Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr lis 14, 2018 9:39 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 2:31 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5777
Lokalizacja: W-wa
Sąsiedzkich utarczek magnatów odsłona pierwsza.

Gramy na następujących zasadach:
1. Armie o sile maksymalnej 25 PS.
2. Dostępne wyłącznie jednostki:
- Husaria 1podst- 1PS (max 3 podstawki w całej armii)
- Petyhorcy 2podst 1PS (max 6 podstawek husarii, petyhorów lub pancernych w całej armii)
- Pancerni 2podst -1PS
- J.kozacka 3podst- 1PS
- Wołosi 3podst 1PS
- Tatarzy (RON) 3podst 1PS
- Dragoni 2podst 1PS
- Rajtarzy 2podst 1PS (pancerz +1PS za 3podst)
- Wolontarze 5podst 1 PS (chorągwie 3 i 2 podst, max 4 chorągwie)
- Piechota Łanowa 6podst 1PS
- Piechota Pol-Węg 3podst 1PS
- Muszkieterzy 3podst 1PS
- Pikinierzy 2podst 1PS
- Hajducy (konni/piesi) 2podst 1PS
- Semeni 4podst 1PS
- Artyleria lekka 1podst 1 PS (max 2 podstawki, wymagane wystawienie co najmniej jednej jednostki dragonów lub piechoty na każde działo).
3. Dostępni dowódcy:
- Magnat (regimentarz - obowiązkowy) - 2 PS przy ### lub 4 PS przy ####
- pułkownik - 1 PS przy ## lub 2 PS przy ###
- rotmistrz - 1 PS i #.
4. Rohatyny na max 6 podstawkach w armii, max 2 jednostki doborowe (husaria nie wliczana w limit).
5. Kozły, kobylice, czośniki i umocnienia wycena jak w podręcznikach. Można je wystawić, jeśli może je posiadać wystawiana jednostka.
5. Motywacja każdej armii 40% (ilość podstawek bez dowódców razy 40% = próg złamania (połówki i wyższe w górę)) - po osiągnięciu progu złamania test morale Magnata.
6. Zwiad i efekty jak w podjeździe.
7. Zadanie każdej armii - złamać przeciwnika.
8. Mata 120x180 cm.
9. Jeśli czegoś nie uwzględniliśmy w zasadach, będziemy uzgadniać na bieżąco w trakcie bitwy.

Zaczynamy około 10:00. Mamy nadzieję uwinąć się w 4-5h (ale nie będziemy też gonić z czasem).

Atrakcja dodatkowa: grasujące w okolicy mieszane stado zdziczałych dzieci i kota.

Będzie raport.

Trzymajcie kciuki :).

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Ostatnio zmieniony pt sty 27, 2017 1:13 am przez Olbracht, łącznie zmieniany 4 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 2:31 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5777
Lokalizacja: W-wa
Armia Olbrachta:

- 25 PS
- 55 podstawek i próg złamania 22
- zwiad 54

- Magnat ###
- Pułkownik ###
- Rotmistrz #

- Pancerni z rohatynami 3x2 (skwadron)
- Kozacy doborowi 2x3 (skwadron)
- Kozacy 4x3 (dwa skwadrony)
- Wołosi 2x3 (dwa skwadrony)
- Pancerni rajtarzy 3x2 (skwadron)
- Wolontarze 2x3 i 2x2 (trzy skwadrony, przy czym jeden utworzony z efektu rozczłonkowanie)
- Piechota łanowa 1x6 (skwadron)
- Muszkieterzy n.t. 1x3 (skwadron)

Armia Cichego:

- 25 PS
- 53 podstawki i próg złamania 21
- zwiad 63

- Magnat ###
- Pułkownik ##
- Rotmistrz #

- Pancerni z rohatynami 3x2 (skwadron)
- Kozacy doborowi 2x3 (dwa skwadrony)
- Kozacy 5x3 (pięć skwadronów)
- Tatarzy2x3 (skwadron)
- Pancerni rajtarzy 3x2 (skwadron)
- Wolontarze 2x3 i 2x2 (dwa skwadrony)
- Dragoni 2x2 (skwadron)


Przygotowanie bitwy:

Ułożone w całości przez Olbrachta, zaakceptowane przez Cichego. A na nim:
- trzy zagajniki (jaśniejsze zielone),
- dwa lasy (ciemniejsze zielone),
- dwa wzgórza,
- dwa pola,
- wioska,
- jeziora,
- rzeka z brodem i dwoma mostami,
- samotny budynek (młyn wodny).

