Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Mołojcy(piechota kozacka)
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=4&t=621
Strona 6 z 6

Autor:  Glorfindel [ czw sty 25, 2018 3:17 pm ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

Litwin88 pisze:
Dlaczego zwykli mołojcy mają broń gwintowaną, a rejestrowi nie?
8|


Bo tak przyjęliśmy na potrzeby gry :) Jedni mają lichą strzelbę i gwintówki, drudzy dobrą strzelbę i strzelców wyborowych.

Autor:  Witold Janik [ czw cze 14, 2018 3:42 am ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

Kilka pytań - zwłaszcza skoro nie wyszedł jeszcze nowy podręcznik armijny:

1. Obsadzanie budynków - rozumiem, że teoretycznie mogę obsadzić budynek samymi strzelcami (tworząc przy okazji nową jednostkę), zostawiając spiśników na zewnątrz i to będzie OK?
Rozumiem, że takie nowe jednostki tracą zasady specjalne nr. 2 i 3., poza tym, że strzelcy mogą wciąż zmieniać szyk ze zwartego na rozproszony i odwrotnie?

2. Czy takie sposoby Ruchu / Marszu są prawidłowe ("legalne")?
Załącznik:
Mołojcy_1.jpg
Czy gdyby podczas ruchu z przykładu b. strzelcy zwróceni by byli w prawo i poruszali się bokiem (Szyk Rozproszony...) z frontem prostopadłym do kolumny spiśników, to także byłoby to legalne?

3. Czy kolumna mołojców ze strzelcami (S) z przodu i spiśnikami (P) z tyłu po wykonaniu Manewru Zwrot o 90*:
Załącznik:
Mołojcy_2.jpg
A - ustawia się w poz. a. (to obstawiam najbardziej);
B - może ustawić się w pozycjach a lub b (do wyboru) (to chyba wymagałoby dwóch manewrów i to na raz, czyli zabronione...?);
C - ustawia się w pozycji c.;
D - inne.

4. Teoretycznie jest możliwe, aby pomiędzy spiśnikami a strzelcami (będącymi w Szyku Rozproszonym) pojawił się teren nieprzekraczalny: jednostka w szyku z pytania 2.b. posuwa się tak, że obydwie jej składowe idą wzdłuż wysokiego muru, ale po przeciwległych stronach - wałek o tyle wygodny, że gdy strzelcy wykonają taki odskok (póki co legalny), to jednostka znika z pola widzenia Szarżującego.
Przypomina to casus teleportacji jednostek podczas obsadzania działa, gdzie zostało dodane w MP zdanie Dodatkowo, należy stosować się do zasad ruchu w Szyku Rozproszonym (nie można przechodzić przez Jednostki wroga, ruch ten jest modyfikowany o wpływ terenu etc.). Może i tutaj by się to przydało?

PS.
Cytuj:
"Oj baćku, zbyrajte drużynu!":
Formacja w szyku normalnym,
Nie ma czegoś takiego jak "szyk normalny" - rozumiem, że chodzi o zwarty ;)

Autor:  zk1944 [ czw cze 14, 2018 11:09 pm ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

iconKOZ I ich zasady specjalne to dla mnie wielka niewiadoma
NetCop to chyba jedyny człowiek, który prawidłowo na to odpowie
Trzeba wrócić do podręcznika :(

Autor:  Duderson [ pt cze 15, 2018 12:17 am ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

1. Moim zdaniem tak.
2. Nie widzę przeciwwskazań, obie części oddziału maszerują w legitnej formacji, czemu nie.

Cała reszta to dla mnie czarna magia.

Autor:  robson [ pt cze 15, 2018 11:02 pm ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

A w 3. strzelcy nie powinni być od siebie o 0,5cm?

Co do 4. to ja rozumiem, że jesteśmy Polakami i co nie jest zabronione to jest dozwolone ;) ale na litość, gramy w historyka a nie w Age of Sigmar! :D ;)

Autor:  Wasil [ pt cze 15, 2018 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

robson pisze:
A w 3. strzelcy nie powinni być od siebie o 0,5cm?


nie, dlaczego? własne jednostki nie mają obowiązku utrzymywania 0,5cm, ta zasada obowiązuje tylko w przypadku szyku rozproszonego w obrębie tej samej jednostki.

robson pisze:
Co do 4. to ja rozumiem, że jesteśmy Polakami i co nie jest zabronione to jest dozwolone ;) ale na litość, gramy w historyka a nie w Age of Sigmar! :D ;)


To jest przede wszystkim gra i tak, co nie jest zabronione to jest dozwolone tego mnie nauczyło te x lat grania w OiM. Przed niektórymi manewrami powstrzymuje mnie tylko zdrowy rozsądek (no chyba że jestem w sytuacji podbramkowej to wtedy zaczyna się kombinowanie :-D ) Powoływanie się na to że jest to gra historyczna już dawno straciło sens, w każdym razie dla mnie

Autor:  zk1944 [ sob cze 16, 2018 7:55 am ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

Wasil pisze:
To jest przede wszystkim gra i tak, co nie jest zabronione to jest dozwolone tego mnie nauczyło te x lat grania w OiM. Przed niektórymi manewrami powstrzymuje mnie tylko zdrowy rozsądek (no chyba że jestem w sytuacji podbramkowej to wtedy zaczyna się kombinowanie :-D ) Powoływanie się na to że jest to gra historyczna już dawno straciło sens, w każdym razie dla mnie


Lubię to iconSPARTA

To jest gra, jezeli życie Cię zmusza to szarzujesz nawet dragonią na koniach. Mało historycznie, ale skuteczne.

Autor:  robson [ ndz cze 17, 2018 10:55 pm ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

Cytuj:
nie, dlaczego? własne jednostki nie mają obowiązku utrzymywania 0,5cm, ta zasada obowiązuje tylko w przypadku szyku rozproszonego w obrębie tej samej jednostki.


No właśnie, a ja rozumiem, że strzelcy na rysunku są w obrębie tej samej jednostki i są w szyku rozproszonym (pikinierzy rozumiem to osobna? Kompletnie nie znam się na piechocie w OiM :D ). Więc powinni być od siebie o 0,5cm (od pikinierów mogą być dowolnie blisko). Chyba że są jednak w zwartym szyku?

Autor:  Wasil [ pn cze 18, 2018 7:04 am ]
Tytuł:  Re: Mołojcy(piechota kozacka)

Kozaccy mołojcy działają na trochę innych zasadach, strzelcy i spiśnicy liczeni są jako jedna rota ale szyk obu jednostek nie wpływa na siebie na wzajem, stąd jeżeli strzelcy są w szyku rozproszonym to mają obowiązek trzymania 0,5cm odległości od siebie ale nie od spiśników

Strona 6 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/