Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn wrz 24, 2018 11:15 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zasadzka na drodze
Post: czw cze 14, 2012 9:01 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 07, 2012 1:20 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Najlepiej rozmawiać na przykładach. W myśl tej zasady zamieszczam poniżej mój pomysł na scenariusz:

Zasadzka na drodze.

Gramy 6 tur. Koszt scenariusza bazowo wynosi 1, dodatkowo +1 za każdy oddział wystawiony w zasadzce (standardowe reguły mają zastosowanie, w zasadzce mogą się znaleźć 3 oddziały, bądź maksymalnie połowa oddziałów).
Zadaniem silniejszego gracza jest dotarcie 3 wozami do jednej z krawędzi mapy. Słabszy gracz stara się to uniemożliwić, albo najlepiej zniszczyć wozy.
Wozy mają różny stopień ważności, 1 super ważny i 2 zwykłe.

Cele

Silniejszy gracz może wycofać wozy do swojej krawędzi:
Super ważny wóz - silniejszy gracz zdobywa 1 pkt
Dwa zwykłe wozy - silniejszy gracz zdobywa 1 pkt

Jeżeli uda mu się przebić przez zasadzkę zdobywa:
Super ważny wóz - silniejszy gracz zdobywa 2 pkt
Każdy zwykły wóz - silniejszy gracz zdobywa 1 pkt

Jeżeli wozy ulegną zniszczeniu:
Super ważny wóz - słabszy gracz zdobywa 4 pkt
Każdy zwykły wóz - słabszy gracz zdobywa 2 pkt

Pole bitwy:
Od krawędzi silniejszego gracza do krawędzi słabszego gracza, środkiem stołu biegnie droga (szeroka na 4cm).
W odległości 10cm od drogi nie może się znajdować żaden teren wystawiany na tym etapie gry. Można korzystając z zasad specjalnych wystawiać i przesuwać inne tereny, nie bliżej jednak niż 5cm od drogi.
Na koniec słabszy gracz wystawia jeden teren (nie bliżej jednak niż 5cm od drogi) na zasadach "Wybór terenu" (jeżeli ten efekt zostanie wylosowany w ramach dodatkowych punktów to można wystawić w ten sposób dwa tereny).

Rozstawienie jednostek:
Silniejszy gracz rozstawia się jako pierwszy.
Strefa rozstawienia silniejszego gracza to obszar drogi począwszy od jego krawędzi aż do 40cm przed krawędzią gracza słabszego, oraz do 5cm na lewo i prawo od drogi.
Silniejszy gracz musi wystawić wszystkie 3 wozy będące celem scenariusza na drodze w swojej strefie rozstawienia jednakże nie bliżej niż 40 cm od swojej krawędzi stołu.
Wszystkie jednostki silniejszego gracza są wystawiane w kolumnie i zwrócone w kierunku krawędzi słabszego gracza (jednostki które mogą się poruszać tylko w luźnym szyku są wystawiane "gęsiego").

Słabszy gracz wystawia się na końcu.
Strefa rozstawienia słabszego gracza to 20cm od jego krawędzi. Należy pamiętać że część jednostek może być dodatkowo ukryta w zasadzce (+1 pkt za jednostkę, nie skwadron).
Obrazek

W tym scenariuszu nie korzysta się z zasad zwiadu.

Dodatkowo w scenariuszu stosuje się zasady zaskoczenie i panika z scenariusza Zasadzka z podręcznika.

Jak wam się podoba?
Do bani? Jakieś inne pomysły?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 7:37 am 
Offline
Namiestnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 17, 2010 10:02 pm
Posty: 692
Lokalizacja: Starosta Pruszkowski
Koncepcja dobra. Powiedz tylko, na ile PS wyceniasz ten scenariusz i czy miałeś okazję go przetestować?

