VIII Międzynarodowe Mistrzostwa "Ogniem i Mieczem" Wilanów, 23-24 maja 2020W imieniu firmy Wargamer oraz Muzeum Pałacu w Wilanowie zapraszamy Szanowne Panie oraz Szanownych Panów Graczy na indywidualne Mistrzostwa Ogniem i Mieczem 2020.
Jest nam niezmiernie miło, że będziemy Was gościć na ósmej już odsłonie naszego turnieju.
REGULAMINI. ZGŁOSZENIA DO TURNIEJUProsimy o zgłaszanie uczestnictwa pod następujący adres mailowy:
michal@wargamer.pl Zgłoszenie powinno zawierać:- imię i nazwisko gracza
- miasto
- wybraną frakcję
- do 3 rozpisek Podjazdów (patrz Kompozycja Armii) sporządzonych w Kreatorze Armii Ogniem i Mieczem
http://www.ac.oim.wargamer.pl- rozmiar koszulki (jeśli uczestnik zdecyduje się ją kupić)
Zgłoszenia należy wysłać do dnia 17.05.2020 r.Dostarczenie informacji po tym terminie jest możliwe, jednak gracz może przesłać już tylko jedną rozpiskę Podjazdu.
Informacje o zgłoszeniu umieszczamy również w niniejszym temacie podając nację, którą zagra się na turnieju.
Pakiety startowe Mistrzostw w Wilanowie:Każdy z uczestników Mistrzostw otrzyma DWA modele dowódców historycznych oraz ich wydrukowane zasady.
*Zasady te nie zostaną przez nas opublikowane w żadnej formie przez minimum trzy miesiące. Modele również nie będzie dostępne w żaden inny sposób co najmniej przez tak długi czas. Oczywiście będą honorowany na wszystkich oficjalnych turniejach "Ogniem i Mieczem"
Dodatkowo - każdy z graczy otrzyma 10 Dukatów.
Koszt Uczestnictwa: 60 złotychDodatkowo – jak co roku – będziemy mieli przygotowaną
koszulkę okolicznościową. Cena koszulki wynosić będzie 60 zł dla koloru białego i 70 zł dla koloru czarnego.
Koszulki będziemy mieli dostępne w rozmiarach: S, M,L, XL, XXL, XXXL w dwóch wersjach językowych PL i ENG.
Zamówienia zbieramy do 30 kwietnia.
Załącznik:
T-Shirt MockUp 2020 PL_small.jpg
UWAGA: producent zmienił rozmiarówkę na mniejszą – sugerujemy wybranie rozmiaru o jeden większy niż ostatnio (szczególnie jak koszulka była mocno opięta
)Mistrzowie z lat ubiegłych, tak jak w zeszłym roku, są zwolnieni z opłaty wejściowej. Lista Mistrzów poniżej:
Olbracht – Niepołomice 2013-2015
Niepokalany – Niepołomice 2013-2015
Arteusz – Grenadier 2012
Jarema – Wilanów 2013, 2015-2017
Lubelak – Wilanów 2014, Niepołomice 2016
Gajowy - Wilanów 2018
Wasil - Wilanów 2019
Wraz ze zgłoszeniem prosimy o dokonanie przelewu wpisowego (60 zł) na numer konta:
Konrad Sosiński
36 1560 0013 2514 1184 4000 0002
lub na konto Paypal:
kontakt@wargamer.plLimit na Mistrzostwach wynosi
80 miejsc.
O udziale w turnieju decyduje kolejność wpłat. Lista zweryfikowanych uczestników turnieju będzie aktualizowana na bieżąco.
II. PLAN TURNIEJUWpłata wpisowego oraz akceptacja rozpisek jest jednoznaczna z rejestracją Gracza i wpisaniem go na listę uczestników turnieju. Zarejestrowanych graczy zapraszamy przed pierwszą bitwą po odbiór pakietów startowych.
Turniej obejmuje 5 bitew: 3 w sobotę i 2 w niedzielę.
Sobota9.00 - otwarcie sali turniejowej i rozpoczęcie wydawania pakietów startowych
10.00–12.00 Pierwsza bitwa
13.00-15.00 Druga bitwa
16.00-18.00 Trzecia bitwa
Niedziela9.30 - otwarcie sali turniejowej
10.00-12.00 Czwarta bitwa
13.00–15.00 Piąta bitwa
17.00 - zakończenie turnieju i rozdanie nagród.