Obrazek

O krawędziach zdecydował rzut kością. Olbrachtowi przypadła "dolna", Cichemu - "górna".

Ponieważ mieliśmy równe siły, obyło się bez efektów.

Zwiad wygrał minimalnie Cichy - wybrał rozczłonkowanie (padło na skwadron wolontarzy).

Rozstawienie, naprzemienne, jak poniżej.

Obrazek


Tura 1:

Nic, poza szachami, się nie wydarzyło. Centralny zagajnik wymusił podział bitwy na dwa skrzydła.

Obrazek

Tura 2:

Inicjatywa należała do Cichego, który zdecydował się a puszczenie czterech "testowych" szarż (zaznaczone czerwonymi kropkami). Wszystkie zostały spalone, ale tylko jedna (doborowi kozacy w wiosce) nie została utrzymana.

Obrazek

Tura 3:

Pierwsze bardziej zdecydowane walki.

Lewe skrzydło Cichego zostało kompletnie rozbite i zmuszone do ucieczki - tu w zasadzie tylko obchodzący flankę Olbrachta Tatarzy nadawali się do akcji (ale żadnej wykonać nie mogli, bo znajdowali się za rzeką).

Również na prawym skrzydle Olbracht nie miał powodów do narzekania. Pancerni, dalekim rajdem do przodu, dwa razy pobili rajtarów Cichego (choć ci, za każdym razem, cofali się w należytym porządku). Wioska została obsadzona przez łanowców i Wołochów, zaś za nią wolontarze obu stron zażarcie się ostrzeliwali.

Obrazek


Tura 4:

Sytuacja zaczęła się odwracać.

Siły Cichego na lewym skrzydle zostały uporządkowane. Na prawym skrzydle Olbracht stracił 6 pancernych (walczyli od frontu z rajtarami i od tyłu z dragonami). Tylko w wiosce łanowcy wygrali walkę z doborowymi kozakami Cichego. Za wioską walki nadal toczyły się bez jednoznacznego rozstrzygnięcia.

Obrazek

Tura 5:

Walk ze zmiennym szczęściem ciąg dalszy.

Na lewym skrzydle przewagę uzyskał Cichy, w końcu do realnej walki weszli Tatarzy. Jednak na prawym tryumfy święcił Olbracht.

Obrazek

Tura 6:

W zasadzie powtórka poprzedniej tury.

Na lewym skrzydle pancerni Cichego dalej czyszczą sytuację, zaś na prawym - rajtarzy i kozacy Olbrachta.

Obrazek

Jednak, co bardzo istotne, wyższe straty ma Cichy. W tej turze próg złamania jego armii został przekroczony o 1. Test morale Magnata był zdawany na "6". Rzut... i wypada...

Obrazek

Armia Cichego rzuca się do ucieczki!!

Podsumowanie:

Bardzo przyjemna bitwa - tak pod względem towarzystwa i emocji, jak i formatu.

Format to coś więcej niż podjazd i jednocześnie znacznie mniej niż dywizja. Rezygnacja z wytycznych oraz pułków spowodowała, że grało się płynnie i swobodnie.

Już myślimy z Cichym nad kolejnymi tego typu bitwami.

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2017 12:58 am przez Olbracht, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 3:13 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2014 10:20 pm
Posty: 736
Lokalizacja: Gliwice
Możecie transmisje zrobić i wyświetlimy na projektorze w MDK :D

_________________
Na stanie: 18 Rajtarów, 6 Dragonów, 12 Muszkieterów, 3 Pikinierów, 2 Regimentówki, 2 Dowódców szwedzkich, 2 Dowódców RON, 4 Pancernych, 3 Jazda Tatarska, 3 Kozaków z Rohatynami, 9 Jazdy Kozackiej
iconSWE iconRON


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 3:45 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5777
Lokalizacja: W-wa
Hmm. A za licencję coś płacicie? ;)

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 3:54 pm 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2012 5:51 pm
Posty: 1424
Lokalizacja: die Stadt Breslau, PL
Olbracht pisze:
- Hajducy 2podst 1PS
- Semeni 4podst 1PS
Ale że iconTRA ?

