Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn wrz 25, 2017 8:36 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podjazd
Post: śr wrz 13, 2017 5:51 pm 
Offline
Namiestnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2013 2:21 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Gliwice
Termin: 14 października
Miejsce: Inny Wymiar, Katowice, Dębowa 49
Organizator: Wicio
Wpisowe: 15 zł

Nagrody: Dukaty Wargamera wg. regulaminu turniejowego + puchar dla zwycięzcy + w zależności od frekwencji bony do sklepu https://sarmata-gry.pl/
Format: 3x Podjazd

Harmonogram:
9:30 - 10:00 - Rejestracja graczy
10:00 - 12:15 - Pierwsza Bitwa
12:30 - 14:45 - Druga Bitwa
15:00 - 17:15 - Trzecia Bitwa
17:30- ogłoszenie wyników, wręczenie nagród.

Regulamin Turnieju:

Pomalowana armia w 75%, dla Nowicjuszy minimum to podkład

Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
1. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
2. Jest to turniej firmowany przez Wargamer'a i gramy na nim modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
3. WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania. Jednocześnie gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc) otrzymuje premię +1 dodatkowy punkt do klasyfikacji końcowej.

Prosimy o zgłaszanie swojego udziału poprzez dodanie posta w tym temacie
Za zgłoszenie się na turniej do 7 dni przed turniejem gracz otrzyma dodatkowy Duży Punkt do klasyfikacji.


- Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych na stronie Wargamera.

- Obowiązują Listy Armii oraz scenariusze zawarte w dodatku "Potop" , "Armie Ogniem i Mieczem", "Warszawa 1656" oraz "Wojny duńskie"

- Gracze powinni przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami (policzenie siły podjazdu, punktów zwiadu itd.). Nie zaczynamy gry bez tych informacji!

- Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję oraz wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione, Rozkaz Grupowy oraz Wybór Efektów);

- Dopuszczamy podjazdy z zasadą "Mały Podjazd", można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.

Podjazdy defensywne:

Jeżeli jeden z Podjazdów to Podjazd Defensywny, to Scenariusze losuje się z poniższej listy. Rzut wykonuje się według standardowej procedury – Słabszy gracz losuje z zamieszczonej listy tyle Scenariuszy, ile Dowodzenia ma Dowódca jego Podjazdu,
z których następnie wybiera 1.
1-3 – Obrona wioski (1*)
4-5 – Obrona przeprawy (1*)
6 – Furaż (2/0)
7-8 – Opóźnienie przeciwnika (0*)
9 – Zasadzka (3/1)
10 – Nocny atak (4/2)
Jeżeli Podjazdem Defensywnym dowodzi gracz Słabszy, to może odrzucić wyniki 6 (Furaż), 9 (Zasadzka) i 10 (Nocny Atak). Jeżeli jednak nie skorzysta z tej możliwości i wybierze któryś z tych scenariuszy, to jest on dla niego 2 PS tańszy niż normalnie (wartości po ukośniku).

Podjazdy defensywne ignorują wszelkie zasady wymuszające przerzuty wyników rzutów na scenariusz (np. z zasady "Tatarów gromić"), chyba że dana zasada wyraźnie stwierdza inaczej.

Jeżeli oba Podjazdy mają taką samą Siłę, to rozgrywa się Scenariusz Opóźnienie przeciwnika.

Jeżeli oba walczące Podjazdy to Podjazdy Defensywne lub żaden z wylosowanych Scenariuszy nie może być wybrany, to Scenariusze losuje się tak, jak jest to opisane w punkcie C procedury przygotowania Scenariusza. Słabszy Podjazd normalnie losuje Efekty Dodatkowe.

- Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Zmiany składu podjazdu można dokonać po wylosowaniu pary na daną rundę. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.

- Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem, umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień, nie mogą ich wystawić.

- Gracze w pierwszej turze będą rozlosowani tak, aby na jednym stole nie spotykały się 2 takie same armie (oraz jak najbardziej historycznie). Po pierwszej grze gracze grają z przeciwnikami dobieranymi na podstawie ilości zdobytych punktów.

Punktacja:
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.

