Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn maja 25, 2020 9:42 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: sob lut 15, 2020 6:22 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2352
Lubelak pisze:
Mobilna i silna, hmmm, Moskwa? Szwecja? Kozacy? Brandenburgia? Cesarstwo? Dania? Chyba wszystkie spełniają obydwa warunki X| , a przecież realnie każda z nich może być atakującym w tym scenariuszu. :-D


Owszem - każda armia na kawalerii. Objechać jedno wzgórze naprawdę nie jest problemem, kiedy rozstawiasz się jako drugi i widzisz, gdzie jest przeciwnik. Mało tego - każda taka armia dość łatwo zdobędzie wzgórze, jeśli tylko wyjdzie na jego flankę, zmuszając oddziały broniące go do poruszenia się.

Lubelak pisze:
Niesubordynacja nie boli? Oj tak, nawet Szwedów. Najlepiej to odczujesz w 3-4 turze.


W życiu nie zdażyło mi się, żeby niesubordynacja miała jakieś większe znaczenie. No ale może mam za mało gier za sobą :-D

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: sob lut 15, 2020 7:09 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 762
piotroslav pisze:
miszczu pisze:
Ale to wynik grania Ronem ktory musi czesto zdobywac te wioski.

W ramach rozrywki poproxuj sobie granie taką turcją, szwecją, moskwą, czy siedmiogrodem i wtedy zdobywaj wioskę.
Jestem ciekaw Twoich wrażeń.


Turcja ma od tego garnizon. Vide zwyciestwo Wilanowa dwa lata temu. Dodatkowo skoro te wioski dla niej sa takie trudne to dlaczego caly czas armia jest w topce?
Szwedzi jak kazda armia ktora ma rajtarie z wysoka przepycha wioske.
Moskwa ma problem z wieloma scenami. Natomiast koncepcja moskwy ktora sam bym gral akurat z wiski cieszyla by sie bardzo.
Siedmiogrod rzadko wpada w wioske bo sam jest malo ps.

Takze polecam pograc a nie zyc przeszloscia.

Albo wprost sie przyznac ze problem to maja tatarzy. Ktorzy gdyby nie te niedobre wioski wygrywali by wszystko ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: sob lut 15, 2020 9:53 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 3087
Leszczyc pisze:
Owszem - każda armia na kawalerii. Objechać jedno wzgórze naprawdę nie jest problemem, kiedy rozstawiasz się jako drugi i widzisz, gdzie jest przeciwnik. Mało tego - każda taka armia dość łatwo zdobędzie wzgórze, jeśli tylko wyjdzie na jego flankę, zmuszając oddziały broniące go do poruszenia się.
Fantasta z Ciebie. :-D :D Teoria, teorią... . Tak na szybko, bez dłuższej argumentacji - wrzucasz w lukę/flankę wzgórza teren(zagajnik/mały domek) i możesz się ze swoim obchodzeniem pożegnać. Jak będziesz próbował atakować z marszu, narażasz się na kontrę z zagajnika/domku, jak będziesz się ubezpieczał, stracisz czas.
Armie które wymieniłem mają zdecydowanie trudniej ze względu na swoją mobilność.
Generalnie od pierwszej tury musisz jechać na wprost żeby wyjść za stół.
Nie jedziesz tylko kombinujesz ze wzgórzem, tracisz czas.

Leszczyc pisze:
W życiu nie zdażyło mi się, żeby niesubordynacja miała jakieś większe znaczenie.
Jedna szarża więcej, jedno +2 do inicjatywy, dodatkowo zebrana rana itd. Po prostu jak wszyscy cieszyłeś się że nie wpadła ci Panika/Opóźnienie.

Leszczyc pisze:
No ale może mam za mało gier za sobą :-D
Sam wiesz najlepiej. :-D

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: ndz lut 16, 2020 6:32 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2352
Lubelak pisze:
Teoria, teorią... . Tak na szybko, bez dłuższej argumentacji - wrzucasz w lukę/flankę wzgórza teren(zagajnik/mały domek) i możesz się ze swoim obchodzeniem pożegnać. Jak będziesz próbował atakować z marszu, narażasz się na kontrę z zagajnika/domku, jak będziesz się ubezpieczał, stracisz czas.
Armie które wymieniłem mają zdecydowanie trudniej ze względu na swoją mobilność.
Generalnie od pierwszej tury musisz jechać na wprost żeby wyjść za stół.
Nie jedziesz tylko kombinujesz ze wzgórzem, tracisz czas.


