Hej, zapraszam wszystkich na turniej w warszawskim Dragonie
Termin: 17 lutego
Miejsce: Klub Gier Bitewnych Dragon:
https://www.facebook.com/KGB.Dragon/ [Instytut Lotnictwa, Al. Krakowska 110/114 w sali ikar (zaraz obok portierni)]
Organizator: Jarema
Wpisowe: 15 zł
Nagrody: TBA
Format: 3x Podjazd
Harmonogram:
9:00 - 9:20 - Rejestracja graczy
9:30 - 11:30 - Pierwsza Bitwa
11:45 - 13:45 - Druga Bitwa
14:00 - 16:00 - Trzecia Bitwa
16:30- zakończenie turnieju.
Regulamin Turnieju:
Pomalowana armia w 75%, dla Nowicjuszy minimum to podkład
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
1. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
2. Jest to turniej firmowany przez Wargamer'a i gramy na nim modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
3. WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
Prosimy o zgłaszanie swojego udziału poprzez dodanie posta w tym temacie
Za zgłoszenie się na turniej do 16.02 gracz otrzyma dodatkowy Duży Punkt do klasyfikacji.
- Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych na stronie Wargamera.
- Obowiązują Listy Armii zawarte w dodatku "Potop" , "Armie Ogniem i Mieczem", "Warszawa 1656" oraz "Wojny duńskie"
- Gracze powinni przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami (policzenie siły podjazdu, punktów zwiadu itd.).
- Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję oraz wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione, Rozkaz Grupowy oraz Wybór Efektów [wyjątek niżej]);
- Dopuszczamy podjazdy z zasadą "Mały Podjazd", można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.
- Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Zmiany składu podjazdu można dokonać po wylosowaniu pary na daną rundę. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
- Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem, umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień, nie mogą ich wystawić.
- Gracze w pierwszej turze będą rozlosowani tak, aby na jednym stole nie spotykały się 2 takie same armie (oraz jak najbardziej historycznie). Po pierwszej grze gracze grają z przeciwnikami dobieranymi na podstawie ilości zdobytych punktów.
Punktacja:
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do – 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
13 i więcej - zwycięstwo historyczne. (6-0)
Dodatkowo na koniec turnieju dodawane są punkty:
"Niezwyciężony" - Nie przegrał żadnej bitwy w turnieju. +1 Duży Punkt.
"Zdobywca" - W każdej bitwie zdobył więcej małych punktów niż przeciwnik. +1 Duży Punkt.
"Niszczyciel armii" - Przegrał więcej bitew niż wygrał (tu remis ze wskazaniem na przeciwnika traktujemy jak przegraną). -1 Duży Punkt.
"Opieszały" - żadna z jego bitew nie trwała do końca (6 tur lub wybicia przeciwnika/poddania się) -1 Duży Punkt.
Kary:
Sędzia ma prawo ukarać gracza Punktami Karnymi za niekulturalne zachowanie lub zbędne dyskusje.
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty (nie ich różnica).
------------------------
INFORMACJE DODATKOWE:
Rozpiski turniejowe:
Nie wysyłamy rozpisek. Każdy z graczy ma OBOWIĄZEK przygotować każdą rozpiskę, którą zamierza grać tak, aby zawierała poniższe dane:
- Siłę PS
- Zwiad
- Zwartość
- skład armii i jej zasady specjalne
- statystyki i zasady wszystkich używanych w danej rozpisce formacji tak, aby przeciwnik miał łatwy dostęp do tych informacji
W przypadku nieparzystej liczby graczy wprowadzamy bajowanie. Pierwszy pauzuje organizator, następnie osoba z najmniejszą ilością zdobytych punktów.
Gramy na Mały Podręcznik!
Lista zgłoszonych:
Jarema
Cichy
Wasil

/

/
Cezar

/
Solider
Alexandros
Joachim
Lubelak
Zenek
Adek
Enma

/
TheWolf
Geralt
Weles
Teilweise