_________________
Trzeba tu nie po hiszpańsku lub niderlandzku, ale po szwedzku i polsku bić się
Popisane:2ch.husarskie, 15ch.kozackich, 4ch.wolontarskie, 2ch.wołoskie, 2ch.tatarskie, 7ch.pancernych, 2ch.piechoty łanowej, ch.janczarów, 28k.rajtarów, 17k.piechoty, 9k.dragonów,2 j.nadwornej,13 dział, dowódcy i tabory


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 8:01 am 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 28, 2009 7:25 am
Posty: 332
Alexandros pisze:
na ile PS wyceniasz ten scenariusz

Konrad pisze:
Gramy 6 tur. Koszt scenariusza bazowo wynosi 1, dodatkowo +1 za każdy oddział wystawiony w zasadzce

:)

Sam scenariusz wygląda bardzo ciekawie, choc osobiście nie lubię scenariuszy, gdzie potrzebne są jakieś ekstra modele. Jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie na turniej muszę oprócz armi brać trzy wozy (ba, najpierw muszę je kupic i pomalować - nie każdy gra Kozakami), a może jeszcze jakieś inne modele do innych scenariuszy, albo, że organizator nagle musi zapewnić kilkanaście wozów... ;) Co innego oczywiscie w towarzyskiej ustawce.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 10:31 am 
Offline
Namiestnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 17, 2010 10:02 pm
Posty: 692
Lokalizacja: Starosta Pruszkowski
Sorry, ale jakoś przeoczyłem.

_________________
Trzeba tu nie po hiszpańsku lub niderlandzku, ale po szwedzku i polsku bić się
Popisane:2ch.husarskie, 15ch.kozackich, 4ch.wolontarskie, 2ch.wołoskie, 2ch.tatarskie, 7ch.pancernych, 2ch.piechoty łanowej, ch.janczarów, 28k.rajtarów, 17k.piechoty, 9k.dragonów,2 j.nadwornej,13 dział, dowódcy i tabory


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 10:51 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Pomysł bardzo mi się podoba. Z chęcią wypróbowałbym ten scenariusz na Wilczej. Mam jednak zastrzeżenia co do wyceny scenariusza. Za 1 ps mamy przewagę taktyczną i aż 3 dodatkowe efekty na silniejszym graczu. Zasadzka nie jest też tak silna, gdy nie ma wielu terenów.
Podsumowując: koncept bardzo fajny, wycena wymaga przeanalizowania.

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 2:03 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5776
Lokalizacja: W-wa
Do dopracowania jest chyba też rozstawienie jednostek lub ilość tur.

Z opisu wynika mi, że wozy nie mogą się znajdować bliżej krawędzi słabszego gracza niż 40 cm (20 cm od jego strefy rozstawienia). Ale przecież nikt nie postawi wozu w zasięgu ruchu podstawowego od jednostek przeciwnika (zwłaszcza, że to przeciwnik będzie miał inicjatywę w pierwszej turze i on wystawia swoje jednostki jako drugi).

Wóz ma chyba ruch 10 cm (jeśli dobrze pamiętam), więc potrzebuje co najmniej 4 tur na dojechanie do krawędzi. A gdzie walka? A gdzie czas na dojechanie dla drugiego i trzeciego wozu? (raczej nie będą szły ławą).

Dodatkowo: Dlaczego słabszy ma się wystawiać jako drugi? W końcu w rzeczywistości umieszczałby swoje jednostki w zasadzce nie wiedząc do końca jak uszykowany będzie przeciwnik. Niech jednostki będą wystawiane przemiennie.

Generalnie bardzo ciekawy koncept na scenariusz - taki zasadzko-furaż :). Brawa dla pomysłodawcy.

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zasadzka na drodze
Post: pt cze 15, 2012 3:23 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 07, 2012 1:20 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za uznanie.
Nie rozegrałem jeszcze tego scenariusza, ale jeżeli jest ktoś chętny to z chęcią jutro na Wilczej w godzinach rannych o ile obsługa nie ma nic przeciwko.
Pomysł żeby wystawiać na zmianę jest bardzo fajny, faktycznie zwiększy napięcie. Wydaje mi się że silniejszy gracz powinien zacząć wystawianie od wozów, łatwo je przecież zobaczyć z odległości.
Koszt scenariusza już wczoraj chciałem zwiększyć do 2pkt.
Wozy mogą maszerować 15cm o ile mnie pamięć nie myli, można im dać zasadę że mogą maszerować po drodze w tym scenariuszu. Jednocześnie zwrot do tyłu kosztował by dwa manewry specjalne. Droga jest odrobinę kręta ale 4 tury ruchu by wystarczyły.

Ewentualnie można jeszcze rozważyć wystawienie jednostek w zasadzce w inny sposób. Mianowicie jednostki te są wystawiane przed fazą rozkazów 1 tury. Mogą dzięki temu faktycznie zrobić zasadzkę.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group