Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest ndz lis 18, 2018 2:07 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dywizyja Kozacka
Post: śr paź 30, 2013 11:35 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2012 11:54 am
Posty: 129
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czołem Panowie !
Jak zapatrujecie się na harcowników i plastunow w dywizji ? Warto nie warto ? A jak warto to ile ?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: pt lis 01, 2013 9:20 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:11 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Jak dla mnie plastunów zawsze warto :D Dziś akurat grałem dywizję z Moskwą to plastuny dobrały się do zbyt odważnego dowódcy rajtarów oraz tuż obok zablokowali szarżę rajtarów na tabor :D
A jak się weźmie 4 ich podstawki zawsze można liczyć na pojawienie się przy krawędzi przeciwnika i "wbicie" jednego punktu złamania ;)

_________________
Stan wojsk:
Kozacy - 2000 mołojców, 2450 rejestrowych, 900 konnych zaporożców, 700 czerni, 300 wozów wraz z obsługą, 300 plastunów i harcowników oraz kilkanaście lekkich dział różnego wagomiaru razem z artylerzystami.
Sojusznik tatarski - 300 ordyńców oraz 400 kazindżi.
Łącznie: około 7000 ludzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: pt lis 01, 2013 10:41 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: sob maja 11, 2013 6:29 pm
Posty: 191
dokładnie, dzięki takiemu "objawieniu" się blisko Szwedów dywizja kozacko-tatarska mocno przeważyła szalę zwycięstwa na swa stronę :D


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: sob lis 02, 2013 6:11 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2012 11:54 am
Posty: 129
Lokalizacja: Bydgoszcz
A harcownicy warto zaplacic te 2 ps za 4 podstawki czy lepiej sobie ich darowac przy dywizji ponizej 40 ps ?
A dokladnie:

Pulkownik ## 1 ps
12ps pulk kozacki
7 ps pulk kozacki
4 ps pulk czerni
7ps czambul beja nuradyna (tuchaj bey)

Artyleria 3ps
Plastuny 2-3ps
Sotnia jazdy 1 ps

Jak myslicie ? Warto jeszcze harcowników wciskac ?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: sob lis 02, 2013 9:17 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:11 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Hmmm... od dłuższego czasu z RONem dywizji nie grałem i zaczynam lać na punkty siły i wystawiam co mi się podoba, aby to jakoś ładnie wyglądało, więc i plastunów 4 wystawiam, a ostatnio 2 harcowników dodatkowo.
Szczytem ich możliwości była walka z pikinierami soldatów i poszło im to nieźle muszę przyznać :D

_________________
Stan wojsk:
Kozacy - 2000 mołojców, 2450 rejestrowych, 900 konnych zaporożców, 700 czerni, 300 wozów wraz z obsługą, 300 plastunów i harcowników oraz kilkanaście lekkich dział różnego wagomiaru razem z artylerzystami.
Sojusznik tatarski - 300 ordyńców oraz 400 kazindżi.
Łącznie: około 7000 ludzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: ndz lis 03, 2013 12:00 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3826
Powiem tak: przy obecnie panujących scenariuszach dywizyjnych niestety plastunów się nie opłaca. Terenów na polu btwy nie jest jakoś wiele, a jeśli gramy z rozgarniętym przeciwnikiem to on napewno poblokuje wszystkie możliwości zasadzki :P Grałem kilka gier dywizyjnych i ani razu niestety plastuni mi się nie przydali. Aczkolwiek jeśli terenów jest dość byliby opcją godną rozważenia! Niestety 6 podstawek to aż 3 PS.
Harcownicy wydają się lepszą opcja, ale wypowiem się jak już przygotuję ich wszystkich i wystawię w bitwie :)
Zefir, a ja ostatnio mam manię wystawiać jak najwięcej! Dopiero wtedy widać piękno gry dywizyjnej gdy na stole mamy łącznie ponad 100 PS :) Żadnego ciułania i ograniczania punktów siły :D

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: pn lis 04, 2013 11:18 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2012 11:54 am
Posty: 129
Lokalizacja: Bydgoszcz
Faktycznie cos w tym jest jak wystawia się naprawde wielkie armie i nie patrzy sie na koszt punktowy !
Aczkolwiek do 100 ps na stole to brakuje mi i bydgoskim gracza jeszcze sporo;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: wt lis 05, 2013 12:17 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:11 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Mi to się kiedyś widzi tak Doborowy pułk Kozacki na 17ps (wymaksowany chyba), dwa zwykłe po 16ps, pułk czerni na pełnię i Tuhaj Bej z pełnym Nuradyna/Beja i wszystkie dodatki :D
Ja jeszcze bez scenariuszy pogrywam na podręcznikowych zasadach i zwykle atakuję, bo mam więcej punktów, ale dzięki uprzejmości przeciwników, którzy ruszają na mnie walka jest wyrównana i punktacja podręcznikowa daje remisy :D

_________________
Stan wojsk:
Kozacy - 2000 mołojców, 2450 rejestrowych, 900 konnych zaporożców, 700 czerni, 300 wozów wraz z obsługą, 300 plastunów i harcowników oraz kilkanaście lekkich dział różnego wagomiaru razem z artylerzystami.
Sojusznik tatarski - 300 ordyńców oraz 400 kazindżi.
Łącznie: około 7000 ludzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: wt lis 05, 2013 12:21 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3826
Z takich rzeczy to polecam opcję: doborowy pełny na maksimum, dwa małe zwykłe pułki i czambuł Tuhaj Beja. Nie wyjdzie Bóg wie ile z PSami, a i jak szczęście dopisze to będziemy się bronić :) Atakować tym też się da :D

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Dywizyja Kozacka
Post: wt lis 05, 2013 12:25 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Zefir pisze:
Mi to się kiedyś widzi tak Doborowy pułk Kozacki na 17ps (wymaksowany chyba), dwa zwykłe po 16ps, pułk czerni na pełnię i Tuhaj Bej z pełnym Nuradyna/Beja i wszystkie dodatki :D
Ja jeszcze bez scenariuszy pogrywam na podręcznikowych zasadach i zwykle atakuję, bo mam więcej punktów, ale dzięki uprzejmości przeciwników, którzy ruszają na mnie walka jest wyrównana i punktacja podręcznikowa daje remisy :D


I to jest dywizja, a nie - 25PS.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group