UWAGA: Dokładne godziny mogą jeszcze ulec zmianie.W przerwach będzie możliwość skorzystania z cateringu na terenie sali turniejowej lub zjedzenia posiłku w restauracjach położonych w pobliżu muzeum. Będzie też można skorzystać z innych atrakcji przygotowanych zarówno przez nas, jak i Muzeum.
III. ZASADY OGÓLNE1. Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem zasad z podręczników
„Ogniem i Mieczem. Edycja Gracza”, „Potop” , "Armie Ogniem i Mieczem", "Warszawa 1656" i "Wojny Duńskie 1657-1660".
2. Dla Rzeczpospolitej, Szwecji, Moskwy, Turcji, Kozaków i Tatarów obowiązują listy armii z online'owej „Rzeczypospolitej w Ogniu” (tzn. zastępują te z wydrukowanego podręcznika głównego i Potopu).
3. Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję oraz wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione, Rozkaz Grupowy oraz Wybór Efektów);
4. Dopuszczamy Podjazdy z zasadą Mały Podjazd, można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7 PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.
5. Gramy wg. rozdziału „Scenariusze” z podręcznika „Ogniem i Mieczem. Edycja Gracza”.
6. W pierwszej bitwie pary zostaną rozlosowane tak, by na jednym stole nie spotkały się dwie armie tej samej nacji. Następnie zespoły będą dobierane na podstawie zdobytych punktów, ale tak by nie spotkały się armie tej samej nacji. Jeżeli różnica pomiędzy graczami będzie większa niż 1 Duży Punkt, lub nie będzie się dało, z uwagi na ilość grających poszczególnymi nacjami, ułożyć par, może dojść do sytuacji gdy 2 grający tą samą nacja będą grać ze sobą.
7. Wprowadzamy ograniczenie dla wystawiania umocnień polowych analogicznie jak na poziomie Zgrupowanie. Muszą stykać się swoja dłuższą krawędzią z przednią krawędzią (nie wystarczy sam narożnik) podstawki piechoty, artylerii lub dragonów wystawiającego. Jeśli gracz nie wystawi wskazanych jednostek albo wystawi ich za mało, traci wszelkie umocnienia nie spełniające zasad wystawiania.
IV. KOMPOZYCJA ARMII1. Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych w podręcznikach „Ogniem i Mieczem”, „Potop” i "Armie Ogniem i Mieczem"; "Warszawa 1656" i "Wojny Duńskie 1657-1660" oraz na stronie OiM z wyłączeniem podjazdów z Zasadą Specjalną Konwój.
2. Mały Podjazd to taki, który posiada zasadę specjalną lub ma 4 i mniej punktów siły.
3. W każdej bitwie można wystawiać Podjazd w innym składzie przynależnym tej samej frakcji. Wariant armii wybieramy po poznaniu frakcji, z którą będziemy toczyć bitwę.
4. Gracze zobowiązani są posiadać wydrukowane rozpiski Podjazdów.
5. Wprowadzamy podział armii RON na Koronę, Litwę, Kurlandię i Gdańsk.
6. Gracze poza swoją armią przynoszą także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką będą potrzebować. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień - nie mogą ich wystawić.
V. WYGLĄD ARMII1. Wymagana jest całkowicie pomalowana armia wraz z wykończonymi podstawkami.
2. Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get – Model Jest Tym Co Widać) WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza zamieszania.
3. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
