśli po drodze jest przeciwnik, musi uciekać przez niego i wtedy ginie. A jeśli swoja jednostka, to musi iść przez nią i sprowokować test morale.


@miszczu
ucieczka w twoim przykładzie nastąpiła w fazie ruchu, po przegranej walce czy po ostrzale?

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: GENERATOR PROBLEMÓW
Post: sob kwie 14, 2018 12:32 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 274
Po przeczytaniu wywodu Cezara jak i wcześniejszej dyskusji wygląda na to że to kwestia niefortunnego zapisu.

I w ruchu poprostu omija się wroga i własne jednostki.
Chyba że nie ma innej możliwej drogi:
W ten czas przez swoje jednostki się przechodzi wzbudzając panikę, a na wrogich ginie sie.

Moja sytuacja tyczyła się obu przypadków przegranej po walce jak i ucieczki w ruchu.

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group