Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn wrz 24, 2018 11:16 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: JASYR
Post: pt paź 30, 2015 2:02 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2015 9:44 pm
Posty: 265
Mam pomysł na scenariusz na poziomie podjazdu :) . O ile sprawdzałem- nie było jeszcze takiego

Czas 8 tur

Pole walki 120x 120 dzielimy na trzy równoległe pasy. Powiedzmy 20cm, 80cm, 20cm. Gracz słabszy (powiedzmy o 2 pkt) rozstawia się w bocznych pasach do połowy stołu. Gracz mocniejszy rozstawia się do 30 cm po swojej stronie w pasie szerszym.

Gracz mocniejszy ma w "niewoli" trzy grupy chłopów. (powiedzmy po 2 podstawki każda). Chłopi poruszają się z prędkością 15 cm, w kierunku wybranym przez tego, kto ich kontroluje.

Kontrolę nad chłopami przejmuje się w ten sposób, że jeśli w promieniu 10 cm nie ma jednostki gracza, który ich kontroluje, a jest jednostka gracza, który chce uzyskać kontrolę chłopi się zatrzymują i od następnej tury zmienia się kontrolujący.

Gracz mocniejszy chce doprowadzić chłopów do przeciwległego końca stołu (w ostatnie 30cm)
Gracz słabszy chce odbić Jasyr.

Punkty przyznaje się za
Dla mocniejszego gracza - za doprowadzenie Jasyru do celu 2pkt za podstawkę
- jeśli nie zdołał doprowadzić Jasyru do celu, ale zachował kontrolę - 1 pkt za podstawkę
Dla słabszego gracza
- za każdą podstawkę którą ma w swojej kontroli pod koniec tury 8 - 1 pkt za podstawkę

Chłopi mogą zostać zabici jak każdy inny oddział- wtedy punktów się nie przyznaje.

Do tego dochodzą punkty za straty

Żeby scenariusz był sprawiedliwy wypadałoby zagrać go z rewanżem i zmianą stron
Oczywiście to propozycja i wymaga doszlifowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: JASYR
Post: pt paź 30, 2015 7:07 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 09, 2014 1:23 pm
Posty: 391
Lokalizacja: Warszawa
Pulkownik pisze:
Mam pomysł na scenariusz na poziomie podjazdu :) . O ile sprawdzałem- nie było jeszcze takiego

Czas 8 tur

Pole walki 120x 120 dzielimy na trzy równoległe pasy. Powiedzmy 20cm, 80cm, 20cm. Gracz słabszy (powiedzmy o 2 pkt) rozstawia się w bocznych pasach do połowy stołu. Gracz mocniejszy rozstawia się do 30 cm po swojej stronie w pasie szerszym.

Gracz mocniejszy ma w "niewoli" trzy grupy chłopów. (powiedzmy po 2 podstawki każda). Chłopi poruszają się z prędkością 15 cm, w kierunku wybranym przez tego, kto ich kontroluje.

Kontrolę nad chłopami przejmuje się w ten sposób, że jeśli w promieniu 10 cm nie ma jednostki gracza, który ich kontroluje, a jest jednostka gracza, który chce uzyskać kontrolę chłopi się zatrzymują i od następnej tury zmienia się kontrolujący.

Gracz mocniejszy chce doprowadzić chłopów do przeciwległego końca stołu (w ostatnie 30cm)
Gracz słabszy chce odbić Jasyr.

Punkty przyznaje się za
Dla mocniejszego gracza - za doprowadzenie Jasyru do celu 2pkt za podstawkę
- jeśli nie zdołał doprowadzić Jasyru do celu, ale zachował kontrolę - 1 pkt za podstawkę
Dla słabszego gracza
- za każdą podstawkę którą ma w swojej kontroli pod koniec tury 8 - 1 pkt za podstawkę

Chłopi mogą zostać zabici jak każdy inny oddział- wtedy punktów się nie przyznaje.

Do tego dochodzą punkty za straty

Żeby scenariusz był sprawiedliwy wypadałoby zagrać go z rewanżem i zmianą stron
Oczywiście to propozycja i wymaga doszlifowania.


- Nie jestem doświadczonym graczem ale wydaje mi się, że 8 tur to za długo. Podjazdowe gry powinny wszystkie zamykać się w tej samej ilości tur.
- Druga sprawa, to nie wyobrażam sobie grania rewanżu w takim scenariuszu, dobry balans zasad scenariusza powinien powodować, że sam w sobie jest dosyć sprawiedliwy. No i jest to scenariusz dedykowany pod jedną armię.
- Jeżeli chodzi o zabicie chłopów, to opcja nie powinna być dostępna dla armii odbijającej jasyr. To po prostu nielogiczne.
- Czy ten scenariusz nie jest założeniami bardzo podobny do konwoju?

To na szybko parę uwag.

_________________
Moje malowanie (RON, SWE, TAT) Malowanie Avallara


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: JASYR
Post: ndz lis 01, 2015 10:41 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2015 9:44 pm
Posty: 265
Większość scenariuszy na poziomie podjazdu ogranicza się do pierwszego starcia i już widać co i jak.
Ten scenariusz zakłada dużo kombinowania. Czy tak w istocie by wychodziło?
Zastanawiałem się nad 6 turami. Tak jak być powinno. Podejrzewam, że wyszłoby w testach, czy 6 to wystarczy czy nie.

Co do dedykowania co do jednej nacji.. RON oczywiście, ale i Moskwa, i Kozacy i Siedmiogród przeciw Turkom i Tatarom. To już trochę jest.
A można wystawić starcie ciut mniej historyczne gdzie jeńca (choćby jako przymusowego robotnika do kopania szańców) biorą i Szwedzi i Brandenburczycy.
Zresztą nie jest to rekonstrukcja. W realiach gry możemy sobie pozwolić na różne eksperymenty :)

Cóż.. pomysł narodził się dość gwałtownie i wrzuciłem go jako luźny pomysł. Jasne, że wymaga dopracowania. Pytanie czy w ogóle warto się w to bawić..


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: JASYR
Post: ndz lis 01, 2015 12:02 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10397
Lokalizacja: Edinburgh
Pulkownik pisze:
A można wystawić starcie ciut mniej historyczne gdzie jeńca (choćby jako przymusowego robotnika do kopania szańców) biorą i Szwedzi i Brandenburczycy.


Szańce kopała własna piechota, rzadko - sprowadzona pod groźbą i prośbą okoliczna ludność. W przypadku Szwedów czy Brandenburczyków to jeńców najczęściej po prostu wcielano do własnych jednostek w celu uzupełnienia stanów.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group