-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do – 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
13 i więcej - zwycięstwo historyczne. (6-0)

Dodatkowo na koniec turnieju dodawane są punkty:

"Niezwyciężony" - Nie przegrał żadnej bitwy w turnieju. +1 Duży Punkt.
"Zdobywca" - W każdej bitwie zdobył więcej małych punktów niż przeciwnik. +1 Duży Punkt.
"Niszczyciel armii" - Przegrał więcej bitew niż wygrał (tu remis ze wskazaniem na przeciwnika traktujemy jak przegraną). -1 Duży Punkt.
"Opieszały" - żadna z jego bitew nie trwała do końca (6 tur lub wybicia przeciwnika/poddania się) -1 Duży Punkt.

Kary:
Po ogłoszeniu końca bitwy w regulaminowym czasie, gracze mają 5 minut na dokończenie ewentualnej, rozpoczętej fazy i podliczenie wyniku. Każde następne rozpoczęte 5 minut będzie karane jednym dukatem mniej przy wyniku turnieju. Jeżeli gracz zbierze 3 takie ujemne dukaty wówczas nie otrzyma punktu do rankingu na oficjalnym forum OiM.

Sędzia ma prawo ukarać gracza Punktami Karnymi za niekulturalne zachowanie lub zbędne dyskusje.

O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty (nie ich różnica).

------------------------

INFORMACJE DODATKOWE:

Rozpiski turniejowe:
Nie wysyłamy rozpisek. Każdy z graczy ma OBOWIĄZEK przygotować każdą rozpiskę, którą zamierza grać tak, aby zawierała poniższe dane:

- Siłę PS
- Zwiad
- Zwartość
- skład armii i jej zasady specjalne
- statystyki i zasady wszystkich używanych w danej rozpisce formacji tak, aby przeciwnik miał łatwy dostęp do tych informacji


Zgłoszone osoby:

1. Wicio iconDAN / iconRUS
2. Bartomeusz iconRON
3. Mojzesz_Winnetou iconKOZ
4. Skoscianski iconKOZ
5. Jatagan iconRON / iconTUR
6. Thungrim iconRUS / iconTRA


Ostatnio zmieniony pt wrz 15, 2017 9:28 pm przez wicio, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podja
Post: śr wrz 13, 2017 5:52 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2014 10:20 pm
Posty: 689
Lokalizacja: Gliwice
Będę iconRON

_________________
Na stanie: 18 Rajtarów, 6 Dragonów, 12 Muszkieterów, 3 Pikinierów, 2 Regimentówki, 2 Dowódców szwedzkich, 2 Dowódców RON, 4 Pancernych, 3 Jazda Tatarska, 3 Kozaków z Rohatynami, 9 Jazdy Kozackiej
iconSWE iconRON iconHRE


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podja
Post: czw wrz 14, 2017 10:27 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2014 4:48 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Świerklaniec
W tak trafionym dla mnie terminie to aż grzech nie wpaść ;)
Stawie się z iconKOZ

_________________
Cytaty życia:
"Funkcje korelacji sygnałów o tym samym okresie są funkcjami okresowymi o tym samym okresie"
"Delegacja od studiów różni się tym, że w delegacji ma się za co pic"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podja
Post: czw wrz 14, 2017 6:20 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 28, 2011 4:48 pm
Posty: 763
Lokalizacja: Gliwice
Zglaszam się z iconKOZ

_________________
[size=85]http://vod.gazetapolska.pl/8381-dunski-naukowiec-publikuje-film-ws-smolenska-porownaj-fakty-wlacz-myslenie


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podja
Post: pt wrz 15, 2017 7:03 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 1:18 pm
Posty: 173
Lokalizacja: Mikołów
Zgłaszam się iconRON lub iconTUR

_________________
"OBYWATELU! - pomóż policji: zastrzel się sam!"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Bitwa o Górny Śląsk vol.7 Katowice [14.10.2017] 3x Podja
Post: pt wrz 15, 2017 8:17 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: sob lut 14, 2015 11:00 pm
Posty: 38
Będę zagram iconRUS lub iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: krajarek i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group