Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pt cze 05, 2020 4:32 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 12:43 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: Łódź
Hej mam kilka przypadków z życia wziętych.
Kontrowersja 1.
Oddział niebieski , zadeklarował szarżę na jednostkę czerwoną "d" . W trakcie ruchu podstawowego nastąpił kontakt incydentalny z czerwoną jednostką "a"i"b".
Pytanie: Czy podstawki czerwone "a" i "b" walczą z frontem czy flanką jednostki niebieskiej czy walczą z jej frontem, co za tym idzie czy podstawka niebieska "c" walczy z podstawką "a" z jedną kością mniej czy bez kary oraz czy w liczeniu wyniku brana jest pod uwagę +1 do wyniku za flankę??

Kontrowersja 2.
Niebieski oddział "c" zadeklarował szarżę. Czerwony oddział "b" po wyprowadzeniu kontrszarży spotkał się z szarżą jednostki "c".
Pytanie: Czy oddział "a" w fazie ruchu czerwonych może wykonać szarżę na jednostkę "c" (w polu widzenia nie ma żadnego innego celu) a jeśli tak to na jaką część front czy bok?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 2:53 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 3087
Golibroda pisze:
Hej mam kilka przypadków z życia wziętych.
Kontrowersja 1.
Oddział niebieski , zadeklarował szarżę na jednostkę czerwoną "d" . W trakcie ruchu podstawowego nastąpił kontakt incydentalny z czerwoną jednostką "a"i"b".
Pytanie: Czy podstawki czerwone "a" i "b" walczą z frontem czy flanką jednostki niebieskiej czy walczą z jej frontem, co za tym idzie czy podstawka niebieska "c" walczy z podstawką "a" z jedną kością mniej czy bez kary oraz czy w liczeniu wyniku brana jest pod uwagę +1 do wyniku za flankę?? Niebieski walczy pełną liczbą kostek bo zetknął się swoim frontem czyli ma przeciwnika z przodu - str 47. Bonusu za flankę nie ma, bo trzeba się STYKAĆ z flanką, a szarżujący zetknął się frontem. - str 47

Kontrowersja 2.
Niebieski oddział "c" zadeklarował szarżę. Czerwony oddział "b" po wyprowadzeniu kontrszarży spotkał się z szarżą jednostki "c".
Pytanie: Czy oddział "a" w fazie ruchu czerwonych może wykonać szarżę na jednostkę "c" (w polu widzenia nie ma żadnego innego celu) a jeśli tak to na jaką część front czy bok?Musi wykonać, na front, przynajmniej w fazie Ruchu.

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 4:16 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za szybką odpowiedź jednak nie wyczerpuje ona moich wątpliwości, pozwolę sobie zadać pytania uzupełniające.
Kontrowersja 1
Czy a i b walczy wręcz, z frontem czy bokiem jednostki "c"? (zakładam że podstawka b jest w 2 cm od podstawki c)

Kontrowersja 2
Pytania dodatkowe:
1. Co działo by się po ruchu dodatkowym szarżujących jeśli oddział "a" nie zetknął by się z c ? Nieudana szarża?
2. Przyjmijmy założenie że obrazek z kontrowersją 2 obrazuje stan z przed ruchem dodatkowym szarżujących a jednostka "a" ma szanse zetknąć się jedynie z bokiem jednostki "c" (po wykonaniu wszystkich manewrów zwężających front w celu ominięcia przyjaznej jednostki). Czy oddział "a" może zaatakować bok jednostki "c" (skoro przed ruchem dodatkowych jest w większości od frontu jednostki "c")?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 5:45 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 24, 2019 12:22 pm
Posty: 126
Golibroda pisze:
Dzięki za szybką odpowiedź jednak nie wyczerpuje ona moich wątpliwości, pozwolę sobie zadać pytania uzupełniające.
Kontrowersja 1
Czy a i b walczy wręcz, z frontem czy bokiem jednostki "c"? (zakładam że podstawka b jest w 2 cm od podstawki c)

Kontrowersja 2
Pytania dodatkowe:
1. Co działo by się po ruchu dodatkowym szarżujących jeśli oddział "a" nie zetknął by się z c ? Nieudana szarża?
2. Przyjmijmy założenie że obrazek z kontrowersją 2 obrazuje stan z przed ruchem dodatkowym szarżujących a jednostka "a" ma szanse zetknąć się jedynie z bokiem jednostki "c" (po wykonaniu wszystkich manewrów zwężających front w celu ominięcia przyjaznej jednostki). Czy oddział "a" może zaatakować bok jednostki "c" (skoro przed ruchem dodatkowych jest w większości od frontu jednostki "c")?