To piękna teoria - masz rację. Zakładasz w jakiś dziwny sposób, że tylko jedna osoba umie grać terenem, podjazd defensywny jest duży liczebnie i starczy mu jednostek na wszystko etc. A praktyka wychodzi bardzo różna.

Lubelak pisze:
Sam wiesz najlepiej. :-D


Fakt, wiem. Wiem również, kto był jednym z prowodyrów zmian choćby w efektach i dlatego jest dla mnie jasne, dlaczego ten KTOŚ teraz tak ich broni.

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: ndz lut 16, 2020 7:51 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 3087
Leszczyc pisze:
To piękna teoria - masz rację. Zakładasz w jakiś dziwny sposób, że tylko jedna osoba umie grać terenem, podjazd defensywny jest duży liczebnie i starczy mu jednostek na wszystko etc. A praktyka wychodzi bardzo różna.
Gdybyś troszkę więcej grał na turniejach, a nie tylko się na nie zapisywał, wiedziałbyś jakie są statystyki scenariusza Opóźnienie, zarówno ze względu na skuteczność atakującego jak i szans poszczególnych frakcji. Wiedziałbyś że jest to najchętniej wybierany scenariusz. Dlaczego? Pewnie dlatego że ludzie lubią jak im ktoś objeżdża wzgórze i atakuje ich z flanki. :-D

Leszczyc pisze:
Fakt, wiem. Wiem również, kto był jednym z prowodyrów zmian choćby w efektach i dlatego jest dla mnie jasne, dlaczego ten KTOŚ teraz tak ich broni.
Jeżeli pijesz do mnie, tzn. że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Propozycja zmian w efektach, a realny wpływ na ich tworzenie i ostateczny kształt to dwa różne kosmosy.
Równie dobrze mógłbyś obarczyć odpowiedzialnością każdego, kto w jakikolwiek sposób sugerował jakiekolwiek zmiany.
Aaa, i nie mam upośledzenia charakterystycznego dla wielu ludzi, nie chronię swoich "dzieci" za wszelką cenę.

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: pn lut 17, 2020 11:51 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 2088
miszczu pisze:
Albo wprost sie przyznac ze problem to maja tatarzy. Ktorzy gdyby nie te niedobre wioski wygrywali by wszystko ;)


Kolego, nie wiem, czy zauważyłeś, ale zmieniasz temat (albo nie umiesz na dłużej się skupić i zapomniałeś o czym pisałem). Ja nie twierdziłem nigdzie, że wioski się zdobywa łatwo.
Twierdziłem jedynie, że podjazd defensywny rozwala balans, bo losuje z innej puli scenariuszy mając już przy dwóch rozkazach 51% na wylosowanie obrony wioski.

TAK, wioskę zdobywa się trudno - każdą armią.
Z tego co piszesz, to zakładam, że gracie sobie w Krakowie, macie jakąś metę wypracowaną i prowadzisz narrację z tej pozycji.
Jesteś w błędzie.
Zakładasz, że jeśli przez rok nie grałem, to nie mam pojęcia jakie zmiany w tej grze zaszły. Podjazd defensywny na 4PS broniący się w wiosce będzie się trzymał dobrze przeciwko każdej rozpisce Siedmiogrodu (mając w nosie, że Siedmiogród ma mało punktów, ale przecież odrobinę więcej niż 4), Szwedzi i w zasadzie każda inna armia konna do szturmowania budynków, będą potrzebowali liczebności, a to podbija im punkty generując efekty, czyli patrz wcześniejsza dyskuja -> jak wypadną tereny, entuzjazmy, nieoczekiwane posiłki to sobie wioskę zdobędziesz, a jak wypadną opóźnienia, paniki i straty marszowe, to może spalisz furaż.

Tak więc polecam pograć w jakimś innym środowisku, a nie żyć swoimi wymysłami.
Albo, jak pisałem, proponuję sobie pograć innymi armiami. Weź sobie tą swoją liste moskiewską i atakuj posterunek w wiosce.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: pn lut 17, 2020 2:47 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 762
Piotrek.
Masz racje co ja tam wiem ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: czw lut 20, 2020 8:34 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2352
Lubelak pisze:
Gdybyś troszkę więcej grał na turniejach, a nie tylko się na nie zapisywał


Nie wiem, co bierzesz, ale odstaw to, bo masz wizje. Nigdy w życiu nie zapisałem się na turniej, na który potem nie dotarłem.

