Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr wrz 19, 2018 7:37 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 9:48 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 989
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Oglądałem niedawno różne figurki zwierzaków, wszelakich krów i wołów, jakie można kupić w skali 15 mm, i taki mnie pomysł naszedł dziś rano:

Scenariusz: Stado

Po wystawieniu terenów a przed wystawieniem oddziałów, należy wystawić Stado. Stado wystawiamy na środku stołu - jeśli jest tam jakiś teren, usuwamy go. Nie mam dokładnej jasności co do wielkości podstawki, ale myślę o czymś dużym, np. 10x10 cm. W sumie niekoniecznie to musi być kwadrat. Może koło? Płytka CD ma 12 cm średnicy, też mogłaby być.

Stado stoi na środku i się nie porusza (znaczy się: żre trawę). Jeśli któryś z graczy dowolną jednostką (ale nie dowódcą) zbliży się do Stada na 10 cm, lub odda strzał z odległości poniżej 20 cm - płoszy je. Odtąd stado porusza się dokładnie w kierunku przeciwnym od oddziału, który je spłoszył, 15 cm na turę. Po dojściu do jakiegokolwiek terenu idzie wzdłuż niego w kierunku najbardziej zbliżonym do pierwotnego i dalej kontynuuje ruch w tym samym (nowym) kierunku) aż do ewentualnej następnej przeszkody. Nie dotyczy to wzgórz, na które stado może wchodzić (oczywiście pod górkę za 1/2 ruchu). Ruchami stada kieruje gracz, który je spłoszył. Kiedy stado dojdzie do krawędzi stołu, usuwa się je (będzie pieczyste na najbliższym postoju). Ruchy stada wykonuje się przed ruchami graczy.

Jeśli jakikolwiek oddział (z wyjątkiem 1- lub 2-podstawkowych oddziałów piechoty lub pieszych dragonów) znajdzie się w zasięgu 5 cm od pędzącego stada, musi zrobić odskok o swój normalny ruch, w kierunku odwrotnym od stada. Dodatkowo testuje morale - niezdane powoduje dezorganizację. (Dowódcy też w takiej sytuacji robią odskok, ale bez testów - zakładam, że jak już idzie na wojnę to sie przynajmniej wołów nie boi.) 1- i 2-podstawkowe jednostki piechoty i pieszych dragonów stoją w miejscu i jeśli stado do nich dojdzie (na styk, jak w walce wręcz) automatycznie giną. A stado jak gdyby nigdy nic dalej kontynuuje swój ruch.

Strzelanie do Stada z czegokolwiek z wyjątkiem kartaczy nic nie daje. Stada nie można też szarżować. Można je tylko ostrzelać z kartacza, jeśli wejdzie w jego zasięg. Wówczas wystarczy jedno trafienie a stada zawraca i kontynuuje ruch w kierunku przeciwnym. Od tej pory ruchem stada kieruje gracz, który je ostrzelał z kartacza.

STATYSTYKI STADA:
Ruch: 15 cm
Odporność: 0


FAQ:

1. Czy można kierować ruchem Stada?
- Stado porusza się na prost w linii prostej, chyba że napotka jakąś przeszkodę. jedyne co można zrobić, to ostrzelać je z własnego kartacza, o ile wejdzie w jego zasięg. Wówczas, o ile weszło choć jedno trafienie, Stado skręca i pędzi w kierunku przeciwnym od strzału.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Ostatnio zmieniony śr sty 18, 2017 10:16 am przez krajarek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 5:26 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1509
Litości


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 8:05 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2249
Jakiś powiew świeżości (tylko czas trochę zły - w bliskiej perspektywie 10 nowych scenariuszy), z jednym "ale" - jakie są cele tego scenariusza?

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 8:08 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 30, 2013 8:27 pm
Posty: 863
Lokalizacja: Warszawa
Cele sa proste, stratowac jak najwiecej wrogiej piechoty ]:) jak przeciwnik jej nie ma to trudno, tratukesz swoja ]:)

_________________
Mój nick nie pochodzi od Geralta z Rivii tylko od mojego drugiego imienia :) (na forum Flamesów jako Batura)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 8:24 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2249
A przeciwnik stoi i się grzecznie przygląda? ;)

A może cel "przekabać pastucha"? :P

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr sie 20, 2014 9:38 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
To nie jest scenariusz, to jest dodatek do scenariusza. Dość zabawny, swoją drogą. Możnaby raz zagrać dla zabawy np. w walce patroli.
Tylko to zdejmowanie podstawek trochę brzmi zbyt mocno.

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: czw sie 21, 2014 1:05 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2249
Orris pisze:
To nie jest scenariusz, to jest dodatek do scenariusza.


To ja proponuję dodać go do wioski. Z racji tego, że wioska jest na środku i jest terenem - zdejmuje się ją. I będzie w końcu scenariusz pt. "wymiatanie" ;)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: czw sie 21, 2014 8:10 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 989
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Uff, a już myślałem, że brak Wam poczucia humoru. W końcu buźka w tytule do czegoś zobowiązuje.

Cel scenariusza (albo dodatku do tegoż - to mógłby być także dodatek do Furażu) jest jasny: zdobyć pieczyste na kolację. Zatem już po podliczeniu strat gracz który wygra starcie otrzyma 2 dodatkowe punkty, jeśli Stado nie opuściło pola bitwy. Dodatkowo 2 punkty za każdą podstawkę stratowaną przez Stado (ale max 4 punkty). Choć to może faktycznie wydawać się drastyczne, to jednak w praktyce pewnie rzadko miałoby miejsce, bo pędzące Stado musiałoby wejść w kontakt z podstawką. Wystarczy, że minie je o pół centymetra, i już do kontaktu nie dochodzi. Aha, w przypadku takiego kontaktu każda podstawka traktowana jest oddzielnie.

Jeśli pędzące Stado znajdzie się w odległości 5 cm od jednostki zdezorganizowanej, ta automatycznie ucieka. Jeśli jednostka już cieka, to ucieka dalej, bo już niżej upaść nie można...

Przekabacenie pastucha też wydaje się ciekawą opcją :)

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr wrz 03, 2014 10:42 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2012 12:09 am
Posty: 677
Lokalizacja: Chorzów
Nie wiem co bierzecie ale zmieńcie dilera a przynajmniej ograniczcie się do połowy dawki ]:)
Wg mnie takie Stado po kontakcie powinno ściągać ranę jednostce i podnosić jej morale na kolejną turę- w końcu wojsko zje trochę wołowinki :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Stado:)
Post: śr wrz 03, 2014 10:54 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2012 6:02 pm
Posty: 1527
No nie powiecie mi że grad tatarskich strzał nie zrobi z tego stada szaszłyków wołowych? To samo tyczy się kopii. Radzę zmienić zasady na takie które mogą dać więcej kontroli nad stadem poprzez jego ostrzał.

_________________
Lubelska Kampania Z:5 R:0 P:1
Link do kampanii http://oim.in4.pl/

LISTA WYDARZEŃ W KAMPANII


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group