Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn cze 25, 2018 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: śr lut 12, 2014 2:51 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 2747
Plastuni mogą zostać normalnie opóźnieni.
Jeżeli "coś" nie może zostać opóźnione to jest to wyraźnie napisane w zasadach Opóźnienia (np. siły główne w dywizji) lub jednostki (na chwile obecną brak takiego opisu przy jakiejkolwiek jednostce).

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-17; Warszawa-9
; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-4; Wilanów-3; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: śr cze 25, 2014 1:58 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1902
Hej,

Jestem nowym graczem kozackim i mam pytanie - czy plastuni mogą być w dwóch 1-podstawkowych oddziałach, czy muszę ich robić jako jeden dwupodstawkowy?

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: śr cze 25, 2014 2:44 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3824
Ale to jednostka, a ta jest niepodzielna przecież.
Więc nie ;)

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: ndz sie 24, 2014 8:49 pm 
Offline
Towarzysz/Companion

Rejestracja: pn paź 15, 2012 9:48 pm
Posty: 281
Naszła mnie jedna myśl przed turniejem. Może to zostało gdzieś określone ale nie rzuciło mi się w oczy, w razie czego możecie mnie zbesztać ;___;

Załóżmy że jest spięty tabor złożony z trzech wozów... naprzeciw niego mam działo, ale zasięg mam tylko do środkowego wozu. Strzelam, trafiam, test pancerza niezdany, uszkodzenie i rana,po ruchu to samo... i powiedzmy że schodzi.

Czy w takiej sytuacji tabor się rozdziela i robią się dwie jednostki po jednym wozie czy może gracz decyduje który ściąga? Jak to wtedy wygląda?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: ndz sie 24, 2014 8:57 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3824
Musisz wybrać wóz do którego strzelasz :)
Potem tabor z dziurą w środku musi dążyć do złączenia się.

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: ndz sie 24, 2014 9:10 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1468
Czy pojedynczy wóz można spiąć? Moim zdaniem tak, bo podstawka symbolizuje kilkanaście wozów.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: pn sie 25, 2014 11:03 am 
Offline
Towarzysz/Companion

Rejestracja: pn paź 15, 2012 9:48 pm
Posty: 281
pnzr pisze:
Musisz wybrać wóz do którego strzelasz :)
Potem tabor z dziurą w środku musi dążyć do złączenia się.


Wybrać... ale powiedzmy że mam zasięg tylko do środkowego. Zniszczyłem go i jak to dążenie do złączenia wygląda?
Że mechanicznie będzie to jak reorganizacja, za dwa manewry?

Próbowałbym to jakoś analogicznie porównywać do sytuacji gdzie jednostka z zasadą Hołota traci podstawkę i musi poświęcić turę na reorganizację, bo nie ma pokrycia w tylnym szeregu. Dobrze rozumuję?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: pn sie 25, 2014 5:41 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Tabor nie może robić przeformowania (errata mu to zabrała). Musi dążyć do ponownego połączenia. Trzeba po prostu poruszać podstawki wozów do siebie aż się zetknął w ramach manewrów w obronie lub ruchu (str.116).


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: śr wrz 24, 2014 12:49 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 935
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mam pytanie co do plastunów na dywizji. Czy można ich dołączać do straży przedniej, żeby podbiły punkty zwiadu? A jeśli tak, to czy muszą wchodzić do gry razem z tym pułkiem, czy też mogą skorzystać ze swojej zasady, że można ich wystawić w Zasadzce i DO. I czy w takim razie muszą testować Wyszkolenie, jak reszta pułku, do którego zostali dołączeni.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Czeń i plastuni, wozy
Post: śr wrz 24, 2014 1:07 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Możesz ich dołączyć do pułku w rozpisce i wtedy podbiją zwiad ale już nie możesz ich wystawiać samodzielnie. Stają się częścią pułku do którego ich dołączyłeś.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group