Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz gru 17, 2017 4:25 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd 9:30!!!!!!!
Post: pt wrz 29, 2017 9:13 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Zapraszamy na październikowy turniej w Bolterze!

Data: 21 październik 2017, sobota, godzina 9:30

Wejściówka: 5zł ALBO zakupy w sklepie za minimum 20 zł + napój standardowy w kawiarni gratis

Tur trwa 7,5 godziny żeby w końcu zmieścić się z bitwami, zaczynamy o 10-tej!!!


Sklep Bolter
Podwale 6
50-043 Wrocław

Limit miejsc: 12
Sędzia: Duderson

REGULAMIN

I. ZAPISY

Proszę wysyłać zgłoszenia na adres duderson(maupa)interia.pl
Proszę wpisać "Rozpiska" w tytule maila
Zgłoszenie powinno zawierać
- Ksywę z tego forum (albo jeszcze lepiej z forum Wargamera)
- wybraną armię
- maksymalnie 3 listy podjazdów

Sugerowana forma zgłoszenia to karta gracza, można ją ściągnąć stąd:

http://oim.wargamer.pl/pl/download/pozo ... olska.html

... oraz jeszcze lepiej (i prościej) rozpiski z programu Maćka (w formacie PDF):

http://oimroster.cba.pl/#/

(w programie tym należy jednostki dodatkowe dodać jako jedną jednostkę, żeby program prawidłowo obliczył zwiad, następnie w polu "Dodatkowe informacje" napisać jak są podzielone).

Proszę o wysyłanie zgłoszeń i rozpiski do 19 października 2017 do godz. 20:00

Gracze, którzy wyślą zgłoszenie i rozpiski do 19 października 2017 do godz. 20:00 otrzymają bonusowy duży punkt.

Gracze, którzy nie wyślą zgłoszeń wcześniej wciąż mogą wziąć udział w turnieju, o ile będą wolne miejsca. Listy podjazdów będą sprawdzane przed turniejem.

Jeśli wyślesz rozpiskę w formie karty gracza lub Maćkowego PDFa w terminie, możesz poprosić o jej wydrukowanie

II. PLAN TURNIEJU

Zapisy 09:30-09:35

- Pierwsza bitwa 09:35- 11:55
- Druga bitwa 11:55 – 14.25
-Trzecia bitwa – 14:25 - 16:50

Podsumowanie turnieju i ogłoszenie wyników po zakończeniu trzeciej bitwy

Proszę starać się skończyć swoje bitwy o czasie. jeśli ktoś nie skończy żadnej ze swoich bitew o czasie, otrzymuje 3 punkty karne

III. ZASADY
1. Gramy na mały podręcznik beta - link do zassania tutaj
http://oim.wargamer.pl/pl/download/pozo ... a1905.html
Zmiany w stosunku do sfaqowanego podręcznika są zaznaczone wykrzyknikiem i nie ma ich wiele
2. Obowiązuje zasada limitowanej (liczonej) amunicji i wszystkie zasady dodatkowe poza "Rozkazem grupowym", "Rzutami uśrednionymi" i "Wyborem efektów".
3. Gramy na scenariusze z dodatku "Potop" z wyjątkiem scenariusza "Konwój"
4. Zmianie ulega zasada podjazd defensywny

Podjazdy defensywne

Jeżeli jeden z Podjazdów to Podjazd Defensywny, to Scenariusze losuje się z poniższej listy. Rzut wykonuje się według standardowej procedury – Słabszy gracz losuje z zamieszczonej listy tyle Scenariuszy, ile Dowodzenia ma Dowódca jego Podjazdu,
z których następnie wybiera 1.
1-3 – Obrona wioski (1*)
4-5 – Obrona przeprawy (1*)
6 – Furaż (2/0)
7-8 – Opóźnienie przeciwnika (0*)
9 – Zasadzka (3/1)
10 – Nocny atak (4/2)
Jeżeli Podjazdem Defensywnym dowodzi gracz Słabszy, to może odrzucić wyniki 6 (Furaż), 9 (Zasadzka) i 10 (Nocny Atak). Jeżeli jednak nie skorzysta z tej możliwości i wybierze któryś z tych scenariuszy, to jest on dla niego 2 PS tańszy niż normalnie (wartości po ukośniku).

