Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz lip 22, 2018 3:19 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: czw sie 15, 2013 5:11 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Jak w temacie. Z tego co pamiętam dosyć sporo osób miało propozycje, żeby je ugrywalnić. Moja propozycja to mała burza mózgów, a potem wyłonienie propozycji zmian ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: sob sie 17, 2013 1:12 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 08, 2012 9:01 am
Posty: 2642
Mało propozycji ]:(
Moje na początek, scenariusz utrzymanie pozycji powinien kosztować kilka PS, np. 3 PS.
Po drugie zmniejszyć ilość figurek, które musimy wyprowadzić czy utrzymać na pozycji.
Armie mało liczne iconSWE czy Gdańsk maja duży problem z tym faktem.
Wprowadzic kilka dodatkowych zadań (opcjonalnych) dla obu stron np.
Za wprowadzenie kluczowej pozycji siłę armii atakującej zmniejszamy o 2 PS, ten dodatek możemy wprowadzić w scenariuszu boj spotkaniowy.
Furaz na poziomie dywizyjnym: Gracz silniejszy dzieli swoje armię i musi obronić znaczniki furazu.

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: pn sie 19, 2013 9:01 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2144
Lokalizacja: Kraków
Z mojego bogatego doświadczenia :D
Jedyny w miarę sprawiedliwy scenariusz to ten z Pół Chwały. Czyli 3 punkty strategiczne, po 2 duże punkty za ich zajęcie + punkty za straty, czyli maksymalnie 16 punktów (6 za punkty strategiczne, 6 brak strat u siebie +4 pogrom sił przeciwnika).
Zmieniłbym tylko to, że tereny strategiczne (co najmniej 20cm i maksymalnie 25cm średnicy) , nie można ich przesuwać/ściągać efektami. Zajęcie punktu to przynajmniej 3 podstawki w całości w jego obrębie lub 3 krotna przewaga liczebna nad przeciwnikiem (nie liczą się podstawki uciekające, dowódca za 1 podstawkę) losujemy k6:

1-2 wioska
3-4 zagajnik
5-6 wzgórze

Na stole 180cmx120cm powinny się znaleźć 7 terenów. Każdy gracz wystawia po 2 dowolne tereny i mamy w sumie 7. Tereny nie mogą byś bliżej niż 10cm od siebie.
Porównuje się siły i słabszy decyduje, czy jest Atakującym, czy Obrońcą.

Oczywiście w grach "domowych" można sobie wybierać ciekawsze scenariusze. Uważam, że ten jest najbardziej sprawiedliwy i daje szanse na zwycięstwo każdej armii.
Obrońca wybiera stronę stołu.
Słabszy wybiera taktyki i losuje efekty. Słabszy może być Atakującym i wybrać Szybki atak, dlatego stronę stołu wybiera Obrońca. Przy Ataku wzdłuż stołu też obrońca wybiera swoją stronę.
Przy wyborze rzeki centralny punktem strategicznym staje się most. Każdy gracz ściąga po jednym terenie.

Dodatkowo każdy z graczy wybiera jedno zadanie dodatkowe - Atak na tyły, Kluczowa pozycja, Dominacja.
Atak na tyły ograniczyłbym do maksymalnie 3 punktów złamania dla pułków przeciwnika. 1 punkt za 5 podstawek, dowódca liczy się za 1 podstawkę.

Wydawało mi się, że jeden scenariusz to mało, ale zadania dodatkowe i wybór terenu dają wystarczającą różnorodność. Zadania dodatkowe pozwalają na szybsze i pełniejsze zwycięstwo. Poza tym nie sprawdzą się takie potworki jak RON na 5 pułkach jazdy Panów braci, bo do zajęcia i utrzymania terenu bardzo się przyda piechota lub dragoni.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: wt sie 20, 2013 12:55 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Ten scenariusz też ma wadę - zbyt tania taktyka szybki atak. Armia obronna słabsza o 6 pkt będzie miała sporą przewagę.

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: wt sie 20, 2013 8:02 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2144
Lokalizacja: Kraków
ragozd pisze:
Ten scenariusz też ma wadę - zbyt tania taktyka szybki atak. Armia obronna słabsza o 6 pkt będzie miała sporą przewagę.


Szybki atak rzeczywiście daje za dużą przewagę Atakującemu. Ja bym nie zwiększał kosztu tej taktyki, tylko zmniejszył głębokość strefy rozstawienia, tak żeby nie sięgała połowy stołu.
Zamiast 30 cm dałbym krakowskim targiem 15cm. :D

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Propozycje modyfikacji scenariuszy dywizyjnych
Post: wt sie 20, 2013 10:00 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
swawolnik pisze:
ragozd pisze:
Ten scenariusz też ma wadę - zbyt tania taktyka szybki atak. Armia obronna słabsza o 6 pkt będzie miała sporą przewagę.


Szybki atak rzeczywiście daje za dużą przewagę Atakującemu. Ja bym nie zwiększał kosztu tej taktyki, tylko zmniejszył głębokość strefy rozstawienia, tak żeby nie sięgała połowy stołu.
Zamiast 30 cm dałbym krakowskim targiem 15cm. :D

Jako uwaga w scenariuszu, propozycja OK

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group