_________________
Oscar Wilde: Sarkazm to najniższa forma dowcipu, za to najwyższa forma inteligencji.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 4:00 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 21, 2012 11:15 am
Posty: 566
Lokalizacja: Wa-wa
Olbracht pisze:
Hmm. A za licencję coś płacicie? ;)

Za wyłączną czy niewyłączną? :-D

_________________
Chętnych na grę w Wargamerze na Wilczej - zachęcam do umawiania się (i zaklepywania stołów) przez Facebook: https://www.facebook.com/groups/161946934396089/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 4:05 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 22, 2013 10:10 am
Posty: 1065
Lokalizacja: Warszawa/Meseritz
Olbracht pisze:
Sąsiedzkich utarczek magnatów odsłona pierwsza.

Gramy na następujących zasadach:
1. Armie o sile maksymalnej 25 PS.
2. Dostępne wyłącznie jednostki:
- Husaria 1podst- 1PS (max 3 podstawki w całej armii)
- Petyhorcy 2podst 1PS (max 6 podstawek husarii, petyhorów lub pancernych w całej armii)
- Pancerni 2podst -1PS
- J.kozacka 3podst- 1PS
- Wołosi 3podst 1PS
- Tatarzy (RON) 3podst 1PS
- Dragoni 2podst 1PS
- Rajtarzy 2podst 1PS (pancerz +1PS za 3podst)
- Wolontarze 5podst 1 PS (chorągwie 3 i 2 podst)
- Piechota Łanowa 6podst 1PS
- Piechota Pol-Węg 3podst 1PS
- Muszkieterzy 3podst 1PS
- Pikinierzy 2podst 1PS
- Hajducy 2podst 1PS
- Semeni 4podst 1PS
- Artyleria lekka 1podst 1 PS (max 2 podstawki, wymagane wystawienie co najmniej jednej jednostki dragonów lub piechoty na każde działo).
3. Dostępni dowódcy:
- Magnat (regimentarz - obowiązkowy) - 2 PS przy ### lub 4 PS przy ####
- pułkownik - 1 PS przy ## lub 2 PS przy ###
- rotmistrz - 1 PS i #.
4. Rohatyny na max 6 podstawkach w armii, max 2 jednostki doborowe (husaria nie wliczana w limit).
5. Kozły, kobylice, czośniki i umocnienia wycena jak w podręcznikach. Można je wystawić, jeśli może je posiadać wystawiana jednostka.
5. Motywacja każdej armii 40% (ilość podstawek bez dowódców razy 40% = próg złamania (połówki i wyższe w górę)) - po osiągnięciu progu złamania test morale Magnata.
6. Zwiad i efekty jak w podjeździe.
7. Zadanie każdej armii - złamać przeciwnika.
8. Mata 120x180 cm.
9. Jeśli czegoś nie uwzględniliśmy w zasadach, będziemy uzgadniać na bieżąco w trakcie bitwy.

Zaczynamy około 10:00. Mamy nadzieję uwinąć się w 4-5h (ale nie będziemy też gonić z czasem).

Atrakcja dodatkowa: grasujące w okolicy mieszane stado zdziczałych dzieci i kota.

Będzie raport.

Trzymajcie kciuki :).

Fajno widzę że testujecie coś ala mój pomysł 8)
viewtopic.php?f=26&t=6702


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: czw sty 26, 2017 5:18 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 17, 2009 1:51 pm
Posty: 2235
Lokalizacja: Kraków
Olbracht pisze:
9. Jeśli czegoś nie uwzględniliśmy w zasadach, będziemy uzgadniać na bieżąco w trakcie bitwy.


Moja ulubiona zasada. 8-)

_________________
"Uwielbiam, kiedy jazdy zwał Po chamskich karkach leci w cwał, Spod kopyt pryska taki syn - Dalej ich prać i gnać ich w dym."


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: pt sty 27, 2017 12:23 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: czw lip 16, 2015 11:26 am
Posty: 351
Lokalizacja: Warszawa
RON vs RON. Mój czambulik może po jasyr iść bezpiecznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RON [Olbracht] vs. RON [Cichy] - 28.01.2017 r.
Post: pt sty 27, 2017 12:54 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5777
Lokalizacja: W-wa
Slawek Porebski pisze:
RON vs RON. Mój czambulik może po jasyr iść bezpiecznie.

Zapraszamy pomiędzy obie armie ;).

swawolnik pisze:
Olbracht pisze:
9. Jeśli czegoś nie uwzględniliśmy w zasadach, będziemy uzgadniać na bieżąco w trakcie bitwy.

Moja ulubiona zasada. 8-)

W sumie, to można by ograniczyć się do tej jednej zasady :).

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 24 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group