Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob lip 21, 2018 11:14 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Scenariusze dywizyjne
Post: śr kwie 13, 2016 11:28 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2205
Panowie - każdy, kto grał dywizję wie, że to sól tej gry i podjazd po niej wygląda tylko jak nędzne demo ;) Jedynym mankamentem poziomu II jest niestety punktacja końcowa, gdyż nie ma scenariuszy (tak, wiem oczywiście, że są zasady Lubelskie/Niepołomickie i na nich także się opieram, ale to jednak nie scenariusze). Od dawna się o nich słyszy, ale wciąż ich nie widać.

Losowanie klasyczne, czyli liczba kości równa dowodzeniu "generała", koszty punktowe oczywiście byłyby ogranicznikiem w wyborze. Jeżeli nie byłoby możliwości wybrania scenariusza z wylosowanych, grałoby się bój spotkaniowy.

Scenariusze (nazwy są BARDZO wstępne ;) ):
1. bój spotkaniowy (0 PS). Klasyczna bitwa, punkty liczone według podręcznikowego zapisu dla atakującego. Rozstawienie wojsk klasyczne.
2. rozpoznanie bojem (0PS). Umieszcza się 3 punkty (tak jak w walce patroli) - wioskę, wzgórze o łagodnych stokach i las. W środku każdego znacznik. Należy dowolną jednostką przejąć znacznik (przejmuje się tak, jak pali furaż) i doprowadzić go do własnej krawędzi. Znacznik można odbić poprzez zmuszenie jednostki do ucieczki bądź wybicia. W przypadku dezorganizacji znacznik "upada" jednostce, ale dopiero PO wycofaniu się. Na koniec każdy znacznik wart jest 2 punkty. Rozstawienie wojsk klasyczne.
3. zdobycie terenów rolnych (0 PS). Na połowie stołu ustawia się 3 wioski (po 2-3 budynki) - podobnie jak punkty przy walce patroli na podjeździe. Za każdą kontrolowaną wioskę na koniec gry otrzymuje się 2 punkty. Wioskę kontroluje ten, kto ma więcej podstawek w wiosce, przy czym podstawki w budynku liczą się podwójnie, zdezorganizowane, hołota i rabusie jako 1/2, a uciekające się nie liczą. Obaj gracz rozpoczynają z Ruchem na wszystkich pułkach i tożsamych wytycznych na dowódcach. Rozstawienie wojsk klasyczne.
4. obrona terenów rolnych (1*/3*/8*) - jw., przy czym słabszy może obsadzić wioski swoimi jednostkami. Koszt to 1 PS z każde dwie podstawki. Przed bitwą nie można obsadzić więcej niż 2 wiosek (i należy zacząć od tej najbliższej gracza) i nie można w nich umieścić więcej niż 20 podstawek. Pierwszy wystawia się obrońca.
5. uchwycenie przeprawy (0 PS). Na środku rzeka z mostem i 2 brodami. Na koniec most wart jest 3 punkty, brody po 1, min. 18 podstawek i 1 dowódca na wrogim brzegu kolejny 1 punkt. Kontrola liczy się w promieniu 20 cm, zdezorganizowane, hołota i rabusie jako 1/2, a uciekające się nie liczą. Obaj gracz rozpoczynają z Ruchem na wszystkich pułkach i tożsamych wytycznych na dowódcach. Rozstawienie wojsk klasyczne.
6. obrona przeprawy (15/25 PS -> 2/1 brody) - jw., z tym, że rzekę umieszcza się nieco (10-15 cm) bliżej krawędzi słabszego gracza, a jego strefa rozstawienia rozciąga się DODATKOWO od rzeki do klasycznej strefy rozstawienia ORAZ od jednego brodu do drugiego. W przypadku rzeki z jednym brodem - od mostu do brodu. Obrońca rozstawia się pierwszy. Atakujący wyznacza na początku drugiej tury miejsce jednego brodu (w przypadku dwóch - drugi znany jest od początku).
7. zniszczenie furażu (3 PS) - silniejszy umieszcza 3 pułki w 3 strefach furażu - jedna na środku stołu, pozostałe przy krawędziach. Resztę wojsk umieszcza w klasycznej strefie rozstawienia. Słabszy ma za zadanie spalić jak najwięcej zapasów silniejszego - każdy spalony/obroniony furaż liczy się za 2 punkty. Obrońca wystawia się pierwszy.
8. Opóźnienie (0 PS) - na środku stołu wystawia się duże wzgórze (ok. 30x30), które będzie wliczane do strefy rozstawienia słabszego - może tam wystawić JEDEN pułk piechoty lub dragonii. Poza tym słabszy ma wydłużoną swoją strefę rozstawienia o 10 cm. Zadaniem słabszego jest obrona wysuniętej placówki na wzgórzu (warte 3 punkty) oraz niedopuszczenie do wyjścia jednostek wroga przez krawędź obrońcy (1 punkt za każde 10 podstawek dla atakującego, max. 3 punkty, jeśli nie wyszła żadna - 3 dla słabszego). Obrońca wystawia się pierwszy.
9. Zasadzka (6 PS) - Silniejszy gracz wystawia się w pasie na środku stołu, natomiast słabszy - w dwóch strefa, równoległych do strefy silniejszego, ale po bokach stołu. Wszystkie jednostki silniejszego zaczynają grę z Ruchem, a pułki z wytyczną Ruch. Dodatkowo jeden pułk silniejszego lub 3 skwadrony z całej armii (do wyboru przez słabszego) są pod wpływem Paniki. Silniejszy nie może też użyć w pierwszej turzy broni lontowej i artylerii. Punktacja końcowa według podjazdowej zasadzki. Obrońca wystawia się pierwszy.
0. Do ostatniego żołnierza! (10 PS*) - słabszy gracz ma się obronić własny obóz, znajdujący się za linią umocnień w WĄSKIEJ (o 10 cm mniej w każdą stronę) strefie rozstawienia. Ma prawo do wystawienia umocnień polowych w ilości 16 oraz dostaje za darmo taktykę "przygotowanie artyleryjskie" (ma prawo wystawić tylko 10 umocnień i otrzymać z darmo duży efekt Opóźnienie). Końcowa punktacja według klasycznej podręcznikowej. Wszystkie jednostki słabszego zaczynają grę z rozkazem Obrona, a dowódcy z tożsamą wytyczną. Silniejszy otrzymuje na wszystkich pułkach rozkazy/jednostki Ruch (do zmiany w pierwszej turze). Rozstawienie wojsk klasyczne (na zmianę).