Za to ja chętnie zobaczę te "statystyki" - przecież na pewno masz jakieś konkrety, nie pisałbyś tego ot tak, żeby wyszło na twoje, to zupełnie nie w twoim stylu :-D

Lubelak pisze:
Jeżeli pijesz do mnie, tzn. że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Propozycja zmian w efektach, a realny wpływ na ich tworzenie i ostateczny kształt to dwa różne kosmosy.
Równie dobrze mógłbyś obarczyć odpowiedzialnością każdego, kto w jakikolwiek sposób sugerował jakiekolwiek zmiany.
Aaa, i nie mam upośledzenia charakterystycznego dla wielu ludzi, nie chronię swoich "dzieci" za wszelką cenę.


Nie, skąd, tylko wyszydzasz każdego, kto ma inne zdanie :-D Tak od samego początku chyba :-D

piotroslav pisze:
Albo, jak pisałem, proponuję sobie pograć innymi armiami. Weź sobie tą swoją liste moskiewską i atakuj posterunek w wiosce.


Ej no bez przesady - daj mu jakieś szanse! iconRUS na podjeździe jest dla ludzi, którzy chcą się szybko zniechęcić do systemu albo lubią wciąż przegrywać.


A wracając do tematu to moim zdaniem jest prosty sposób na powrót do większych szans małych podjazdów - zrobienie efektów z podziałem na pulę A i B, w "A" niech będą te stare, warte nawet więcej niż 1PS - i niech słabszy decyduje, którą pulę chce wybrać, tak jak się wybiera taktyki.

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: pt lut 21, 2020 12:53 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 3087
Leszczyc pisze:
Lubelak pisze:
Gdybyś troszkę więcej grał na turniejach, a nie tylko się na nie zapisywał


Nie wiem, co bierzesz, ale odstaw to, bo masz wizje. Nigdy w życiu nie zapisałem się na turniej, na który potem nie dotarłem.
Pewnie jest tak jak piszesz. Kilka razy Wilanów, kilka/naście turniejów w Warszawie i chyba tylko na jednym widziałem Cię jako gracza, dlatego sobie uprościłem, mój błąd.
Za to ja chętnie zobaczę te "statystyki" - przecież na pewno masz jakieś konkrety,
Jak najbardziej, od czasu wejścia tego scenariusza, gram go w 90% przypadków gdy zostanie wylosowany.
Dotyczy to zarówno podjazdu jak i zgrupowania.
Dokładnie tą samą tendencję widzę na sąsiednich stołach.
Pojeździj po turniejach zobaczysz.
Jak zerkniesz w mój podpis, dodasz do tego moje gry nieturniejowe oraz gry innych graczy na turniejach, będziesz wiedział jakim zakresem materiału poglądowego dysponuje- wystarczający czy może posiadasz większy?.

nie pisałbyś tego ot tak, żeby wyszło na twoje, to zupełnie nie w twoim stylu :-D
Jeżeli przekonasz mnie argumentami i wyjdzie na Twoje, nie będę miał problemu z przyznaniem Ci racji, jestem już dużym chłopcem.

Lubelak pisze:
Jeżeli pijesz do mnie, tzn. że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Propozycja zmian w efektach, a realny wpływ na ich tworzenie i ostateczny kształt to dwa różne kosmosy.
Równie dobrze mógłbyś obarczyć odpowiedzialnością każdego, kto w jakikolwiek sposób sugerował jakiekolwiek zmiany.
Aaa, i nie mam upośledzenia charakterystycznego dla wielu ludzi, nie chronię swoich "dzieci" za wszelką cenę.


Nie, skąd, tylko wyszydzasz każdego, kto ma inne zdanie :-D Tak od samego początku chyba :-D
Możesz nam wyjaśnić jaki to ma związek z zarzucanym mi wpływem na kształt efektów? :-D
Wyszydzam ludzi tzn. że podyktowałem WG jakie mają być i jak mają brzmieć efekty czy odwrotnie, podyktowałem to wyszydzam? :-D
Merytoryczne argumentowanie oparte na wiedzy i doświadczeniu nazywasz wyszydzaniem?
Może jak "eksperci", postępujący zgodnie z maksymą " nie znam się, ale się wypowiem" powstrzymają się od absurdalnych wpisów, rozbieżność w wadze argumentów nie będzie sięgała poziomu "wyszydzania".
No ale co ja tam wiem, weryfikacja balansu gry o wiele lepiej wygląda gdy argumentację opiera się na analizie apteczki adwersarza. ]:)


_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycja FAQ/Erraty MP
Post: pt lut 21, 2020 12:12 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1919
Nie znam się na Moskalach, ale na naszym wrocławskim podwórku MSZ wykręca nimi całkiem niezłe wyniki. Twierdzi, że to całkiem dobra armia.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group