Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr wrz 19, 2018 9:21 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: ndz lut 10, 2013 1:53 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 5:07 pm
Posty: 1200
Lokalizacja: Loża Szyderców - oddział wrocławski
MiSiO pisze:
Jakgrasz RON na jeżdzie. Może i tak.


Nie tylko jak grasz RONem na jeździe albo Turcją. Szwecją na podjeździe, Moskwa, Tatarzy, rajd łupieżczy, Kozacy, bo CI zwykle są silni ~10PS. Mnie nie bawią scenariusze typu stand&shoot. Nie widzę w tym kombinowana, tylko grę w kości. Zresztą to nie tylko moje zdanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: ndz lut 10, 2013 2:13 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3576
O tym właśnie mówię. Nie sztuką jest wystawić RON na 10PS i zagrać z oddziałem wydzielonym walkę patroli. Tutaj nikt nie podnosi dysproprosji, gdzie "decydują kości". Dobrze skalkulowana obrona oznacza, bez kości, zakładany wynik. Tak, jak obrona wsi.

iconRON, iconRUS, iconSWE, iconTUR, mają do dyspozycji piechotę. Tylko nią nie grają. Z różnych powodów (brakmodeli to siła wyższa). Tylko robiąc takie założenie, t.j. gra na samej jeździe, trzeba kalkulować wady. Zerowy potencjał walki z okopaną piechotą dla przykładu. Dla np. Szwedzkiej piechoty nie jest, jak la Ciebie przeprawa, walka z RON czy Turkami w otwartym polu

Rozumiem, że to większość graczy (konne podjazdy) ale nie tak wygląda wojna. Taka Kurlandia czy Zasieczna broniły terytorium. Wiosk, przepraw. Zza okopów, z krzaków i rowów. Są 3 typy rozpisek. Konne, doskonałe w polu, piesze, doskonałew obronie umocnień imieszane. Lepsze od konnych w polu i gorsze od pieszych w terenie.

To nie jest tylko moje zdanie :D ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: ndz lut 10, 2013 2:42 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 5:07 pm
Posty: 1200
Lokalizacja: Loża Szyderców - oddział wrocławski
Tak samo jak nie jest sztuką wystawić oddział wydzielony i rzucać kostkami na ostrzał jak konni wjadą w zasięg.

Zamiast udowadniać sobie oczywiste oczywistości spójrzmy prawdzie w oczy, scenariusz jest nudny dla broniącej się piechoty, bo nie będzie miała w zasięgu strzału bliskiego jazdy przeciwnika, jak również zza tych okopów nie powalczy, bo ten przeciwnik nie będzie się rzucał na szańce piechoty, gdyż wynik jest z góry przesądzony. I tak IMHO wyglądała wojna.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: ndz lut 10, 2013 2:56 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3576
Tak. 6-0 dla piechoty. I o to chodzi, gdywybierasz te scenariusz.

Strzelałeś kiedyś piechotą do jazdy szarżujAcej? Jeszcze nigdy nie dało to takiej przewagi, bo jazda nie zdołała roznieść piechoty. A większa niż średnia siła ognia to już nascie PS. Czyli gram niedobry dla mnie scenariusz. I po grze.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 2:52 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3825
Czy umocnienia w scenariuszu Obrona przeprawy wykupuje się tylko i wyłącznie przed losowaniem efektów, czy o ich wykupieniu można zadecydować w trakcie losowania efektów?

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 3:11 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Przed dlatego, że powiększają koszt scenariusza. Efektami uzupełniasz dopiero po ustaleniu tego kosztu. Tak samo w wiosce najpierw ustalasz ile jednostek umieścisz i dopiero później efekty.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 3:13 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3825
Ok. Teraz druga sprawa - w przypadku zamiany umocnień na przenośne przeszkody, czy muszą one zawsze zaczynać grę jako rozstawione? Co wtedy z ograniczeniem że do mostu musi być 4cm wjazdu - przenoszę kozły i wjazdu nie będzie - rozumiem że to jest dowzwolone jak najbardziej?

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 10:41 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Errata wprowadziła tylko możliwość zamiany umocnień polowych na przenośne przeszkody ale dalej obowiązują zasady wystawienia ich jak przy umocnieniach.
W tym scenariuszu słabszy jest z góry przygotowany do obrony (okopany lub za przeszkodami).


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 10:44 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3825
No dobrze, ale to to ja wiem - chodzi mi tylko o to czy w trakcie gry mogę je sobie przenieść gdzieś indziej ;)

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Obrona przeprawy
Post: pn mar 10, 2014 11:09 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Poczytałem i wychodzi na to, że możesz legalnie przenosić kozły hiszpańskie (u kozaków wolno tylko rejestrowym). Kobylic nie można przestawiać.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group