Podjazdy defensywne ignorują wszelkie zasady wymuszające przerzuty wyników rzutów na scenariusz (np. z zasady "Tatarów gromić"), chyba że dana zasada wyraźnie stwierdza inaczej.

Jeżeli oba Podjazdy mają taką samą Siłę, to rozgrywa się Scenariusz Opóźnienie przeciwnika.

Jeżeli oba walczące Podjazdy to Podjazdy Defensywne lub żaden z wylosowanych Scenariuszy nie może być wybrany, to Scenariusze losuje się tak, jak jest to opisane w punkcie C procedury przygotowania Scenariusza. Słabszy Podjazd normalnie losuje Efekty Dodatkowe.

IV. ROZPISKI

1. Dopuszczone są wszystkie listy z podręcznika głównego, dodatku "Potop" i "Armie Ogniem i Mieczem", dodatków "Bitwy, Armie, Dowódcy" oraz materiałów dostępnych na stronie Wargamera, z wyjątkiem podjazdów z zasadą specjalną "Konwój"
2. Podjazdy Rzeczpospolitej Obojga Narodów i Królestwa Szwecji z podręcznika głównego są zastąpione podjazdami z dodatku "Potop". Angielska wersja Revised rulebook zawiera poprawne listy tych podjazdów
3. Dopuszczamy Podjazdy z zasadą Mały Podjazd, można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.
4. Za Mały Podjazd uważa się każdą rozpiskę na 4 PS lub mniej oraz podjazdy z taką zasadą specjalną
5. W każdej bitwie możesz użyć innej rozpiski. O wystawieniu danej rozpiski decydujesz po poznaniu armii przeciwnika.
6. Gracze są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z uwzględnieniem
a) Punktów Siły danej rozpiski
b) Zwartości
c) Zwiadu
7. Siły Rzeczpospolitej Obojga Narodów są podzielone na 4 frakcję: Korona, Litwa, Gdański i Kurlandia (każda z nich jest uważana za osobną frakcję)
8. Gracze są zobowiązani do posiadania umocnień polowych w takiej ilości, jaka jest możliwa do wystawienia w ich armii, jeżeli chcą je wystawić.


V. WYGLĄD ARMII

1. Armie powinny być pomalowane i mieć wykończone podstawki. Tym niemniej, w celu umożliwienia zagrania w tą świetną grę początkującym, można grać niepomalowanymi figurkami, za to gracze z pomalowaną armią otrzymują 1 Duży Punkt (0,5 punktu jeżeli armia jest pomalowana, ale podstawki nie wykończone, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana).
2. Obowiązuje WYSIWYG (What You See Is What You Get, czyli zakaz wystawiania modeli zastępczych). Nie dotyczy on tarcz i arkebuzów (w przypadku kawalerii). Gracz z pełnym WYSIWYGiem (np. kałkany tylko na doborowych jednostkach kozackich i pancernych w RON) otrzymuje 1 dodatkowy punkt do klasyfikacji końcowej.
3. Obowiązuje zakaz proxów.
4. Używamy wyłącznie modeli firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenów, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dozwolone są konwersje. Należy je zgłosić do sędziego i on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.

VI. PUNKTY

Gracze zdobywają Małe Punkty w zależności od zasad scenariusza i poniesionych strat.
Na ich podstawie zdobywają Duże Punkty:

0 – Historyczna klęska (różnica Małych Punktów -13 lub większa)
1 – Strategiczna porażka (różnica Małych Punktów od -7 do -12)
2 – Taktyczna przegrana (różnica Małych Punktów od -2 do -6 )
3 – Remis (różnica Małych Punktów od -1 do +1)
4 – Taktyczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 2 do 6)
5 - Strategiczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 7 do 12)
6 – Historyczne zwycięstwo ( różnica Małych Punktów 13 lub większa)

Zasady klasyfikacji
1. Graczy klasyfikuje się na podstawie zdobytej liczby Dużych punktów
2. Jeśli więcej graczy zdobyło taką samą ilość Dużych Punktów, decyduje ilość zdobytych Małych Punktów
- jeśli dalej jest remis decyduje wynik starcia bezpośredniego obu graczy, o ile miało miejsce (łącznie z różnicą małych punktów);
- Jeśli dalej jest remis, decyduje liczba Historycznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczba Strategicznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczna Taktycznych Zwycięstw;
- jeśli dalej jest remis decyduje rzut monetą.