4. Jest to turniej organizowany przez firmę Wargamer i gramy na nim wyłącznie modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą być wcześniej zgłoszone sędziemu głównemu, który decyduje o dopuszczeniu ich do turnieju.
6. Podczas turnieju przeprowadzimy kontrolę armii. Jeżeli gracz użył modeli, które są "nielegalne", za rozegraną bitwę otrzymuje 0 Dużych Punktów. Wszelkie pytania i uwagi dotyczące modeli można kierować wcześniej na adres mailowy do zgłaszania rozpisek.
VI. PUNKTACJAMałe Punkty gracze zdobywają w bitwie podjazdowej określając rodzaj zwycięstwa. Gracz, który przegrał otrzymuje 0 MP, a zwycięzca różnicę między punktami uzyskanymi przez siebie, a przeciwnika.
Duże Punkty przyznawane są za uzyskany poziom zwycięstwa lub porażki:
0 - Historyczna porażka
1 - Strategiczna porażka
2 - Taktyczna porażka
3 - Remis
4 - Taktyczne zwycięstwo
5 - Strategiczne zwycięstwo
6 - Historyczne zwycięstwo
Dodatkowo do punktacji wliczają się specjalne osiągnięcia graczy:
- "Niezwyciężony" - Nie przegrał żadnej bitwy w turnieju +1 Duży Punkt.
- "Zdobywca" - W każdej bitwie zdobył więcej małych punktów niż przeciwnik +1 Duży Punkt.
- "Niszczyciel armii" - Przegrał więcej bitew niż wygrał (tu remis ze wskazaniem na przeciwnika traktujemy jak przegraną) -1 Duży Punkt.
- "Opieszały" - żadna z jego bitew nie zakończyła się w wyznaczonym czasie (rozegranie 6 tur lub wybicie przeciwnika/poddanie się) - 1 Duży Punkt.
Zasady ustalania pozycji w klasyfikacji:1. Zdobyte Duże Punkty
2. Zdobyte Małe Punkty
3. Wynik bezpośredniego starcia między graczami
4. Ilość wygranych historycznych, potem strategicznych, a następnie taktycznych
5. Rzut monetą.
VII. NAGRODYI Miejsce
Buława
dyplom
Statuetka
Koszulka mistrzowska
Kubek
500 PLN w wybranych produktach Wargamera*
Wybrany model specjalny za każdą wygraną strategicznie lub historycznie**
II Miejsce
Statuetka
dyplom
Koszulka vicemistrzowska
Kubek
350PLN w wybranych produktach Wargamera*
Wybrany model specjalny za każdą wygraną strategicznie lub historycznie**
III miejsce
Statuetka
dyplom
Koszulka vicemistrzowska
Kubek
200 PLN w wybranych produktach Wargamera*
Wybrany model specjalny za każdą wygraną strategicznie lub historycznie**
IV-VIII
dyplomy
Kubki
100 PLN w wybranych produktach Wargamera*
Wybrany model specjalny za każdą wygraną strategicznie lub historycznie**
*produkty Wargamera to: OiM, Anno Domini 1666, Tanks PL, Hot & Dangerous, polskie podręczniki do Sagi
** w tej edycji nie przyznajemy dukatów za zwycięstwa natomiast każda wygra
R - rozpiska
$ - opłacone
1. Elt
2. MSZ
3. Grojszek
4. Bombel
5. Nalepsky

(Litwa)
6. Wasil
7. Miszczu

(Litwa)
8. Lubelak

$
9. Skoscianski
10.SierzantIG

(Korona) $
11. Wojtas5600
12. Zk1944
13. UlfNitjsefni, $,
, R, XXL white14. Iluzagin $, L white
15. Zarek

16. Golibroda

(Litwa), XL black
17. Kozakh

$
18. Krzysiek

$
19. Cichy $
20. Jarema

$
21. Adek

(Litwa) $
22. Walec

$
23. Sławek Porębski $
XXXL black + XXXL white R24. Huzar
25. Kubson
(Litwa) R $26. Masakrator
27. Pyza

(Litwa) $
28. Kniaz Debran
R $29. Szeperd, L wersja eng, biała $30. Olbracht
31. Adam_K

XXXL - black
32. Enma $
33. Daw
34. Rafał Łukaszyk + XXL - white $
35. John Johny

(Korona)
36. Karl $
37. Salen
R $38. Sztazi

(Korona)
39. Cezar

40. Franek