To tyle z moich propozycji, wszystkie opinie, poprawki i sugestie bardzo mile widziane, także od graczy nieuczestniczących w turnieju (szczególnie mrugam tu w stronę Lubelszczyzny :) ). Moim zdaniem byłoby ciekawiej :)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Ostatnio zmieniony czw kwie 14, 2016 7:41 pm przez Leszczyc, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 7:15 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
Obrona terenów rolnych jest zbyt tania, ale osobiście wolałbym zagrać klasyczną dywizje bez tych scenariuszy


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 7:59 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: wt mar 31, 2015 4:53 pm
Posty: 224
Mnie tam się bardzo podoba :)

_________________
iconRUS Pomalowane :Podjazd Potiomkina, Zasieczna straż.
W przygotowaniu : Romodanowski i Karelia


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 8:55 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2205
Wasil pisze:
Obrona terenów rolnych jest zbyt tania


Pamiętaj, że zaczynasz od wioski najbliżej Ciebie, więc ta przy przeciwniku może być szybko przejęta przez wroga. Na ile Ty byś to wycenił?

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 10:16 am 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1046
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
Tak rzadko jest możliwość gry dywizją że chętnie bym sobie stoczył najzwyklejszą bitwę cos na zasadzie :
1. bój spotkaniowy (0 PS). Klasyczna bitwa, punkty liczone według podręcznikowego zapisu dla atakującego. Rozstawienie wojsk klasyczne.

Tak wogóle odnośnie dywizji to mam nawet w miarę opracowany bardzo ciekawy acz wymagający scenariusz 8) zainteresowanych zapraszam na PW bo nie chce tu tworzyć off topu :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 10:29 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
Wybranie tego powinno kosztować 1ps za scenariusz, najbliższa wioska do obrońcy jest darmowa, wioska na środku kosztuje 2 ps dla obrońcy, najbliższa wioska do atakujacego kosztuje 5ps dla obrońcy. Można za darmo obsadzic każdą wykupioną wioskę 2 podstawami. Za każdy kolejny 1ps można dorzucać 3 kolejne podstawki. Każdą wioskę można obsadzic max 10 podstawami. Do Każdej następnej wioski można dodawać podstawki o ile poprzednia wioska została już całkowicie obsadzona (najpierw najbliższą obrońcy, środkową na końcu najbliższą atakujacego)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 10:53 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2205
Ciekawy pomysł - czyli koszt 1*/3*/8*

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 11:06 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 11:29 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 30, 2013 8:27 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Warszawa
Ja chyba bym jednak wolał zagrać zwyczajnie (tzn. Tak jak jest w regulaminie) scenariusze fajne ale myślę że żeby je dopracować trzeba by je było testować w trakcie samej gry a nie dyskusji na forum.
Ale z komentarza odnośnie scenariuszy, co z taktykami? Jeżeli ich nie ma (różnica tylko scenariuszem i efektami) to zabiera to trochę fajnych opcji i sprawia ze zapisy niektórych armii (cesarskiej o braku ofensywnych taktyk czy duńskiej i losowaniu jakich można użyć) tracą sens

_________________
Mój nick nie pochodzi od Geralta z Rivii tylko od mojego drugiego imienia :) (na forum Flamesów jako Batura)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Turniej OiM Warszawa- Dragon 15.05.16
Post: czw kwie 14, 2016 1:12 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2205
Jak wolicie - to tylko pomysł. Rzuciłem go, bo jest fajna okazja, żeby potestować - dywizji się nie gra tak często (a turniej dywizyjny to przecież sporo gier i - w konsekwencji - sporo scenariuszy), a można by się systemowi przysłużyć :) Tym bardziej, że do 15ego jeszcze sporo czasu i można je porządnie doszlifować - tak jak to bardzo fajnie zaczął Adam :)

Taktyki w większości by działały - jedynie niektóre można by wykluczyć (w opisach), które by kłóciły się z sensem scenariusza (tak samo jak przy niektórych scenariuszach podjazdowych nie działają niektóre zasady specjalne).

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group