Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob sie 18, 2018 2:56 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zasady domowe ragozda
Post: czw gru 29, 2011 11:58 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Osoby niechętne proszę o niewypowiadanie się, pozostałych uwagi chętnie wysłucham.
Celem zasad jest znaczące zwiększenie realizmu przy niewielkiej komplikacji zasad :)
Update po Erracie (4 zasady wyleciały bo już niepotrzebne były).

1) oddziały w kontrszarży spotykają się w miejscu proporcjonalnym do ruchu podstawowego - różnica jest tylko w zwarciu kawalerii z piechota gdzie jest to 2/3 odległości od kawalerii.
2) Muszkieterzy w formacji M-P mogą być zasłonięci tylko jeśli oddział szarżujący jest dalej niż połowa jego podstawowego ruchu.
3) oddziały ze strzelaniem 2 w WW zużywają połowę jednostki amunicji
4) nowa taktyka ofensywna "w otwartym polu ich dopadli" - strefa wystawienia obrońcy ma głębokość 50 cm i kończy się 40 cm od jego krawędzi. Wymaga stołu o min. 200 cm szerokości.
5) w szyku rozproszonym wpływ terenu rozpatruje się na poziomie podstawki, nie oddziału
6) straty w skwadronie rozlicza na koniec bitwy właściciel (czyli możliwe jest że zostaną 3 1-podstawkowe chorągwie)
7) w dywizyjnej punktacji atak/obrona, obrońca max 6 pkt może mieć dopiero po 10 turze. Za każdą turę mniej ten limit spada o 1 (czyli za 1 -4 turę nie ma nic)
8 ) efekt posiłki - oddział pojawia się we własnej strefie rozstawienia ale nie bliżej niż 20 cm od przeciwnika, w swej pierwszej turze rozkaz ruchu nie może być mu zmieniony.
9) efekt opóźnienie - oddziały pojawiają się we wałsnej strefie pomniejszonej o 20 cm pas od strony przeciwnika, ale nie bliżej niż 20 cm od przeciwnika, w swej pierwszej turze rozkaz ruchu nie może być mu/im zmieniony.
10) Uwzględnienie Zwiadu we wszystkich scenariuszach
Furaż - silniejszy - za każdy pominięty efekt wystawia jednostkę dopiero po wystawieniu słabszego.
Słabszy - za każdy pominięty efekt zwiadu może zrobić Ruch 1 jednostką, ale bez zbliżenia się do przeciwnika na mniej niż 20 cm (pozwoli to jednak zaflankować furaż).
Zasadzka - silniejszy - przewaga o 12 pkt lub więcej punktów - scenariusz może przejść w furaż - jeśli nie - to jak w Przewaga 6 -11 pkt - oddział spanikowany wybiera silniejszy (miał sygnał o zasadzce i trochę się przygotował)
Słabszy - przewaga 6-11 - efekt paniki wybiera słabszy (zasadził się na wybrany oddział) ; 12 i więcej - drugi efekt paniki, ale drugi oddział wybiera silniejszy
11) Po marszu dodatkowy modyfikator -1 do strzału
12) By strzelić, w polu ostrzału musimy poprowadzić Linię ostrzału. Nie może ona biec bliżej niż 2 cm od własnej jednostki i przeszkody, ani bliżej niż 1 cm od jednostki przeciwnika nie będącej celem ostrzału

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2012 11:58 pm przez ragozd, łącznie zmieniany 14 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pt gru 30, 2011 12:26 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
Moja propozycja lekkiej konwersji:
1. Kontrszarżę pozostawiłbym nieobowiązkową. Kolejny punkt skutecznie stawia w gorszej sytuacji niezdecydowanego gracza, więc nie ma potrzeby wymuszać kontrszarży.
2. Oddział zaszarżowany który nie wykonał ruchu w tej turze traci rozkaz Szarży i zmienia go na Ruch (uściślenie)
3. Oki
4. Oki

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pt gru 30, 2011 1:51 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 5:44 pm
Posty: 469
Lokalizacja: Warszawa, Żoliborz - Cytadela
ad. 1
a może za punkt rozkazu można by tę konrtrszarże (trochę podobnie jak ostrzał) zamienić na króką (2-5cm) kontrszarżę?

_________________
Dysponuję:
iconRON (podjazd)
iconKOZ (podjazd lub dywizja)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pt sty 06, 2012 9:53 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: pn lis 28, 2011 4:05 pm
Posty: 124
A co to zmieni, bo nie kumam?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pt sty 06, 2012 11:55 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Ja też nie wiem o co chodzi czywczynowi
gregx pisze:
Moja propozycja lekkiej konwersji:
1. Kontrszarżę pozostawiłbym nieobowiązkową. Kolejny punkt skutecznie stawia w gorszej sytuacji niezdecydowanego gracza, więc nie ma potrzeby wymuszać kontrszarży.

Mimo wszystko tak jest wygodniej, ale zgadzam się że punkt 2 jest ważniejszy niż 1 :)

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: sob sty 07, 2012 12:11 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
costi pisze:
A co to zmieni, bo nie kumam?

Ja też nie kumam, ale żadnego podpunktu. Mimo to, liczę, że temat się jakoś fajnie rozwinie i powstaną zasady takie jak te opcjonalne w podręczniku jak np. "grad strzał".

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: ndz sty 15, 2012 11:08 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Dodałem opcję powstrzymania się od kontrszarży za 1 PD - będzie ciekawiej :)

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pn mar 19, 2012 12:34 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
W walce wręcz jednostki z strzelaniem 2 z pistoletów nie mają żadnego bonusa, i tylko więcej amunicji "żrą" w porównabiu do jednostek z strzelaniem 1 (np. wolontarze a jazda kozacka). Dodatkowo, jako że przeważnie mają inny typ bardziej dalekosiężnej broni a ich amunicja liczy się wspólnie, zasada mało amunicji przechodzi raczej w "bardzo mało amunicji" :) Dla chcących proponuję więc faktyczne zużycie 1/2 jednostki przy strzelaniu 2, by zrównać siłę ognia z jednostką o strzelaniu 1 w WW z ilością zużytej amunicji.

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pn mar 19, 2012 1:24 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 5:44 pm
Posty: 469
Lokalizacja: Warszawa, Żoliborz - Cytadela
a czy jednostka ze strzelaniem 1 "zjada" swoją amunicę w innym tempie niż mająca strzelanie na poziomie 2? Mam wrażenie, że zasady odnośnie ilości posiadanej i zużywanej na turę amunicji są w obu przypadkach takie same

_________________
Dysponuję:
iconRON (podjazd)
iconKOZ (podjazd lub dywizja)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasady domowe ragozda
Post: pn mar 19, 2012 1:37 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Problem jest odwrotny - strzelanie 2 w ww z pistoletow walczy jakby mialo strzelanie 1. Czyli jesli uzywa "polowe mocy" to powinien zuzyc i polowe amunicji

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group