Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt sie 14, 2018 8:26 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 8:06 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
Wrzucam kilka scenariuszy na dywizję. Oczywiście są to zasady nieoficjalne i cały czas w fazie testów. Podawajcie propozycje, może się tego uzbiera więcej i dywizja nabierze rumieńców :D
https://www.sugarsync.com/pf/D6462970_63815063_908747

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 8:07 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2145
Lokalizacja: Kraków
Proponuję grać na nich w lidze dywizyjnej.
Od razu się przetestuje w praniu.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 8:11 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
swawolnik pisze:
Proponuję grać na nich w lidze dywizyjnej.
Od razu się przetestuje w praniu.

Wiadomo. Myślę, że jest jeszcze kwestia przemyślenia kilku spraw, ale generalnie są one całkiem przyjemne do grania.

Zastanawiam się, czy nie wrzucić jeszcze obowiązkowej opcji wystawiania obozu przez obrońcę. We wszystkich scenariuszach obrońca ma zawsze lepszą pozycję wyjściową. Może osłabić ją dając obóz?

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 8:29 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2145
Lokalizacja: Kraków
gregx pisze:
We wszystkich scenariuszach obrońca ma zawsze lepszą pozycję wyjściową. Może osłabić ją dając obóz?


W niektórych scenariuszach atakujący ma lepszą pozycję, jak weźmie szybki atak.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 3:03 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5749
Lokalizacja: W-wa
Moje uwagi do Boju spotkaniowego:
- rozstawienie pułków w strefie rozstawienia może spowodować, że wychodzący pułk znajdzie się nagle za plecami atakującego - dodałbym ograniczenie nie bliżej niż 20 cm od przeciwnika lub rozstawienie przy własnej krawędzi;
- kto pierwszy wystawia wchodzący pułk? gracz z inicjatywą?
- efekt opóźnienia rozwiązałbym w ten sposób, że pułk/jednostka dotknięta efektem zaczyna się testować na wejście w turze x+1, gdzie x jest turą zaplanowaną na wejście;
- nie ma zaprzęgów do dział - to oznacza, że kto nie potrafi zrobić konwersji, to nie może wystawić dział? Jeśli tak, to co się dzieje z działami, które zostały zaplanowane w rozpisce dywizji?
- jak będzie wglądała punktacja, jeśli ktoś będzie posiadał 3 pułki po 5 PS każdy? 3 pkt powinny być za zniesienie sił głównych, a nie najsilniejszego pułku;
- scenariusz promuje dywizje z nielicznymi, dużymi pułkami.

Poza tym, bardzo fajny scenariusz :).

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 21 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 6:01 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
Olbracht pisze:
Moje uwagi do Boju spotkaniowego:
- rozstawienie pułków w strefie rozstawienia może spowodować, że wychodzący pułk znajdzie się nagle za plecami atakującego - dodałbym ograniczenie nie bliżej niż 20 cm od przeciwnika lub rozstawienie przy własnej krawędzi;
- kto pierwszy wystawia wchodzący pułk? gracz z inicjatywą?
- efekt opóźnienia rozwiązałbym w ten sposób, że pułk/jednostka dotknięta efektem zaczyna się testować na wejście w turze x+1, gdzie x jest turą zaplanowaną na wejście;
- nie ma zaprzęgów do dział - to oznacza, że kto nie potrafi zrobić konwersji, to nie może wystawić dział? Jeśli tak, to co się dzieje z działami, które zostały zaplanowane w rozpisce dywizji?
- jak będzie wglądała punktacja, jeśli ktoś będzie posiadał 3 pułki po 5 PS każdy? 3 pkt powinny być za zniesienie sił głównych, a nie najsilniejszego pułku;
- scenariusz promuje dywizje z nielicznymi, dużymi pułkami.

Poza tym, bardzo fajny scenariusz :).

1. Ograniczenie wystawiania się nie bliżej niż 20 cm nie jest za dobre, bo może się okazać, że pułk nie ma gdzie wyjść. Podsyłam kilka jednostek pod krawędź przeciwnika i blokuje mu miejsce :| Dlatego pułki wchodzą z rozkazem ruch w fazie reorganizacji. W ten sposób masz szansę zareagować w fazie rozkazów.
2. Wystawia się zgodnie z inicjatywą.
3. Opóźnienie jest dość problematyczne w tym scenariuszu. Testowanie od tury x+1 może spowodować, że pułk nie pojawi się na stole wcale albo pod koniec gry. Za bardzo wzmocniło by to ten efekt.
4. Zaprzęgi do dział mogą być sproksowane, póki się nie pojawią oryginalne. Ew można się umówić, że nie trzeba podstawek tylko wystarczy położyć znacznik przy dziale i traktować je jako ciągnięte.
5. Rzeczywiście, powinno być "Siły Główne"
6. Duże, trzy pułkowe dywizje mają najlepiej. Scenariusz też jest dobry dla szybkich i mobilnych armii :D

