Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn cze 18, 2018 1:34 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: pn cze 11, 2018 10:38 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 05, 2018 12:57 am
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Cześć!

Tworząc pierwszą chorągiew husarii wpadłem na pomysł konwersji modeli tak, aby jeździec trzymał kopię pochyloną, jednak z wielu wątpliwości i chęci jak najszybszego skończenia tej formacji dalem sobie spokój. Jednak mając kolejne trzy podstawki do pomalowania zebrałem więcej determinacji i w związku z tym miałbym kilka pytań do osób, które tego się podjęły, bądź miały kiedyś taki zamiar:

1) Jaka technika będzie lepsza, cięcie ręki, czy odgięcie?
2) Czy owe rozwiązanie komplikuje grę, gdy chcemy się zetknąć podstawkami?
3) Czy nie generuje to problemów z transportem?
4) Czy mógłby się ktoś pochwalić zdjęciem takiego rozwiązania?
5) A może jest ktoś, kto wykonywał ewolucje rąk przy dzidach i rohatynach?

Pozdrawiam
Joachim


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: pn cze 11, 2018 11:18 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 08, 2009 12:52 pm
Posty: 958
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam jednego husarza przerobionego w ten sposób (kiedyś chcę skończyć całą chorągiew, ale to wymaga czasu którego ostatnio mam niewiele). Odpowiadając na pytania:
1. Zdecydowanie cięcie i GS wygląda realistyczniej (ale roboty jest dużo więcej). Odginać nie próbowałem, ale nie wydaje mi się to dobrą metodą.
2. Jak już pisałem, mam tylko 1 figurkę, ale kiedyś grałem w Warmaster Ancient armią Seleucydów i miałem falangę z pochylonymi pikami- zdecydowanie oddział taki jest bardzo trudno zetknąć z przeciwnikiem. Wygląda to super, ale na stole jest mało praktyczne.
3. J.w.- z figurkami do WMA nie miałem problemów z transportem. Inaczej trzeba po prostu dobrać pudełko.
4 i 5. Jak będę miał chwilę to poszukam tej figurki i wrzucę. Ewentualnie możemy się umówić w WG, bo fotograf ze mnie marny ;)

_________________
"Aby [...] z nimi traktament miała Rzeczpospolita pacyfikować, żadnego w tem nie widzę fundamentu [...]. Jeżeli tedy Rzeczpospolita tak nadmierne rany od tych zdrajców zadane [...] twardym snem pokryje – nic innego sobie obiecywać nie może, tylko ostateczny upadek i zgubę."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: pn cze 11, 2018 11:23 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 488
Lokalizacja: Wa-wa
Możliwość odginania zależy od składu stopu. Niektóre ludki nie chcą się odginać bez połamania. Inne ludki się odginają, ale równocześnie możesz nimi pisać listy :D
Pochylone kopie są zdecydowanie kłopotliwe w transporcie, chyba że to pochylenie jest jak najmniej poziome.

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: wt cze 12, 2018 12:13 am 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1042
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
mam za sobą pewne konwersje i 'chirurgiczne' modyfikacje również właśnie husarii acz najlepiej wyszły mi co mistrzu Ciosu potwierdził w zestawie bez kopii... a co do standardowych tych z kopiami to mam 1 podstawkę z nieco pochylonymi.
lepiej tu wychodzi jednak opcja delikatnego odgięcia ręki - oczywiście etapowo nie na raz. To samo z rohatyniarzami już z reszta też robiłem, lepsza jest tu własnie ta metoda niż łamanie/cięcie i potem doklejanie - materiał raz odcięty jest już niestety słabszy i trzeba go wówczas wspomagać albo jakąś dodatkową 'masą' albo poprostu klejem i farbą co bywa jakby nie patrzeć straszną rzeźbą w g... 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: wt cze 12, 2018 10:15 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 05, 2018 12:57 am
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Zdążyłem się już zniechęcić wszystkimi minusami, ale udało mi się znaleźć, jak myślę, optymalne rozwiazanie. 6/9 jeźdźców ma nadgarstek ustawiony dosyć nisko, wobec czego pozostaje mi tylko domodelować gsem dłoń do rękojeści i kulki. W podstawce z dowódcą zwyklakowi po prostu pochylę kopię i przy chorążym jako tako będzie wyglądał.

Są dwa punkty styku, więc myślę, że klej powinien wytrzymać, a w razie czego mam jeszcze możliwość powrotu do oryginalnej pozy, bo nie naruszam rąk.

Jarema, Kaduceusz, chętnie przy okazji obejrzę Wasze rozwiązania. Dzięki!


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: wt cze 12, 2018 11:06 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: ndz gru 25, 2011 9:08 pm
Posty: 87
Ja bym jednak dawał pochylone kopie pod takim katem, aby przechodziły "nad" ewentualnymi wrogimi jezdnymi - jesli figurki mają być do grania :) Można tez użyć nieco krótszych (4cm) kopii - z punktu widzenia "zajefajności" wygladu nie bedzie robiło to róznicy, a manewrowanie być może ciut łatwiejsze.

Tu jest wersja z odgięciem ręki (podstawka czysto dla funu, więc sie nie przejmowałem):
http://zgielk.blogspot.com/2016/12/bezokazyjny-prezencik.html

Z punktu widzenia sztuki wojennej w ten sposób odgiete rece są całkowicie beznadziejne (nikt tak nie szarżował). Ale jak sie zrobi zdjęcie z drugiej strony, reka zasłonięt, to wyglada spoko ;)

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: wt cze 12, 2018 8:07 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 08, 2018 3:11 pm
Posty: 77
Odwieczny problem wygląd a grywalność..
Biorąc pod uwagę że warto by mieć jednak w miarę grywalne te modele szedlbym w rozwiązanie pozycji podczas pochylania kopi tuz przed uderzeniem (czyli takie ok 45 stopni.

Wersja gorsza: to pochyloną kopia na wprost ale wyższa podstawka plus koń jadący jakby pod górkę - odpowiednie wymodelowanie.

No i ostatni pomysł to wstawianie 2 jeźdźców na jednej podstawce i dobry uprzejmy przeciwnik ,który da szansę w zwarciu ustawiania tak podstawek, by kopię przenikały przez modele wroga...

Pytanie jednak czy nie są to zbyt "alpejskie kombinacje". I czy nie warto poprostu na półkę zrobić sobie jednej chorągwi z kopiami dowolnie ustawionymi ;)

_________________
Kiedy ludzi kupa,
to i rycerz dupa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pochylone kopie - husaria, sipahowie, zaciezna, etc...
Post: śr cze 13, 2018 12:19 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 05, 2018 12:57 am
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
robson pisze:
Tu jest wersja z odgięciem ręki (podstawka czysto dla funu, więc sie nie przejmowałem):
http://zgielk.blogspot.com/2016/12/bezokazyjny-prezencik.html


Dokładnie takiego czegoś szukałem. Faktycznie, jak poustawiałem sobie na próbę naprzeciw inne modele, może być to kłopot, dlatego spróbuję w ramach testów sprobowac rozwiązania, o którym mówiłem.

Dzięki!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group