Front- nie można zaatakować flanki z zasady 2 cm.

IMHO, nieudana szarża. No nie dojechały chłopaki.

Skoro to najkrótsza droga, to atakuje flankę.

_________________
Sol occidens in meridie. Vivat Serenissima!
In Polonia lex est rex, non rex est lex.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 7:56 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: Łódź
TomekW pisze:
Skoro to najkrótsza droga, to atakuje flankę.

Co zatem z zapisem podręcznika str. 34 "Po zadeklarowaniu celu Szarży szarżująca jednostka może wykonać Obrót. Niedozwolone jest jednak wykonanie Obrotu pozwalającego szarżującemu oddziałowi zaatakować flankę przeciwnika, jeżeli na początku danej fazy Szarży (w Ruchu Podstawowym lub Dodatkowym), szarżujący znajdował się w większości w przedniej (lub tylnej) strefie Jednostki przeciwnika będącej celem Szarży...."
Stąd własnie jest kontrowersja.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 9:28 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 24, 2019 12:22 pm
Posty: 126
Golibroda pisze:
TomekW pisze:
Skoro to najkrótsza droga, to atakuje flankę.

Co zatem z zapisem podręcznika str. 34 "Po zadeklarowaniu celu Szarży szarżująca jednostka może wykonać Obrót. Niedozwolone jest jednak wykonanie Obrotu pozwalającego szarżującemu oddziałowi zaatakować flankę przeciwnika, jeżeli na początku danej fazy Szarży (w Ruchu Podstawowym lub Dodatkowym), szarżujący znajdował się w większości w przedniej (lub tylnej) strefie Jednostki przeciwnika będącej celem Szarży...."
Stąd własnie jest kontrowersja.


A co ta zasada miałaby tu zmienić?

_________________
Sol occidens in meridie. Vivat Serenissima!
In Polonia lex est rex, non rex est lex.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 9:42 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: Łódź
Oddzial "a" przed ruchem dodatkowym jest w większości od frontu jednostki "c"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 10:08 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 24, 2019 12:22 pm
Posty: 126
Golibroda pisze:
Oddzial "a" przed ruchem dodatkowym jest w większości od frontu jednostki "c"


A, przepraszam - mowa o drugim obrazku? To wtedy obydwa dojezdzaja do frontu i muszą próbować się zmieścić. Zawsze druga jednostka może się zwęzić. Ale rzeczywiście do flanki nie mogą dojechać.

_________________
Sol occidens in meridie. Vivat Serenissima!
In Polonia lex est rex, non rex est lex.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 10:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2019 12:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: Łódź
No właśnie jesli by sie zmiescili nie było by pytania. Ale sie nie zmiescili i co dalej?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Szarża kontrowersje
Post: ndz gru 29, 2019 11:21 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 24, 2019 12:22 pm
Posty: 126
Golibroda pisze:
No właśnie jesli by sie zmiescili nie było by pytania. Ale sie nie zmiescili i co dalej?


A ten drugi oddział nie może się zwinąć? Przecież oddział "b" nie musi szarżować tak jak na obrazku, tylko przesunąć się na prawo. Ewentualnie mogą się dostawić rogiem podstawki. Nie za bardzo sobie wyobrażam realnie sytuację, że absolutnie nie mają miejsca. Ale wtedy, wydaje mi się, że szarża byłaby nieudana.

_________________
Sol occidens in meridie. Vivat Serenissima!
In Polonia lex est rex, non rex est lex.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group