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt maja 31, 2013 8:03 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 27, 2009 9:06 pm
Posty: 3177
Lokalizacja: W-wa Tar-cho-min
Bój spotkaniowy
- szybki atak na pułk główny powinien być tańszy, inaczej nie będzie brany
- opóźnienie - do wykluczenia
- zasadzka - tu dałbym zamiast niej pułk wychodzący razem z głównym


Zajęcie pozycji oraz Kontrola obszaru:
- minimalny rozmiar stołu 240 x 160 i względne położenie punktów
- szybki atak - albo zdecydowanie podrożyć, albo wykluczyć
rzeka - również do wykluczenia
do Uzupełnienia:
wybór terenu - w promieniu kontroli punktów nie można wpływać na teren.
bitwa wzdłuż stołu - wtedy trzeba punkty pozmieniać by były bliżej środka - inaczej będzie walka tylko o ten centralny.

_________________
Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne. 99% ludzi na palcach liczy do 10. Ja liczę do 1000.
WYMAGANIA przy czytaniu moich wypocin: poczucie ironii oraz zaliczony przedmiot Sarkazm :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: sob cze 01, 2013 11:10 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
ragozd pisze:
Bój spotkaniowy
- szybki atak na pułk główny powinien być tańszy, inaczej nie będzie brany
- opóźnienie - do wykluczenia
- zasadzka - tu dałbym zamiast niej pułk wychodzący razem z głównym


1. Zmieniłem na 3 pkt
2. Opóźnienie musi niestety zostać, bo wtedy inne efekty mają większe szanse na wylosowanie
3. Ew. można dać zapis, że pułk wchodzi w dowolnej turze poza kolejnością

ragozd pisze:
Zajęcie pozycji oraz Kontrola obszaru:
- minimalny rozmiar stołu 240 x 160 i względne położenie punktów
- szybki atak - albo zdecydowanie podrożyć, albo wykluczyć
rzeka - również do wykluczenia
do Uzupełnienia:
wybór terenu - w promieniu kontroli punktów nie można wpływać na teren.
bitwa wzdłuż stołu - wtedy trzeba punkty pozmieniać by były bliżej środka - inaczej będzie walka tylko o ten centralny.

1. No z tą wielkością stołu to lekka przesada. Małe dywizje będą się szukać po stole 10 tur i nie dojdzie do walki
2. Nie bardzo można wyrzucić czy zmienić Szybki atak. Ten scenariusz akurat jest bardzo dobry dla powolnych armii. Jeśli zabierzemy szybki atak, to takim armiom będzie ciężko coś ugrać.
Rozsunąłem trochę tereny do zajęcia, tak żeby te skrajne były poza strefą rozstawienia.
Poza tym wcale nie ma takiej tragedii. Żeby przeciwnik wziął szybki atak, musimy być silniejsi o 6 pkt. Z reguły to w każdej armii to już spory pułk. Poza tym wolę, żeby gość się rozstawił w strefie niż żeby wbił mi dwa duże efekty.
3. Ograniczenie w wyborze terenu i tak jest w zasadach. Nie można wystawiać terenów bliżej niż 10 cm.
4. Bitwa wzdłuż stołu leci do kosza. Dla mnie w ogóle ten efekt jest bez sensu, bo niepotrzebnie wydłuża grę tylko o ruchy. 3-4 tury tylko poruszasz się :/ To już lepszy byłby efekt zmniejszający liczbę tur albo zwężający pole bitwy.

PS. Doszedł jeszcze jeden scenariusz. Chodzi o rozbicie sił silniejszego na dwie części, tak aby słabszy miał szansę coś pograć.

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: czw cze 06, 2013 9:46 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2145
Lokalizacja: Kraków
Jest jeszcze problem z efektem Panika w scenariuszu Bój spotkaniowy. Pułk ogarnięty Paniką losuje się normalnie w Fazie Ruchów (na początku). W tym scenariuszu trzeba chyba losować jeszcze przed wystawianiem, bo jak nie to pierwszy pułk na stole dostanie Panikę.

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Scenariusze dywizyjne
Post: pt cze 21, 2013 2:20 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 3:21 am
Posty: 2348
Czy testowaliście już te scenariusze, jak się one sprawdzają?Chcę na dniach zagrać bitwę dywizyjną, a podręcznikowe niestety nie są tu najlepszym rozwiązaniem.
Czy istniałaby możliwość abyście rozpisali mi scen z Niepołomic bez podziału na atakujacego, czy obrońcę? Chodzi mi o zajmowanie punktów w centrum. Jak działają wtedy efekty?

_________________
SZWEDZI
Zw/Re/Po
34 /14 / 7
TURCY i TATARZY
Zw/Re/Po
35 / 6 / 2
RON
Zw/Re/Po
19/3/ 2
SIEDMIOGRÓD
Zw/Re/Po
9 / 2 / 0
ZACHODNIA EUROPA
Zw/Re/Po
19 /1 /3


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group