VII. Dodatkowe punkty

Gracze otrzymają dodatkowe punkty za:
+1 Duży Punkt za poprawne zgłoszenie do 19 października do godz 20:00
+1 Duży Punkt za pomalowaną armię z wykończonymi podstawkami (0,5 punkta jeżeli armia jest pomalowana, ale bez wykończonych podstawek, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana)
+1 Duży Punkt za pełny WYSYWIG
+1 Duży Punkt za przygotowanie do turnieju: aby go otrzymać gracz musi posiadać żetony rozkazów, kostki K10, dowolne żetony rozkazów, dowolne znaczniki amunicji i ran (np. czerwone kości K6 do ran i czarne do amunicji), miarkę i znaczniki potrzebne w jego armii (np znaczniki dezercji w Cesarstwie)

VIII. KULTURA PODCZAS GRY

Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą honorowane karniakami wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (w tym przypadku wpisowe nie jest zwracane)


IX. NAGRODY

- Chwała i sława oraz poczucie dobrze spełnionego obowiązku
- DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi Wargamera <= Dukaty Elektroniczne

Przybywajcie licznie!


Ostatnio zmieniony pn paź 16, 2017 7:09 pm przez Duderson, łącznie zmieniany 6 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd
Post: sob wrz 30, 2017 9:16 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Chętni:
1. MSZ iconRUS
2. Przemo
3. Grojszek iconKOZ
4. Pablito
5. Duderson iconRON
6. Aden
7. Bombel
8. Tomek


Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2017 10:11 pm przez Duderson, łącznie zmieniany 6 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd czy zgrupowan
Post: sob wrz 30, 2017 10:23 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 13, 2017 1:30 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Mierzęcice
Zgrupowanie (I tym razem już będę :D )

_________________
Nick - dla uproszczenia - czytać proszę bez cyferek ;)

Przed dziedzictwem chcę Ojczyzny,
Przed Ojczyzną chcę zbawienia.
Niech za Chrystusowe blizny
Idą w ogień pokolenia!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd czy zgrupowan
Post: sob wrz 30, 2017 10:50 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Spróbowałbyś nie przyjść :D

Nastąpi mała zmiana w wejściówce - płatność 5zł ALBO zakupy na min. 20zł i kawa gratis, w obu przypadkach bez nagród


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd czy zgrupowan
Post: ndz paź 01, 2017 3:11 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 13, 2017 1:30 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Mierzęcice
W końcu obiecałem,czyż nie? ;)
Może wcześniej jakaś gra towarzyska?

_________________
Nick - dla uproszczenia - czytać proszę bez cyferek ;)

Przed dziedzictwem chcę Ojczyzny,
Przed Ojczyzną chcę zbawienia.
Niech za Chrystusowe blizny
Idą w ogień pokolenia!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd czy zgrupowan
Post: pn paź 02, 2017 6:57 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Jasne :) Poszła PM


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd czy zgrupowan
Post: wt paź 10, 2017 10:48 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Vox populi, vox Dei! Demokracja przemówiła, gramy podjazd. Regulamin w pierwszym poście.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd 9:30!!!!!!!
Post: pt paź 13, 2017 9:49 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
UWAGA : ZMIANA GODZINY TURNIEJU!!!

ZACZYNAMY O 9:30!!!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd 9:30!!!!!!!
Post: pn paź 16, 2017 7:10 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Mała zmiana w regulaminie - gramy na mały podręcznik


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: [Wrocław/Bolter] 21.10.16 sobota - podjazd 9:30!!!!!!!
Post: sob paź 21, 2017 7:10 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1366
Dzięki wszystkim uczestnikom za przybycie i dobrą zabawę, no przynajmniej ja bawiłem się świetnie :)

A oto wyniki:

Miejsce Gracz Armia DP MP
1. Bombel iconSWE 17 23
2. Duderson iconRON 15 8
3. Grojszek iconKOZ 11 6
4. Tomek iconTRA 11 2
5/6. MSZ iconRUS 11 0
5/6. Przemo iconRON 11 0
7. Pablito iconTAT 8 4 (zagrał jedną bitwę, potem poszedł potykać się w Sadze i Bolt Action)

Obrazek
(Przemo nie załapał się na fotę - musiał wcześniej wyjść)

Jeszcze raz dzięki wszystkim za miłe spędzenie czasu!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group