Zapraszamy 16 lutego na pierwszy od niepamiętnych wieków turniej w Łodzi. Turniej przeznaczony głównie dla początkujących, ale zaawansowanych z zacięciem dydaktycznym chętnie ugościmy!
Miejsce:
ReyCast
Nowa 24, 90-031 Łódź
Format: 3 x Mały Podjazd (Każdy podjazd może mieć maksymalnie 4ps lub posiadać zasadę Mały Podjazd) - pomysł na format ukradziony od środowiska z Sosnowca

;
Wejściówka: 10 PLN
Harmonogram:
- Rejestracja graczy 9:30 - 10:00
- Pierwsza bitwa 10:00 - 12:00
- Druga bitwa 12:15 - 14:15
- Przerwa obiadowa 14:15 - 15:00
- Trzecia bitwa 15:00 - 17:00
- Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród 17:15
Regulamin Turnieju:
Turniej jest nastawiony na początkujących, więc nie ma wymogu pomalowanych modeli.
Przed turniejem, przy zgłoszeniu swojego udziału, można zadeklarować oddział, który zamierza się pomalować na turniej. Oddział ma się składać przynajmniej z 2 podstawek jazdy, lub 3 podstawek piechoty.
Przy zgłoszeniu należy zamieścić zdjęcie niepomalowanego oddziału (może być w podkładzie) na forum lub w wydarzeniu na FB. Następnie należy zamieścić przynajmniej dwa zdjęcia z postępów prac i zdjęcie końcowe.
Jeżeli gracz przyniesie taki oddział na turniej i nim zagra, dostaje 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej.
Proszę o uczciwe podejście do sprawy

.
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
1. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
2. Jest to turniej firmowany przez Wargamer'a i gramy na nim modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
3. WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
Prosimy o zgłaszanie swojego udziału poprzez dodanie posta na forum wtym temacie lub dołączenie do wydarzenia na Facebooku (proszę o podanie informacji o wystawianej armii).
- Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych na stronie Wargamera.
- Obowiązują Listy Armii zawarte w dodatku "Potop" , "Armie Ogniem i Mieczem", "Warszawa 1656" oraz "Wojny duńskie"
- Gracze powinni przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami (policzenie siły podjazdu, punktów zwiadu itd.). Należy użyć KREATORA ARMII ze strony Wargamera
- Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję oraz wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione, Rozkaz Grupowy oraz Wybór Efektów);
- Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej armii. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Zmiany składu podjazdu można dokonać po wylosowaniu pary na daną rundę. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
- Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem, umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień, nie mogą ich wystawić.
- Gracze w pierwszej turze będą rozlosowani tak, aby na jednym stole nie spotykały się 2 takie same armie (oraz jak najbardziej historycznie). Po pierwszej grze gracze grają z przeciwnikami dobieranymi na podstawie ilości zdobytych punktów.
Punktacja:
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do – 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
13 i więcej - zwycięstwo historyczne. (6-0)
Dodatkowo na koniec turnieju dodawane są punkty:
"Niezwyciężony" - Nie przegrał żadnej bitwy w turnieju. +1 Duży Punkt.
"Zdobywca" - W każdej bitwie zdobył więcej małych punktów niż przeciwnik. +1 Duży Punkt.
"Niszczyciel armii" - Przegrał więcej bitew niż wygrał (tu remis ze wskazaniem na przeciwnika traktujemy jak przegraną). -1 Duży Punkt.
"Opieszały" - żadna z jego bitew nie trwała do końca. (6 tur lub wybicia przeciwnika/poddania się) -1 Duży Punkt.
"Kwatermistrz" - za pomalowany na turniej oddział. Patrz wyżej. +1 Duży Punkt.
Kary:
Sędzia ma prawo ukarać gracza Punktami Karnymi za niekulturalne zachowanie lub zbędne dyskusje, bądź przeciąganie gry.
O ostatecznej klasyfikacji decydują Duże Punkty. W przypadku remisów w Dużych Punktach rozstrzyga ilość Małych Punktów, a następnie wynik bezpośredniego starcia (jeśli było).
------------------------
INFORMACJE DODATKOWE:
Rozpiski turniejowe:
Nie wysyłamy rozpisek. Każdy z graczy ma OBOWIĄZEK przygotować każdą rozpiskę, którą zamierza grać tak, aby zawierała poniższe dane:
- Siłę PS
- Zwiad
- Zwartość
- skład armii i jej zasady specjalne
- statystyki i zasady wszystkich używanych w danej rozpisce formacji tak, aby przeciwnik miał łatwy dostęp do tych informacji
Preferowane WYDRUKOWANE rozpiski z KREATORA.
W przypadku nieparzystej liczby graczy wprowadzamy bajowanie. Pierwszy pauzuje organizator, następnie osoba z najmniejszą ilością zdobytych punktów.
Limit miejsc na turnieju - 12 graczy.
ZGŁOSZENIA:
1. Pietras
2. Xantius
3. Adam Szlenk
4. Janek Klepacz
5. Rey
6. Damian Kalinowski

7. Mikołaj Boguszewski
8. Marcin Rutkowski
9. Krzysiek
10. Jednorogi
11. Kamil Trzebiński
12. Piotroslav

lub inni