Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest pn paź 22, 2018 1:03 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: wt lip 22, 2014 1:28 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3826
Nie dzielisz ich w tym wypadku. Albo ich pomieszaj, albo daj samych strzelców. Będzie po problemie.
Osobiście jako spieszonej jazdy używam mieszanki modeli mołojców strzelców i rejestrowych. Niektórym przytroczyłem spisy do boków. I od razu wiadomo o co chodzi i kto to jest :)
Jak kiedyś będę mieć czas to zrobię zdjęcie.

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: wt lip 22, 2014 2:08 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Ja używam zwykłych mołojców strzelców ale tylko dlatego, że "tak wyszło" natomiast bardzo fajnym rozwiązaniem jest wrzucenie na podstawkę dla spieszonej jazdy 2 strzelców i 1 spiśnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: czw lip 24, 2014 10:55 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 1008
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Zrobiłem dokładnie tak samo jak NetCop, słuchając rad bardziej doświadczonych. ten sposób się sprawdza i jest klarowny.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: czw wrz 04, 2014 3:26 pm 
Offline
Prowiantmagister Cekhauz Wilcza
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 05, 2010 3:47 am
Posty: 969
Lokalizacja: Warszawa
Leszczyc pisze:
To niestety znów uniemożliwa używanie jednych figurek (mołojców) w dwóch różnych sytuacjach, w zależności od okoliczności i potrzeb, co jest po prostu drogie. Ale ok, dzięki za odpowiedź. :)

Można użyć tych samych modeli, a nie tych samych podstawek. To chyba jest jasno napisane...

_________________
Na żołdzie: Sandżakbej, Aga, 2 torhaki ordyńców, chorągiew Lipków, dżemat beszli, 2 ale sipahów
Rozesłane wici: 2 torhaki ordyńców, 3 dżematy beszli/gonullu, 4 ale sipahów, 1 chorągiew zdradzieckich Lipków, 2 dżematy janczarów


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: czw wrz 04, 2014 6:13 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2261
Ja rozumiem, ale chyba nie trzeba być mistrzem ekonomii ani matematyki, żeby zobaczyć, że korzystniej finansowo byłoby, gdyby można było jednych modeli (w tym znaczeniu - zrobionych już pełnych podstawek) użyć raz jako spieszoną jazdę rejestrową/spieszonych Dońców, a raz jako mołojców (w zależności od aktualnych potrzeb), zamiast kupować dwa razy więcej modeli. Chyba się zgodzisz Konradzie :)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: czw wrz 04, 2014 7:24 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Możesz użyć metody Swawolnika - każdą figurkę dać na magnes i podstawkę traktować jak mały movement tray. ;)
Jest to jakiś pomysł, żeby dać dwie figurki przyklejone, a jedną na magnes i podmieniać spiśników ze strzelcami w zależności od potrzeb.

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: czw wrz 04, 2014 8:39 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2261
Słyszałem o tej metodzie. Boję się tylko (może niesłusznie, nigdy nie widziałem tego "na żywo"), że magnes może nie utrzymać. No nic, nieważne - i tak niedługo pojawi się ogłoszenie o sprzedaży podjazdu kozackiego ;)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: pt wrz 05, 2014 5:58 pm 
Offline
Prowiantmagister Cekhauz Wilcza
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 05, 2010 3:47 am
Posty: 969
Lokalizacja: Warszawa
Leszczyc pisze:
Ja rozumiem, ale chyba nie trzeba być mistrzem ekonomii ani matematyki, żeby zobaczyć, że korzystniej finansowo byłoby, gdyby można było jednych modeli (w tym znaczeniu - zrobionych już pełnych podstawek) użyć raz jako spieszoną jazdę rejestrową/spieszonych Dońców, a raz jako mołojców (w zależności od aktualnych potrzeb), zamiast kupować dwa razy więcej modeli. Chyba się zgodzisz Konradzie :)

Można też lepić ludziki z plasteliny, wyciąć z korka bądź nawet przy użyciu skomplikowanej maszynerii formować je na bieżąco za pomocą dymu :)
Najpierw pytasz się nas Konradzie o to, jak powinno się to zrobić (według nas), a później próbujesz nas przekonać, że jest to według Ciebie nie tak? Spieszona jazda rejestrowa najlepiej wygląda, kiedy na podstawce jest dwóch strzelców i spiśnik. Proste. Jak zrobisz inaczej to będziesz miał inaczej.
Howgh.

_________________
Na żołdzie: Sandżakbej, Aga, 2 torhaki ordyńców, chorągiew Lipków, dżemat beszli, 2 ale sipahów
Rozesłane wici: 2 torhaki ordyńców, 3 dżematy beszli/gonullu, 4 ale sipahów, 1 chorągiew zdradzieckich Lipków, 2 dżematy janczarów


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: pt wrz 05, 2014 9:13 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2261
Kadzik pisze:
(...)bądź nawet przy użyciu skomplikowanej maszynerii formować je na bieżąco za pomocą dymu :)


Serio? Fajne, gdzie mogę dostać taką maszynerię? ;)

Kadzik pisze:
Najpierw pytasz się nas Konradzie o to, jak powinno się to zrobić (według nas), a później próbujesz nas przekonać, że jest to według Ciebie nie tak? Spieszona jazda rejestrowa najlepiej wygląda, kiedy na podstawce jest dwóch strzelców i spiśnik. Proste. Jak zrobisz inaczej to będziesz miał inaczej.


Miałem raczej na myśli to, czy można używać mołojców już zrobionych jako mołojcy. Jeśli nie można to trudno, też przeżyję :)

Kadzik pisze:
Howgh.


Któreś z plemion indiańskich upiera się, że pochodzą od Żydów, którzy na długo przed Kolumbem dopłynęli do Ameryki, więc odpowiem "Shalom" ;)

_________________
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Jazda kozacka
Post: pt wrz 05, 2014 9:50 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Miałem raczej na myśli to, czy można używać mołojców już zrobionych jako mołojcy. Jeśli nie można to trudno, też przeżyję :)

Można, ja u siebie tak używam mołojców strzelców + podstawka z chorążym choć gdybym robił ich jeszcze raz dałbym strzelcy 2 i 1 spiśnik na podstawkę, bo to najbardziej klimatyczny wariant.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group